Bij mij is er beide keren geen oorzaak gevonden. De eerste keer werd gezegd dat het pech was en nu kwam de 2e nog eerder. Hele goede zwangerschap gehad beide keren. @bbtje Gefeliciteerd met je zoontje, wat een kleine vechter. Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat hij snel naar de high care mag. Weer een stapje dichter bij huis
gefeliciteerd met je zoon het sophia is een super ziekenhuis die hebben ons kleine ventje weer beter geholpen. logeer je in het ronald macdonald? wij sliepen daar echt geweldig! mijn lichaam stote ons ventje af mijn hart kon de zwangerschap niet aan. maar gelukkig doet hij het super nu
We zijn inderdaad in het Ronald mcdonald. We wonen vrij ver van het ziekenhuis (bijna een uur). Moet er niet aan denken om zo ver weg van hem te zijn. Zo fijn dat er zoiets bestaat. Nu al 9,5 week van huis, bijna 10.. Hoe onwerkelijk eigenlijk
@oorzaak, hier wordt ook gedacht aan een te korte baarmoedermond, bij een volgende zwangerschap krijg ik metingen en wordt er evt een cerlage geplaatst. Ook was de placenta aan de kleine kant, maar dat zou niet de oorzaak zijn geweest.. @bbtje, fijn dat het ronald mc donaldshuis goed voelt voor jullie. Wij hebben dat niet gedaan, omdat ik bang was voor de ellende van andere ouders. Duim met jullie mee voor overplaatsing naar de highcare. Is er bij jullie in de omgeving ook een zkh met een highcare neonatologie?
@bbtje wij zijn er maar 6 dagen geweest toen mocht hij naar highcare in de buurt ik vond het zo fijn dat we er eindelijk weer mens waren ontbijten avond eten etc ik heb 2 dagen niks gegeten daar door de stress pas toen we ons eigen plekje hadden ging het weer. op welke afdeling lig jullie kleintje? onze lag op nicu2 @loontje lag hidde ook in het Sophia?
Wij zitten al 9 weken in het RmD. Ik zou niet naar huis kunnen, zo ver weg... Onze kleine man heeft ook al veel mee moeten maken + wij zijn er hele dagen. Stress van op en neer rijden zou ons veel meer kosten en ik ben 1x thuis geweest in al die tijd en stortte toen echt in. Te ver weg van ons mannetje en niets doet je aan 'm denken thuis terwijl alles hier met hem te maken heeft. Wij zitten ook op IC unit 2.
ik kom uit bergen op zoom ook meer als een uur rijden en manlief heeft geen rijbewijs. ik belde elke avond in het ronald macdonald huis om te vragen hoe het ging al was ik er een uur eerder. wij vonden de verpleegkundige echt geweldig. Hij had een blonde met krullen en een blond jonger meisje vaak als vp echte schatten. het klink stom maar als het straks omslaat gaat het heel hart! Hij werd in leven gehouden net trilbeademing. maar toen het probleem opgelost werd groeide hij opeens zo snel en ging het zo snel. en als nu denk kan ik me niet meer indenken dat het zo slecht ging. heb je een dagboekje wie ze voor je bij houden? daar kijk ik soms nog terug in. hoe gaat het nu met jullie vechtertje?
Ik werd met 33+4 opgenomen met weeen en toen zagen ze dat mijn bmh maar 14mm was. Veels te kort dus. Ook had ik al een vingertop ontsluiting. Met 34+3 nog maar 9mm en een ruime cm ontsluiting. Een paar uur later braken toen de vliezen en begon de bevalling. Omdat ik blijkbaar niet heb gemerkt dat ik weeen had, die dus de verkorting en ontsluiting veroorzaakten, was de conclusie dat mijn bmh te zwak was. Maar ik heb die weeen wel degelijk opgemerkt... ik herkende ze alleen niet als weeen, ik dacht dat ze gewoon voorweeen waren ofzo (zie ook mijn ZP topic "Zijn dit voorweeen?"). De volgende keer weet ik dus heel goed waar ik op moet letten. Naar mijn mening was mijn meisje in nood en kon ze niet langer meer in de baarmoeder groeien. Haar hoofd zat namelijk al bijna 10 weken klem onder mijn ribben. Nu vermoeden we ook dat dat de reden is van de schedel misvorming. Als je het mij vraagt konden haar hersenen de druk gewoon niet meer aan en schoot ze in de stress, en is dat de reden van de vroeggeboorte.
