Prematuurmama's deel II

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamavanMischa, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Elea: inderdaad zeg letterlijk en figuurlijk een schok! Jeetje mina, wat zal dat akelig zijn geweest en ook erg vervelend voor je dochter dat ze het gezien heeft. Hopelijk wordt de pijn snel minder!

@Mary: oh wat leuk dat Thomas er zo lekker enthousiast bij gaat roepen.

Nou zit hier in een halflege woonkamer. Vandaag deel 1 verhuisd naar de opslagruimte. Er staan nu alleen nog 2 stoelen, de box en de tv in de woonkamer en wat speelgoed van Fabiënne. Het wordt dus al aardig kaal. Volgend weekend de rest! En dan dus 1,5 maand bivakeren bij mijn ouders.

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Elea: jee wat schrikken zeg! Kan me voorstellen dat ze moest huilen! Gelukkig gaat het nu weer.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

o elea wat schrikken zeg! kwam er water in het stopcontact dan?

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ elea

Jeetje meis.. schrikken.

@ fabsie

Goed hoor van haar!
    Britt verplaatste zich ook altijd zo.
    Erg grappig haha.
    WKZ had er hele preek over.. want zou ze niet zo slim worden als ze billen ging schuiven.

Ik ben er wel maar gaat op moment niet zo lekker.
    M'n diabetes is 1 grote puinhoop :mad:

Even een vraagje over jassen.
    Ik had voor Wessel een soort leren jasje met teddy vacht van binnen.
    Maar die begint te klein te worden meneer heeft groeispurt.
    Nu had ik een nieuwe besteld maar zit er voering in stond er maar is gewoon wat er bij ons in een wollen jas zit.
    Zou dat warm genoeg zijn of zouden jullie voor iets met fleece, teddy of gewatterd gaan?

5. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Elea: wat schrikken zeg, hopen dat het gauw over gaat.

Moon: Ik heb een Z8 jasje voor mylan ook met Teddy maar niet super dik ofzo. Is officieel een vestje geloof ik.
    Je kunt er altijd nog een dun vestje onder dragen toch als het te koud is.

Mylan is echt super verkouden (alweer) werd vannacht om 3 uur gillend wakker kon heel moeilijk ademen zoveel snot zat er in zijn neus. Even geknuffeld, flesje en toen sliep hij wel weer.
    In beide neusgaten zitten stukjes maar krijg ze er niet uit wat het ademhalen niet echt makkelijk maakt dus.

Hebben jullie tips?
    Heb al Luuf, neusspray en zuigertje geprobeerd. Helpt allemaal niet echt heb ik het idee.
    Alles wat uit zijn neus komt bevat snot met bloed. Echt heel zielig

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ suus

Vind altijd moeilijk.
    Zelf heb ik het nl altijd koud en M altijd warm.
    Britt heeft het ook altijd warm en Wes volgens mij ook haha.

Bedje iets omhoog en een ui onder het bedje leggen.
    Uitzuigen word trouwens afgeraden want maak je het alleen maar erger.
    En met heel veel moeite met ademen kan je ook in de badkamer gaan zitten.
    Deur en raam dicht en dan de douche heel heet aan en stomen.

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Wow Elea, wat een schrik. Hoe kan dat nou zo:$! hopelijk gaat het nu alweer ietsje beter!

@moon: Balen dat die diabetes zo rot gaat joh!

Wij hebben een hele dikke gewatteerde jas voor Zoey. Het wordt volgens mij een hele koude winter in ons landje.

@susan: Zoey is ook veranderd in een grote groene snottebel nu, dus ik lees even mee met de tips die de andere geven.

@fabsie: anderhalve maand bij pa en ma. Poeh, gelukkig is het voor een goed doel;)!

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @Moon: nou ja zeg, rare reactie dan van het wkz over dat billenschuiven. Maar ja, ze zeggen ook dat ze grotere kans hebben om dyslectisch te worden als ze kruipen helemaal overslaan. Ach ja... ga me daar maar niet druk om maken en ben gewoon lekker trots dat m'n meissie zich eindelijk kan verplaatsen. En wat balen van je diabetes! Heb je het vaak dat het zo overhoop ligt?

