Prematuurmama's deel II

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamavanMischa, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    OK: Misschien op mp. een oproep bij contacten?

Elea: gefeliciteerd met "jullie" wk. Vraag me ook altijd af wat ze na de tijd met al die stadions en hotels gaan doen.
    Mijn idee: doe ik iedere keer in het zelfde land zodat je steeds alles kunt hergebruiken.

Zal ook even foto's spammen van Mylan zijn eerste sneeuw

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
  3. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
  4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@Suzan wat een mooie fotos van je mannetje!!

@Adi ik heb nu een op het meerlingenforum een verhaaltje geschreven maar nog geen reacties gekregen.
    Leuk he, als ze niet meer kruipen, ook erg praktisch, hier ging er per week een broek doorheen:$ gelukkig is die tijd voorbij en kan ik leuke spijkerbroeken voor hem kopen.
    wat voor surprises maken jullie dan? wij doen er niet meer aan, wel lootjes en volgens mij ook geen gedicht ahum (dat moet ik dus nog even uitzoeken haha)

5. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Leuke foto's! Ze zeggen de stadions demonteerbaar te gaan maken, en dat ze ze daarna aan landen die ze kunnen gebruiken gaan doneren :p Haha, tsja wat kan ik zeggen, het is een apart land, het rijkste land ter wereld... ;) :D

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    oh meiden ff mn baalmomentje spuien hoor:
    ik ging lekker winkelen met mn moeder vandaag omdat beide kids op kdv waren vandaag. Elin dus voor het eerst een hele dag. Ik was om 11u15 in de stad met mn moeder belden ze al dat ze maar 45 min had geslapen en dat ze denken dat ze krampjes heeft en andere voeding en bla bla etc etc.
    Later heb ik ze nog een keer gebeld; hoorde haar keihard huilen op de achtergrond... :( Ze had nog een keer 45 min geslapen maar weer over die voeding en de 'krampjes'. 2 uur na een voeding is ze soms wel wat onrustig, maar meestal slaapt ze dan al lang al (is niet langer dan 1,5 a 2 uur wakker) dus ik herken het niet in die mate.
    Zou echt merken dat ze niet thuis is? Of is er iets anders aan de hand en hebben de meiden gelijk?
    ik heb net (14u45) nog een keer gebeld, maar z ezeiden we bellen je over 3 kwartier terug, want het is nu druk (Sinterklaas is er bij de peuters).
    Ik ga zo om 16u00 (dan is de sint weg) ze allebei maar halen.... Zo heeft ze wel kans gehad om te wennen maar hoeft ze niet helemaal tot het einde van de dag te blijven. En Thomas zal ook wel stuiteren van het hele Sint gebeuren...;)
    Hoop niet dat Elin nu echt oververmoeid is, want vannacht ging het juist zo goed!

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hmm ze belden net dat ze wel 1,5 uur had geslapen. Ze gaven haar nu de fles maar ze was onwijs aan het knoeien (doet ze thuis nooit....) en dronk weer niet al te veel (om 11uoo ook al..)
    Nou ja, ga ze zo maar halen, want de sint is weg en dan neem ik meteen Thomas ook mee... Ben benieuwd wat voor kind ik aantref..

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Mag ik voor de tweede keer deze week even heel erg trots zijn?? Sinds gisteren kan m'n meissie een paar stapjes los lopen!! In één week kan ze nou dus ineens kontschuiven en ietsiepietsie los lopen. Helemaal blij en trots hier dus!

@Mary: he, wat spannend, zo'n eerste dag wennen. Dat is ook niet niks. Het gaat er daar toch altijd weer anders als thuis, dat zullen de allerkleinsten vast ook merken.

@Adi: knap van Aldin!! Leuk ook, surprises maken. Wij hadden vandaag Sinterklaas op de school waar ik werk. Ik heb een saxofoon gemaakt voor één van m'n leerlingen. Zelf kreeg ik van een leerling een gigantisch damestasje, hihi. Hij had een heel leuk speeltje gekocht voor Fabiënne, echt schattig.

@ELea: leuk zeg dat het WK die kant op gaat komen.

9. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Mary: kan ook welzijn dat ze ergens anders moest slapen waar het natuurlijk wel lawaaieriger is.
    Mylan kon de eerste keer bij de gastouder ook niet slapen.
    En dronl door al die drukte zijn flesjes ook niet leeg.
    Thuis is het toch stil(ler) dan daar.
    Moeten ze even aan wennen volgens mij.
    Hoop dat ze niet al te overstuur is en vannacht en de volgende (kdv) dag lekker slaapt

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @Mary: Wat balen dat het nou net zo'n drukke dag is op haar eerste echte dag! En dat het gelijk ook zo ging, geeft je ook geen lekker gevoel. Ze zal vast wel merken dat ze ergens anders is en ook dat jij er niet bent. Hopelijk gaat het de volgende keer beter meis!

@fabs:Wow, wat een knapperd is je kindje toch! Hier zijn we sinds een week op de hele losse toer. Ze loopt alle kanten op en dat gaat eigenlijk zo goed. Ze neemt ook dingen mee in haar handje. Het gaat nog een beetje wiebelig allemaal, maar ze loopt nu echt helemaal los, dus hier ook een trotse mama.

@susan: Wat een leuke foto's in de sneeuw!

@sintviering: Op het kinderdagverblijf is er bij ons ook sint gevierd vandaag. Zoey keek even de kat uit de boom, maar ging uiteindelijk zelfs bij een piet op schoot zitten. Had ik echt niet verwacht!

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    thanx meiden! Ze viel thuis als een blok in slaap en hefet nog een goede fles gedronken en ligt lekker op bedje... Hoop dat t volgende keer beter gaat inderdaad...

@ fabsie: wow, wat zul je trots zijn!

@ banjabes: hier ook sint op kdv geweest! Tot mijn stomme verbazing vond Thomas het niet eng en heeft ie bij Sint op schoot gezeten!

12. mila1985

mila1985 Actief lid

20 mrt 2009
    223
    0
    0
    even snel een mededeling:

mijn meisjes komen volgens weekend thuis na 14,5 weken ziekenhuis!!
    alleen hebben we te horen gekregen dat nyna een lichte vorm van BPD heeft..
    is dat erg?

13. Ons Kleintje

@mary, ze zal eerst moeten wennen, en de leidsters ook aan haar. Elk kind is weer anders. Ik zou me nu nog geen zorgen maken hoor, ze bellen je alleen maar om jou op de hoogte te houden, wat ik eigenlijk wel heel goed vindt.
    @Fabsie wat super zeg!!
    @Elea woon je in het rijkste land ter wereld?

14. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi meiden,

Ben erg druk bezig met andere dingen en een beetje afwezig aan het meelezen.

Mary, wat balen voor je zeg, zo heb je er meteen geen goed gevoel meer over. Ik zou me niet van de wijs laten brengen hoor, zo ken jij haar niet en zo is ze normaal gesproken ook niet! Jammer dat het een drukke dag was, daardoor hadden ze misschien niet zo veel aandacht voor haar en inderdaad is herrie en onrust niet zo handig bij het flesdrinken en ga dan ook nog maar eens rustig slapen....! Vind ik helemaal niet gek. Hopelijk gaat het volgende keer een stuk beter. Zoals al gezegd, het is ook een kwestie van wennen natuurlijk.

Mila, wat geweldig voor jullie, gefeliciteerd! En spannend ook wel zeker? Met BPD heb ik geen ervaring, maar andere meiden hier volgens mij wel. Als ik me niet vergis hebben kindjes met BPD soms moeite met ademhalen en daardoor meer last van verkoudheden en griepjes, maar zoals ik al zei weet ik het fijne er niet van. Heel veel succes met de laatste loodjes, wat zullen de laatste dagen voor ze thuis komen lang duren voor jullie. Maar wat een geweldig kerstkado, nee TWEE! :)

Fabsie, wat goed van je kleine meid! Leuk he, dat gewaggel! Heerlijk, genieten!! :)

15. Ons Kleintje

he ik lees het nu pas (volgens mij typten we tegelijk)
    Gefeliciteerd dat je meiden thuiskomen!
    Ik heb opgezocht wat het betekend BPD en dat is niet fijn.
    Maar het is nu eenmaal niet anders, ik begrijp wel dat het moeilijk is. Ik hoop dat jullie je weg daarin vinden.