Zo, wat een sterke vent Bbtje! Veel sterkte nog de komende tijd en ik duim voor jullie dat ie naar de high care mag! Mijn 3 mannen zijn geboren met precies 33 weken i v.m. zwangerschapsvergiftiging. Ze wogen 2115, 2170 en 2030 gram. Het ging met alledrie super goed en met 35.6 weken mochten ze naar huis! Het gaat nog steeds allemaal super goed. Toen ze 4 maanden waren wogen ze allemaal rond de 6kg. De lichtste bij de geboorte is nu de zwaarste.. Ze zijn nu bijna 6mnd en ben benieuwd wat ze nu wegen. Ik wil de ouders die nu nog in de ziekenhuis periode zitten veel sterkte wensen!
@Maantje, Hidde lag in het Wilhelmina kinderziekenhuis. Sophia zou denk ik qua reistijd handiger zijn geweest, maar ze doen hier zaken met Utrecht... En het is in zon spoedsituatie ook maar net waar er plaats is. @bbtje, gewoon lekker in de buurt blijven dan als dat beter voelt! Sterkte. @Natasjee, leuk je hier te zien. Bevalt het nog goed met de mannen? Je was al wel weer even aan het werk toch?
Dacht zal eens even op het forum rondneuzen en dan kom je interessante topics tegen. Zit niet heel veel meer op zp verder. Bevalt zeker nog! Het zijn 3 hele lieve mannetjes en alles gaat zoals het hoort te gaan. Ze slapen gelukkig ook lekker klokkie rond dus ik mag niet klagen. Ben sinds 12 januari weer aan het werk 3 dagen en op zich bevalt het me prima, alleen 1 dag daarvan zijn ze bij m'n zus en als.ik ze dan na mijn werk op moet halen (lopend, ze woont gelukkig niet ver) en groente moet geven, zelf eten, pyjama's aan en papfles erin dan vind ik het wel een pittig dagje en ben ik gesloopt 's avonds. Kan soms zelf dan pas eten als ze op bed liggen en dan heb ik soms geen zin meer om te koken. Maargoed, dat went vast ook wel! Hoe gaat het met jou en Hidde?
Loontje dat kopt hier was het of plek in het UZA antwerpen of het Sophia kinder ziekenhuis. vandaag controle gehad. Hij hoeft nergens meer heen. fysio is niet meer nodig en Ka vind dat hij het zo goed doet dat hij regulieren controles mag vind het dood eng maar als hun het zegen. toch gek dat er overal zo veel verschillende adviezen zijn. hier is het zo dat hij na de 32ste week geboren is en hij daarom nu niet meer op controlen hoeft. terwijl hij wel 6 dagen volledig beademd is te veel flaring had en een cyste in zijn hersentjes heeft gehad.
Hier zijn ze met precies 33 weken geboren en 18 maart laatste keer naar de ka toe, hoe oud is jouw kindje nu? Wist niet dat dat iets nieuws was.. Vond het wel ook vreemd, maar ze zullen wel weren wat ze doen!
Hier gaat het erg goed, ben nu voor het eerst een weekendje weg zonder Hidde. Die heeft een mannen weekendje met papa! Wij zitten nog volop in de controles en dat zal ook nog wel even duren.. Maar goed beter een controle teveel dan te weinig, zal niet voor niets zijn! Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Snap dat je 's avonds weleens gebroken bent, dat ben ik nl al...