Mijn dochter is geboren met 27 weken en is nu bijna 6 weken oud. Nu hadden ze met valentijnsdag een actie van early birds. Wij hebben toen een nicu gekregen. Een gehaakt vogeltje met gedraaide slierten als staart . Onze dochter is er gek op. Wil het constant vasthouden. Maar probleem is dat we er 1 hebben en die 24 uur bij haar mag liggen om hem vervolgens te wassen. Nu ben ik aan het zoeken gegaan, maar geen idee hoe ik eraan kan kome. Kan alleen haakpatroon vinden en kan echt niet haken Weet iemand of je die ook los kan kopen? En zo ja waar? Ze is nog meer aan die vogel gehecht dan aan haar speen...
Als je een patroontje hebt, zullen er vast wel mensen zijn die het voor je willen maken toch? Vind het een mooi initiatief ook. ^^ Edit: Lees online dat je het niet kan kopen, omdat het een initiatief is mogen andere mensen er geen geld mee verdienen. Anders is het hele concept weg ervan.
Zat er geen kaartje bij, van diegene die hem heeft gehaakt? Wellicht kun je met haar contact opnemen en vragen of ze er nog 1 voor je maakt. Of anders op de fb van earlybird een oproepje plaatsen?
Goed idee, had nog niet aan facebook gedacht. Ga ik proberen. Weet idd dat ze niet verkocht worden. In het ziekenhuis zijn ze al aan het kijken geweest of er toevallig ergens nog 1 of 2 liggen, maar helaas.... Jammer genoeg weet ik in mijn omgeving ook zo snel even niemand die zo goed kan haken. Initiatief is echt super!!! Ook heel bijzonder om te zien dat zulke kleine kinderen echt weg van zo'n vogel zijn!! Ze heeft de hele dag door die staart vast, als ze hem kwijt is zoekt ze er echt naar!! Het hele initiatief van early birds is mooi, het is zelf zo moeilijk om mooie foto's van een kindje van 2 pond te maken!
idd ff een oproepje doen op de FB van earlybirds. ik ken iemand die kan echt supergoed haken, ik kan je haar fb pagina wel Pb'en als je dat wilt?
Goed idee, had nog niet aan facebook gedacht. Ga ik proberen. Weet idd dat ze niet verkocht worden. In het ziekenhuis zijn ze al aan het kijken geweest of er toevallig ergens nog 1 of 2 liggen, maar helaas.... Jammer genoeg weet ik in mijn omgeving ook zo snel even niemand die zo goed kan haken. Initiatief is echt super!!! Ook heel bijzonder om te zien dat zulke kleine kinderen echt weg van zo'n vogel zijn!! Ze heeft de hele dag door die staart vast, als ze hem kwijt is zoekt ze er echt naar!! Het hele initiatief van early birds is mooi, het is zelf zo moeilijk om mooie foto's van een kindje van 2 pond te maken!
Pas hiermee wel op dat je een nicu hebt die aan de eisen voldoet. Goedgekeurd garen, geen losse draadjes (ook niet als er een knoopje aan zit en niet los gaat, losse eindjes moeten echt goed weggewerkt zijn, die losse eindjes pluizen anders en die kleine pluisjes kunnen in de longetjes terecht komen). Het garen mag daarom ook niet pluizen of afbreken. Hij mag niet te klein zijn of te groot zijn, staartjes niet te lang (richtlijnen zijn vast te vinden op de site neem ik aan). Geen gaatjes waar vingertjes tussen vast kunnen raken, dat soort dingen. Ik kan zelf niet zo goed haken, noch heb ik verstand van Nicu's en earlybirds. Wel ben ik ambassadeur geweest voor de inktvisjes en heb zodoende honderden inktvissen gekeurd. Dit waren (globaal gezien) de richtlijnen waaraan die moesten voldoen. Zover ik weet is eeen NICU niet gevuld en heb je dus niks met vulling te maken, toch?
Er is hier een haak topic misschien dat 1 van de dames je verder kan helpen http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/488636-de-haakclub-deel-ii.html
Klopt, hij moet idd aan de eisen voldoen, vandaar dat ik mijn vraag ook hier stel! Ik ken wel wat mensen die kunnen haken, maar durven het wat betreft de eisen niet aan. Heb de vraag ook op mijn Facebook gesteld en een kennis (ken ik vaag zeg maar) blijkt te fotograferen voor early birds, die heeft er een voor me! Dus helemaal happy! Bedankt voor het meedenken allemaal8
Super!!! Ik was direct bereid er eentje voor je te haken, maar heb niet het goede garen in huis en ben een beetje huiverig mbt de eisen. Fijn dat er eentje (goedgekeurd!) beschikbaar is!! Veel geluk met jullie dochter!!
Lief dat jullie willen helpen... Is inderdaad moeilijk met die eisen. We hebben er nu 2. Ons meisje is er helemaal blij mee!!! Ze laat ze niet los. Echt een mooi idee van early birds. Is ook precies wat die kleintjes fijn vinden om vast te pakken. Wou dat ik beter kon haken, dan ging ik ze voortaan ook maken voor hun
mag ik je 1 tip ggeven. mocht je er nog 1 kunnen krijgen, leg die dan weg zodat je meisje hem niet ziet. mocht ze er dan 1 verliezen heb je altijd nog een reserve..
je hebt ook de inktvisjes vor couveusekindjes. Daar haak ik voor en ik was echt geen ervaren haakster. Maar er is een heel fijne facebookgroep waarin je veel hulp en tips krijgt