@Suus: tja, wat je zelf al doet, dat deed ik ook. Ik kocht ook nog wel eens van die pipetjes met zoutoplossing, daar kon ik iets beter d'r neusje mee 'spoelen'. In het begin gebruikte ik ook wel het zuigertje, maar zoals moon al zegt, maak je het daar volgens mij alleen maar erger mee.

9. adi

adi Niet meer actief

Hallo dames,

ik kom me ook maar eens weer melden. Nog steeds even moe, alleen heb ik vandaag een paar uurtjes voor mezelf. Vanochtend toch besloten om de kids naar mijn schoonouders te brengen, gewoon voor een paar uurtjes overdag. Zo kon ik nog wat boodschappen doen en de was draaien.

Elea, inderdaad schrikken zeg! Voel je er nog iets van?

Winterjar: hier hebben ze hele dikke jassen voor de winter, het wordt heel koud ook. Vandaag was ik op zoek naar de voetenzakken voor de wagen en een voetenzak voor de fietsstoel. Nog niet gescoord, het is ook allemaal reteduur (maal 3), dus even op MP kijken eerst.

We zijn gisteren bij de Sinterklaasmiddag op mijn werk geweest, en de kids vonden het super! Ik was heel trots dat ze lekker hebben gespeeld op de grond en gewoon naast de Sinterklaas wilden zitten. Die zwarte piet vonden ze wel een beetje raar, ze bleven verwonderd naar hem kijken :)
    Oh, en Aldin liep op gegeven moment gewoon weg (los) :). Thuis vertikt ie het nog steeds, maar ik hoorde op het KDV dat ie daar ook hele stukken oversteekt. Vanochtend kwam ie wel naar me toe (waggelend :)) toen ik hem riep. Ik kon wel huilen van de trots :)

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik haal fleece vest denk ik voor er onder.
    Want hij is zo onwijs stoer!
    En als het heeel koud is dan doe ik toch altijd een deken in de voetenzak.

@ diabetes

Hmm ja ze kunnen er weinig aan doen.
    Ben al een keer bij het ziekenhuis waar ik nu zit weg gestuurd omdat ze niet meer wisten wat ze met me aanmoesten.

@ fabs

Ja dat zeiden ze ook tegen me.
    Ah ja als dat het ergste is.. ben zelf ook dyslectisch.

Hmm 1,5m valt nog mee hihi wij moest van nov tot midden feb bij m'n ouders is toen.
    Maar was niet fijn... is toch niks bij je ouders in.

@ adi

Leuk zeg!
    Wij konden niet want we moest M zijn oma overhuizen.
    Volgens jaar maar weer.

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ elea: wow das schrikken! Ben je wel nog ff naar een arts geweest??

@ Moon: balen van je suiker...

@ susan: idd ui onder bedje en bedje omhoog...

@ adi: fijn dat je ff tijd had om zonder de kids wat te doen!

12. Ons Kleintje

@kruipen/kontschuiven Het heeft te maken met een bepaalde ontwikkeling in de hersenen waardoor je later beter wordt in taal en rekenen. Heeft te maken met het linksen en rechtsen van armen en benen.

@suzan, samen gaan douchen, en dan komt het wel los door de damp. (bleh:p)
    verder zoals al genoemd: ui en hoofdeinde van het bedje beetje omhoog zetten met dikke boeken.
    Luuf is ook goed en uitzuigertje was hier een hele strijd die ik inmiddels heb opgegeven. Neusspray werkt ook goed (gewoon zoutoplossing)

@moon, wat sneu voor je dat het niet goed gaat met je diabetes.
    @adi klinkt gezellig die sintviering op je werk. Wat mooi dat je zoontje zo knapt los loopt!

@winterjassen, hier een dikke winterjas, muts op, sjaal om en dikke handschoenen aan, brrrrrrrrrrr

13. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Oh Elea, schrikken zeg! Gaat het weer een beetje inmiddels..? Arme E lin ook...

@billenschuiven/dyslexie ach ja... Omdat sommige kindjes die kunstvoeding krijgen dik zijn word je DUS dik van kunstvoeding en omdat sommige mensen met dyslexie billen geschoven hebben heeft dat DUS verband. Mijn "stief-zwager" (wat een lelijk woord) was ook een billenschuiver maar is niet dyslactisch, mijn vriend heeft niet gekropen en is het wel. Lekker belangrijk!!!

