borstvoeding wel/niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Esther15, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hallo,

Ik heb misschien een raar overkomende vraag en misschien moet ik die ook niet bij jullie stellen, maar ik ga ervan uit dat jullie dit wel vaker hebben gehoord.

Ik ben nu 4 maanden zwanger en de vraag wordt steeds vaker gesteld of ik wel of niet borstvoeding ga geven.

Nu wil ik dit wel, maar heb ik een klein probleempje hiermee.
    Ik heb altijd al een gevoelige huid gehad, maar sinds ik zwanger ben is het helemaal 'erg'. En dan heb ik het in dit geval vooral over mijn tepels.
    In het begin jeukte ze enorm, waardoor ik ze onder het slapen blijkbaar tot bloedens toe open krabte.....AUW!
    Nu smeer ik me elke dag goed in met de massage olie van zwitsal en de jeuk is inmiddels verdwenen......de gevoeligheid echter niet.

Wat ik nu eigenlijk probeer te vragen is of er een middeltje is om eigenlijk mijn tepels wat "sterker" te maken.......klinkt beetje raar, maar jullie zullen me wel begrijpen.

Ik wil nogal graag borstvoeding geven, maar heb niet echt heel veel behoefte aan continu pijn aan mijn tepels.

Misschien dat jullie tips en / of trucks hebben voor mij om mijn lichaam voor te kunnen bereiden.

Hartelijk dank alvast voor het antwoord.

Groetjes Esther

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Esther,

Het lastige is,is dat je je tepels niet kan voor bereiden. Je kan ze niet harden. er werd wel eens gezegd met een harde handdoek over de tepels gaan. Dit kan je proberen. Maar is niet bewezen of het daadwerkelijk helpt.
    Verder hebben we voor tijdens de borstvoeding zalfjes en middeltjes om de pijn te verzachten en de tepels heel te houden.
    Zuigen is een heel ander effect op je tepels, ik zou het gewoon proberen!
    Groetjes Imke

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hoi Imke,

Hartelijk dank voor je reactie.
    Dan gaan we het gewoon proberen he...:D

Groetjes Esther