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi Mila, wat een geweldig nieuws! Ben heel blij voor jullie!
    Wij schrokken ook toen we hoorden dat Ferry BPD had. Van alles opgezocht en dat klinkt eng. Maar hij heeft er eigenlijk geen last van, behalve dat hij kinderastma heeft onwikkeld. Dit komt alleen tot uiting als hij weer een of ander raar virus heeft of doordat hij in een vochtige ruimte verblijft.
    Je hoeft er dus helemaal niets aan te merken dat Nyna dat heeft. Er zijn zat kindjes met BPD die er niets van merken.
    Bereid je maar voor op een heftige tijd met je meiden thuis, maar oh wat is het heerlijk!

17. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Ik las een vraag over BPD. Mijn dochtertje heeft ook BPD en daar gebruikt ze puffertjes voor. Sinds ze 8/9 maanden is. De ene dag 4 pufjes en de andere dag weer niks. En ze heeft ze niet specifiek nodig als ze verkouden is ofzo. Ze is niet vaker verkouden ofzo dan andere kinderen. Maar dit word pas haar 2e winter en vorige winter had ze de RS vaccinaties. Verder heeft ze er niet zoveel hinder van denk ik. Ze vind alleen het pufje erg vervelend om te krijgen.
    Groetjes!

18. Ons Kleintje

mijn zoontje heeft ook een continue piepende ademhaling,
    ik hoor het zelf al niet eens meer, maar vaak wijzen mensen ons erop. We zijn hiermee naar de kinderarts geweest en huisarts maar zij zeiden beiden dat het kwam doordat de neusamandelen het ademhalingsgeluid weerkaatsen. Nu zijn de neusamandels in juli verwijderd, maar hij heeft nogsteeds een piepende ademhaling.
    Als ik jullie dan over BPD hoor, ben ik toch een beetje bang. ik denk dat ze het anders heus wel geconstateerd hadden, wat denken jullie?

19. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ Mila: wat fijn voor je!!!
    @ Ok: vast wel... (hoop het tenminste, want hier ook veel peiepen in het verleden) Alle prematuurtjes hebben volgens mij wel gevoelige longen. Thomas ook; die heeft veel bovenste luchtweginfecties gehad en keelontstekingen. die gaan meestal ook gepaard met benauwdheid en de afgelopen twee winters heeft hij pufjes gehad. Nu hoest hij weer als een gek (is waarschijnlijk ook weer een keelontsteking maar gelukkig geen koorts), dus vrees het ergste, hoewel het al december is en hij voorgaande jaren al half augustus ziek begon te worden en aan de puffers moest..

@ KDV: ik ga nu toch twijfelen over wat ze zeiden over die krampjes want gisteravond en vannacht leek ze hier ook last van te hebben. Kan dat zo maar ineens opkomen na 3 maanden? Eerst had ze daar veel minder last van, ook omdatw e infacol gebruiken. Zou het aan de infacol liggen (dat clustert de lucht zodat ze veel boert en winden laat, waardoor de lucht niet in haar lijfje blijft zitten)? Of moet ik juist dubbele doses gaan geven? He bah, het heeft me helemaal aan het twijfelen gebracht.
    Mijn man zegt dat het idd best krampjes kunnen zijn, maar dat hij geen noodzaak ziet om dan ook maar meteen van voeding te wisselen. wat vinden jullie?

20. Ons Kleintje

o vervelend dat je nu twijfelt.
    ik heb geen verstand van infacol..
    wel dat je ook kruikjes kunt gebruiken wanneer ze last hebben van hun darmpjes. Of dat een buikmassage ook wel wil helpen soms. Misschien heeft ze gewoon wat spanning gekregen en daardoor obstipatie? Op andere voeding overgaan heeft pas na 3 weken effect dus ik zou dat niet zomaar doen.

Deel Deze Pagina