Moon, wat balen zeg! Ik las al op hyves dat je ruzie met je naalden had... Heb je zo'n ding zodat je niet een paar keer per dag hoeft te spuiten? Dat mocht mijn broertje toen der tijd niet hebben omdat hij zo slordig met zijn diabetes omging, ze waren bang dat hij dan helemaal nergens meer op zou letten... Weet niet meer precies hoe het zat. Wel heel erg vervelend zeg, en vreemd dat ze je wegsturen omdat ze niet weten wat ze met je aanmoeten?! Kunnen ze je niet een paar dagen opnemen en opnieuw regelen? Of ben ik nou dom...

@jasje, hmm lastig he... Ik vind het moeilijk hoor, wat ik ze aan moet doen met die kou! Moet ik Mischa bijvoorbeeld proberen in een voetenzak te dwingen?? Dat kan toch niet? Heb van h&m een lekker dik geveord broekje, denk dat ik er daar nog eentje van bijbestel, dat is tenminste warmer dan spijkerbroekjes... Levi heeft een jasje met teddy en die lijkt lekker warm, heb m expres 2 maten te groot gekocht. Zo hoeft hij geen wantjes aan, is het lekker warm, en kan hij er lekker lang mee doen. Mischa heeft een dikke gewatteerde nylon jas.

Adi wat goed dat je even aan jezelf denkt, is belangrijk hoor! En wat lachen, die Aldin! :D

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ mvm

Ja klopt.
    Ik heb hem in m'n tienerjaren ook gehad maar ben toen gestopt.
    Was veelste eigenwijs haha.
    Later toen ik zwanger wilde worden weer er mee begonnen.
    Nee dat helpt niks.. sinds ik het heb ben ik nooit intestellen.
    Geerfd van mijn opa, helaas.
    Ik ga miss van ziekenhuis wisselen want die is ook niet goed voor je gezondheid.

Denk dat je hem moeilijk kan dwingen.
    Heb je een 2ling buggy?
    Anders kan je het wel proberen of hij in de voetenzak wil.
    Laatst was ik met m'n ma wandelen van uit het dorp naar huis en iedereen buggy.
    Had ik Britt wel zo ver dat ze in de voetenzak ging haha.

Je kan ook een maillot er onder doen.
    Bij H&M hebben ze voor jongens met auto's ;)

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik draag Zoey heerlijk in een draagdoek onder mijn jas dus dat is heerlijk warm voor ons beide
    Heb ineens geen hekel aan de winter meer

Vraagje hoe ging het bij jullie en de kinderfysio ik moet dingen doen die zoey absoluut niet wil doen .
    Ze haat liggen en is dol op zitten niet alleen op schoot mar ook in dr wippertje .
    Nou moet ze vaker op dr buik zodat ze gaat kruipen en rollen
    Zelf heb ik zoiets van al gaat ze billenschuiven als ze maar gaat lopen uiteindelijk toch
    Ook was ZOey de hele dag van slag na haar oefeningen van de fysio waar ze ook heeft lopen krijsen

16. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    @fysio
    Onze dochter had ook een hekel aan de fysio. IK heb de oefeningen eigenlijk heel eerlijk niet gedaan. Het was elke keer weer een strijd met veel boosheid en overstrekken. Uiteindelijk is ons meisje alles gaan doen wat ze moet doen. Zitten, liggen, kruipen, lopen etc. Ze heeft zit zichzelf geleerd. Wel op een andere manier met bijv lopen. Ze heeft zich nooit vastgehouden langs de tafel. Als ze stond liep ze gewoon weg en heeft zo met vallen en opstaan goed leren lopen. De fysio is nu ook erg tevreden over wat ze laat zien. De fysio weet niet dat wij die oefeningen nooit hebben gedaan. Het enige wat wel wel aan oefeningen een klein beetje hebben gedaan is haar proberen rond te houden toen ze zich zo overstrekte.
    Groetjes

17. Ons Kleintje

mischa in voetenzak, zit zelf ook wat te twijfelen. Momenteel heb ik geen voetenzak die bij de buggy hoort, maar hij zit amper in de buggy, hij loopt gewoon en ik houd hem vast aan zijn capuchon of sjaal in de stad.
    Bij de zeeman heb je kinder/babythermo leggings, die doe ik Ons Kleintje aan als ik weet dat we weggaan. C&a wil nog wel eens gevoerde broekjes hebben.

