Hallo allemaal. Er is gister in het zieken huis een echo van de kleine gemaakt. Alles is goed, het is alleen net als paps en mams groot en stevig. De gynecoloog heeft gezegt reken maar op een goede 8 ponder. In de groei ligt het ook al wat voor. Wel alles nog binnen de curve hoor. Mijn gedachten waren, ik was blij dat het gezond is maar hoe krijg ik het er straks uit Wie herkent dit. groetjes Mariek
Pfff da's zeker een flinke. Ik heb het niet meegemaakt, maar deze kleine ligt steeds voor op de groei en is ook aardig groot. Zijn papa was 8,5 pond, dus ik kan misschien wel m'n lol op straks. Hoop op een 6 pondertjes, zoals ik was Maareh, hoe krijg je het er straks uit? Heel goed puffen en naar de vk luisteren...
Dat is een goeie voorspellenende kracht die jouw gyn heeft! Misschien moet ie voor het weer gaan werken... Een 8 ponder is groot maar niet extreem en er zijn vele vrouwen je voor gegaan. Voordeel is dat je goed onder controle loopt en dat ze je dus goed zullen adviseren. Het moeilijkste deel van een bevalling is het hoofd en die wordt niet opeens ook veel groter omdat het kind 8 pond is (een hoofd slaat namelijk niet zoveel vet op ) Mijn buurvrouw is vorige week bevallen van een 9 ponder (54) cm... Dat kind kon bijna lopen toen ie eruit kwam maar ze zei dat het haar meeviel (dit is haar 3e) omdat ze verwacht had dat ie ook een heeeeel groot hoofd zou hebben
Hoi elle ja het is mijn eerste dus ik heb er geen flauw benul van. Mijn schoonzus had een 10 ponder van 56 cm en ik was 8 pond en 51 cm, mijn man 8,5 en 56 cm. Ik had dus ook geen kleintje verwacht. hij zei een goede 8 ponder dus het kan ook meer zijn ja hij heeft er voor geleerd en zal het al meer als een keer gezien hebben nou ja er is nog nooit een blijven zitten toch, dus het zal vast wel goed komen groetjes mariek
Blijkbaar genoeg mensen in je familie dus die dit herkennen 8 pond is echt niet bizar groot hoor. Ik was zelf 8,5 pond en 54 cm. Ik heb mijn moeder nooit horen zeggen dat het zo lastig was om mij eruit te krijgen. No worries dus.
8 pond is niet bizar hoor, dont worry! Mijn vriend was een 10 ponder en ik was 8,5 pond dus ook wij houden rekening met een flinke knul.
Ik ben pas bevallen van een dochter van 4155 gram en ik heb maar 25 min hoeven persen plus dat ze nog niet eens was ingedaald dus dat gaat je best lukken!
en daarbij: Je weet maar nooit of je bevalt met 40 weken... misschien beval je wel 2 of 3 weken eerder en dat scheelt toch weer wat... de andere kant op kan natuurlijk ook, maar als het kindje al groot is en ze houden je goed in de gaten dan heb je kans dat ze je niet zo ver door laten lopen...
Mijn broertje was 4600 gram en 53 cm en was er binnen 1,5 uur na de 1e wee! Hij schoot eruit en mn moeder heeft het niet eens gevoeld! Een groot kindje zegt dus niets over de bevalling
Hier ook 1 die net bevallen is van een bijna 8 ponder... Nou binnen 5 minuten-1perswee was ze eruit! (er was nood aan de man) En alleen inwendig een beetje uitgescheurd. Bij ons hadden ze trouwens een 6/6.5 ponder geschat.. Nou het is ietsie meer geworden. Ik verbaasde mezelf erover!
Niet dat ik uit ervaring spreek hoor, maar mijn VK en mijn Yogajuf/Geboortebegleidster zeggen allebij dat de pijn niks te maken heeft met de grote van het kind maar met de kracht van de weeen. Op de Yoga kregen we zelfs te horen dat een zwaarder kind in sommige 'baarhoudingen' makkelijker geboren wordt, puur door de zwaartekracht.
Ik heb het even terug gezocht, maar ons mannetje (2 kindje) werd met 25 weken en 2 dagen geschat op 1390 gram, en dat was mooi gemiddeld, volgens mijn gyn. Ik ben een kleine mama, en ons eerste kindje was te klein voor de zwangerschapsduur, vandaar dat de 2e qua groei extra in de gaten werd gehouden. Bij ons was de voorspelling 7 pond (misschien ook omdat ikzelf niet groot ben?), en toen hij geboren werd met 39.1 dagen woog hij 3400 gram, dus geen slechte schatting. Ik denk dat de gyn niet alleen schat nav de echo, maar ook kijkt naar de ouders en andere omstandigheden die van invleod kunnen zijn op de groei.
Goedemorgen. Als dat zo is moet het denk het een ruime 10 ponder worden . Papa is 2 meter lang en ik 1,82 en allebij boven de 100 kilo. Dat word lachen. Het zal allemaal wel meevallen denk ik, hoop ik. Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Lieve groetjes Marieke
Jullie gewicht en lengte maakt geen verschil voor het gewicht van het kindje hoor! (Dit vertelde mijn VK)
Hoi! Mijn zoon was ook 8 pond bij zijn geboorte en alhoewel de bevalling zwaar was lag dat absoluut niet aan zijn gewicht. Gewicht zegt niet zoveel hoor! Denk anders ook eens aan de voordelen die het heeft als je kindje een goed gewicht heeft( ws houdt hij/zij zich snel op temperatuur bv) Ik ben nu bijna uitgeteld van de 2e en van dit kindje denken ze dat ze de 8 pond niet eens gaan halen, maar ook al zou ze zwaarder zijn, dan nog maakt het me niet uit. Groetjes
Volgens mij kunnen ze dit rond die tijd niet eens precies zeggen. Je hebt ook kans dat het deze week een beetje stil staat met de groei en het aankomen en dat het precies op schema zit. Ik had een echo met 26+2 en op dat moment zou mijn kindje zo'n 1100 gram wegen. De echoscopiste zei wel dat het iets voor lag, maar dat dat ook makkelijk nog anders zou kunnen worden.
Volgens mij maakt dat inderdaad niet uit. Mn man is 1,85 en weegt 67 kg, ik ben 1,80 en weeg 75 en Sasha was bijna 8 pond, een flinke dus.