Herkenning en tips gezocht. Afgelopen week heeft mijn dochtertje (6 maanden) van dinsdag tot en met vrijdag het volgende voedingschema gehad: 06:00 1 borst 08:30 1 borst 12:00 130ml 15:30 130ml 19:00 130ml 20:00 1 borst (hierna naar bed) Tussendoor nog een beetje vast voedsel geprobeerd (stukje banaan, kiwi, appelmoes of broodkorstje) Nu heeft ze die nachten telkens doorgeslapen. Gisteren heb ik haar weer volledig zelf gevoed en toen kwam ze s nachts 1x. Ik heb haar ook gewoon vast voedsel aangeboden en dit at ze ook behoorlijk goed. Ze heeft zich niet anders gedragen dan afgelopen week en ze lijkt ook gewoon vrolijk en tevreden maar.. Nu twijfel ik aan mezelf.. betekent dit dat ze (als ik haar voed) eigenlijk te weinig krijgt en daardoor dus s nachts weer komt? Mijn kolf opbrengst is ook niet echt zo geweldig als het geweest is ondanks dat ik dan beide borsten tegelijk doe terwijl ze eigenlijk op dat moment maar 1 borst zou drinken. De reden voor 1 borst per keer is overigens dat ze anders teveel melk kreeg (is al zo sinds de kraamweek). Ze groeit verder goed, is actief en vrolijk.
En als je probeert om twee borsten te geven? Mijn zoon had de eerste maanden ook ruimschoots voldoende met één borst, maar gaandeweg werden dat er toch twee. Maar nee, het hoeft niet zo te zijn dat je te weinig melk hebt. Kan gewoon zijn dat ze gewoon meer drinkt (want makkelijker) aan de fles. En als je ongerust bent over je productie, is dat makkelijk op te lossen door twee borsten per keer aan te bieden, of vaker.
Dat is inderdaad ook nog te proberen al lijkt ze meestal wel genoeg te hebben na een borst.. ze laat dan vaak zelf los en pakt haar duimpje. Op de fles zit een prematuur speen dus als het goed is drinkt ze daaruit niet perse makkelijker. Ik ga voor nu eens 2 borsten per keer proberen overdag, dank je wel. Gisteravond had ik haar namelijk ook 2 borsten gegeven maar toen werd ze dus gewoon wakker. Ik moet dat dus de hele dag door gaan doen.
Je kan het proberen. Maar dat helpt niet noodzakelijk. En het hóeft ook niet noodzakelijk te helpen. Bv en fv zijn nu eenmaal totaal anders qua behoeftebevrediging. Het is dus niet onlogisch dat het gedrag bij het ene anders is dan bij het andere.
Ze krijgt gekolfde melk in de fles dus qua behoefte zou het niets uit moeten maken had ik er nog niet bij gezet zie ik nu.