@billenschuiven, ik vind wel dat je kruipen kunt proberen te stimuleren, door de beweging te helpen maken (we hebben megaveel fysio gehad en die had allemaal oefeningen daarvoor). maar als dat niet gaat dan is het een ander verhaal.
    @fysio mijn zoontje vond alle oefeningen leuk, hij was ook dol op de fysio. we deden de oefeningen vaak op een ontspannen moment (na het avondeten bijvoorbeeld) en maakte er een spel van. van een uur fysio werd hij wel moe hoor, maar echt van slag, nee. Lijkt me erg vervelend, ik zou het gewoon telefonisch overleggen met de fysio.

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ billenschuiven

Wij hebben alles geprobeerd en ze vertikte het gewoon.
    Hebben ook vaak zat zelf kruipen voor gedaan hahaha.

@ melanina

Ik vind wel dat je het moet stimuleren.
    Rolt ze dan nog niet?
    Zitten is niet goed voor kleintjes.
    Als je ze te veel laat zitten op schoot enz of neer zet om te spelen terwijl ze niet uitzich zelf kunnen zitten is het slecht voor de rug.
    Net zoals je kindje op de fiets meenemen terwijl het nog niet kan zitten.
    Wessel heeft nog steeds niet op de fiets gezeten omdat hij niet stevig kan zitten.
    Dan kan je de nek erg beschadigen.

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Elea; Jeetje, wat een schrik!! Hoe gaat het nu met je pols? En heel begrijpelijk dat jullie allemaal overstuur waren. Echt erg schrikken zeg...

@Adi; Goed dat je even een paar 'vrije' uurtjes hebt ingelast. Wel jammer dat je toen boodschappen bent gaan doen. Had je niet beter even lekker een warm bad kunnen nemen en een dutje kunnen doen? Dat moet je dan de volgende keer maar doen hoor!!
    Wat gaaf dat je kids het zo goed hebben gedaan tijdens het Sinterklaasfeest. En Aldin loopt!! Knap hoor, geniet ervan!!

@Fabsie; Wat knap van je kleine meid!! Heel begrijpelijk dat je trots bent!!

@Moon; Echt vervelend dat je zo rommelt met je suiker. Overstappen naar een ander ziekenhuis is misschien inderdaad wel slim als je niet echt vertrouwen hebt in dit ziekenhuis. Hopelijk weten ze daar een oplossing voor je...

@Billenschuiven/ontwikkelingsproblemen; Ik geloof er niet zo in hoor... Ik vind het wel belangrijk dat er dingen gestimuleerd worden, zoals buikliggen bijvoorbeeld. Maar ik geloof echt niet dat je aan de vroege ontwikkeling al kunt zien of een kind dyslectisch is of niet. Dyslexie heeft inderdaad iets met de verbinding tussen de hersenhelften te maken, maar niet willen kruipen heeft bij sommige kinderen ook gewoon met hun karakter (soort luiigheid ;)) te maken. Hier wilden ze heel lang niet kruipen en bleven ze tijgeren. Sja, als je snel vooruit komt, waarom zou je dan gaan kruipen? ;)

@Fysio; Wij hebben vanaf het begin de oefeningen wel gedaan, maar niet gedwongen. Gewoon als spel aanbieden. Beetje stoeien en dan eens een oefeningetje er tussendoor gooien.
    Wat ook wil helpen om het buikliggen te oefenen is je kindje op je knieën leggen met de armpjes onder de borst. Zal even een foto plaatsen om te laten zien wat ik bedoel. Misschien vindt ze dat wel leuk.

@Jasjes; Hier hebben ze winterjasjes met een bontje aan de binnenkant. Maar alleen rond hun romp, dus de armpjes niet. Daarom hebben we ook skipakken gekocht via MP. Vanmorgen zijn ze met skipakken en snowboots aan op stap gegaan met opa en oma. Ging prima en ze waren lekker warm. Is misschien ook wel iets voor in de kinderwagen?

20. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Oh Jipper, wat een snoepie! Straks hebben jullie weer zo'n klein poppetje! :) Skipakken zijn misschien wel een goed idee, misschien ook handiger dan Mischa proberen in een voetenzak te krijgen (wat nooit gaat lukken)...

Deel Deze Pagina