premenstrueel? wat is dat?

Discussion in 'De lounge' started by Calimero, Jan 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hallo dames,

ik heb een vraagje,
    ik was aan het bladeren in de neckermaan en toen kwam ik breast-gro tegen dus ik lezen wat daar bij hoort en daar stond iets over dat het je premenstruele klachten kan verminderen heeft imand een idee wat premenstrueel precies inhoud?
    ik heb gegoogled en ik heb begrepen dat je dat twee weken voor je menstruatie ontzettend last kan krijgen van bepaalde klachten zoals boosheid en geirriteerd en depressief mmaar om heel eerlijk te zijn werd ik erniet veel wijzer van,
    waren wel dingen bij die ik herkende zijn er hier ook vrouwen die hier last van hebben en me er wat meer en preciezer over kunnen vertellen?
    alvast bedankt,

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Yep PMS..

Precies zoals je het zelf boven neer zet.
    Er zijn vrouwen die erg veel last hebben van de hormonen in die aanloop naar de menstruatie. Neerslachtig, boos, verdrietig, veel buikpijn enz.

meer is het niet ;)

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hmm maar wanner kun je dan spreken van ja da theb ik als je een aantal klachten bij elkaar hebt of als je 1 klacht hebt dat vraag ik me ook af
    heb bepaalde klachten ervan wel en heb het al heeel lang en het beheerst mijn leven omdat ik op die momenten mij zelf niet ben maar spreek je dan direct vam pms of?
    moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ikhet heb gevonden want ik dacht dat het psycisch was.. dat ik zo depri ben enzo

4. ik denk dat als je denkt dat je hier last van hebt je met de huisarts hier over kan praten. misschein heeft hij tips of bepaalde medicijnen oid.
    vervelend voor je!

5. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Fijn dat je dan herkenning vind he?
    Je zou eens met je huisarts kunnen praten.

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    echt wel jarenlang wist ikniet wat het was en dacht dat het aan mij lag en nu zo ineens blijkt dat het een naam heeft....

Share This Page