Eerste kindje prematuur en nu zwanger 25 w, angst!

Discussie in 'Prematuur' gestart door Hartogje, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartogje

Hartogje Actief lid

15 sep 2009
    228
    0
    16
    Hoi dames,

Ik heb geen idee of er al een topic bestaat.

Ik ben nu 25w 3 d zwanger. ik heb met 23 w een klein beetje bloedverlies gehad, maar er is toen geen oorzaak gevonden.

Ons dochtertje is nu 2.5 jaar en is toen 28 w 4 d geboren. Ze doet het super en we zijn super trots op haar!!
    Ze hebben nooit een oorzaak/reden gevonden waarom ze te vroeg geboren is. Ik kreeg weëen en haar hartslagje viel af en toe weg, dus moest ze gehaald worden. Ze zwangerschap verliep voorspoedig

Deze weken kom ik steeds dichter bij de spannende weken en ze houden me dan ook extra in de gaten, gelukkig.
    Ik zit nu thuis door BI en door het bloedverlies, tot en met me verlof.

Er is angst dat dit kleintje ook eerder komt en vooral in deze weken.

Zijn er dames die ook van een tweede kindje in verwachting zijn of die al bevallen zijn van hun tweede kindje en die hun verhaal en angst willen delen?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat naar dat je nu niet zo kunt genieten van de zwangerschap.

Een kennis had hetzelfde. Die heeft de oudste gekregen bij 30 weken. Ze heeft bij de jongste vanaf de 28-29 weken flink zorgen gemaakt, maar is uiteindelijk met 38 weken bevallen, zonder problemen..
    Ze weten bij haar ook niet waarom de 1e eerder is gekomen, maar het hoeft dus niet perse weer gebeuren..

Probeer maar te genieten van elke dag, elke dag dat je kleintje bij je zit. Misschien zijn het er nog wel heel veel ;)

3. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ken ook een aantal dames waarvan de eerste met 30 weken en eerder is bevallen van de eerste en de tweede na veel controle's en rust geboren is na 37 weken.
    Ik zit zelf op het forum van Kleine Kanjers | Voor mensen die te maken hebben, of krijgen, met een prematuur / te vroeg geboren kindje.
    Daar zijn ouders van premature kindjes met ook een aantal die een tweede hebben gekregen na 37 weken, kijk daar maar is rond.
    Het is een super forum vind ik zelf.

Hoe is het nu met jou en de kleine in je buik?

Groetjes Marja

4. Hartogje

Hartogje Actief lid

15 sep 2009
    228
    0
    16
    Hoi,

bedankte en ik ga zeker kijken :)

Ik weet nu dat ik niet meer mag werken vanwege BI. Ben nu 26 weken zwanger! Lichamelijk gaat het belabberd soms heb ik met staan alleen al een harde buik. Gelukkig is de kleine goed beweeglijk en en bij de controles is alles goed. Morgen mag ik weer voor een extra controle.

5. Moeder van Rick

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij zag ik je net op het forum bij de kleine kanjers kan dat kloppen?
    Hoop dat de controle een beetje goed is straks!

Succes

Groetjes marja

6. Hartogje

Hartogje Actief lid

15 sep 2009
    228
    0
    16
    Wordt overgenomen door de gyn, want ze willen me goed in de gaten houden. Gelukkig zekerheid voor alles.

7. Moeder van Rick

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedzo meid! Ben blij dat je door de gyn wordt overgenomen, geeft ook een stukje rust.
    Ik blijf voor je duimen dat alles goed mag blijven gaan en de kleine lekker blijft zitten tot zeker 37 weken!

Rustig aan he!

Groetjes marja

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Haai,
    Mijn 1e kwam met 27 weken en 2 dagen spontaan. Er is nooit een reden gevonden. Bij mijn 2e heb ik wekelijkse proluton gekregen en veel echo's. 1 opname omdat ik weer weeen had. Bij 29 weken. Geen weeenremmers gehad. Wel een ffn test. Die weeen bleef ik houden maar ze deden niet heel veel. Vanaf een week of 34 had ik ontsluiting maar die bleef hangen op 3 cm. en weer gebeurde er verder vrij weinig. Uiteindelijk is mijn zoon met 38 weken precies geboren. Ik heb vanuit mezelf ook erg rustig aan gedaan. Dit was verder geen opgelegde rust oid. Ik voelde me daar zelf prettig bij. Alles is zoooooooo anders bij een op tijd geboren baby. Ik genoot zo van die uitstekende ellebogen van mijn zoon. Zag elke week als een cadeautje, elke week na de 27 weken. Hoop dat jou kleintje ook lekker blijft zitten. Succes! En probeer je angst los te laten. Ik weet heel goed hoe moeilijk dat is. Maar je kleintje zit veel fijner zonder die stress. Zet hem op!
    Groetjes

9. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hoe gaat het nu met je, zie dat je morgen op dezelfde termijn bent als dat je eerste geboren is?

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik wil wel meepraten, ik ben nog niet heel ver maar ik ben wel zwanger van de 2e na een vroeggeboorte. Ik vind het heel spannend. Ik heb daarna ook nog een VMK gehad dus elke termijn is nu spannend. Gelukkig had ik vanmiddag een dikke knaltest dus op dit moment zit alles hartstikke goed gelukkig. 2 juli heb ik mijn eerste echo. Ik zal dan 7 weken zijn. Hoe het daarna allemaal gaat lopen weet ik echt niet.
    Voor Simone's vroeggeboorte hebben we nooit een oorzaak gevonden.

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Off topic: Gefeliciteerd MamavanSimone!!

12. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    @MvS: Ik hoop voor jullie dat de vroeggeboorte van Simone gewoon dikke pech was en dat je nu een (zo zorgloos mogelijke) zwangerschap tegemoet zult gaan! Ik duim voor jullie :) Word je straks goed opgevolgd?

Deel Deze Pagina