Dag dames, (hopelijk goede plek voor dit onderwerp) Ik gebruik nuvaring als anticonceptie omdat de pil niet handig is voor mij (vergeet ik vaak). Maar nu ben ik dus ook de nuvaring vergeten in te brengen. Mijn vriend is op stage in t buitenland en is t afgelopen weekend thuis geweest (weekend van pasen). Dat was precies in mijn vruchtbare periode volgens mijn nuvaringcyclus. Zonder de nuvaring of de pil verschillen mijn cyclussen enorm. 29-49-41-39-32-25 (met nuva)-29(met nuva) Even gegevens op een rijtje: Nuvaring eruit gehaald: 9 maart Vorige ongesteldheid (met nuvaring): 15 maart t/m 18 maart Nuvaring erin (vergeten dus): 16 maart Vriendlief thuis: 28 maart t/m 2 april Vanuit gaande dat mijn cyclus t zelfde is als de vorige dan was ik in dat weekend vruchtbaar. Nu hebben we het wel met condoom gedaan maar tussendoor heeft hij wel zonder bescherming in mij gezeten... Nu vraag ik mij af of ik toen ook echt vruchtbaar was.. Ik heb wel rekbaarslijm gehad die zaterdag (30 maart) geloof dat aan kan geven dat je vruchtbaar bent? Maar mijn cyclus is zonder anticonceptie is waardeloos.. :x Nogal in de war hier.. Vanaf wanneer kan ik testen?
Als je denkt dat je zwanger kan zijn, zou ik testen 2 weken na je laatste gemeenschap! 2 april bijvoorbeeld, dan zou ik de 16e testen! Als je niet kan wachten ietsje eerder, maar je hebt pas zekerheid bij een positieve test of een ongi... Succes, sterkte of wat dan ook...
Ik zou 14 dagen na de gemeenschap testen. Over het vergeten van nuvaring, je kan je op de site van nuvaring aanmelden voor een gratis sms dienst. Dan krijg je een smsje als de ring erin of eruit moet.