Wij hebben het nieuwste model Maxicosi gekocht en willen hier graag het Isofix systeem bij kopen. Weten jullie of dit altijd past? De auto van mijn vriend is van bouwjaar 2001 en heeft wel van die rode haakjes op de achterbank. Of is het raadzaam op eerst te passen voor het kopen? Gr. Dolfijn
Hoi Wat ze mij hebben verteld is dat je auto isofix moet hebben staat in de boekjes anders heb je er niks aan. Groetjes Sonja
Eerst even checken en dan kopen lijkt me het beste. Anders kan je beter dat andere model kopen, die moet je gewoon met gordels vastmaken en is een stuk goedkoper dan de isofix versie. Groetjes, Anakin.
Hoi Volgens mij kun je op de site van maxi cosi kijken of jullie type auto het isofix systeem heeft. Onze auto heeft het niet dus hebben we gekozen voor de base. Net zo makkelijk dacht ik. Succes! groetjes Mel
Isofix is een klik-systeem om kinderzitjes te bevestigen. Het schijnt met de oude gordel-bevestiging nogal vaak fout te gaan. het zijn 2 pennen in de achterbank verwerkt, hier klik je 2 kunstof blokjes op ter berscherming van de stof en vervolgens kun je de base-plate (maxi-cosi) of het hele stoeltje er zo in klikken. Het rode of groene blokje in de stoel/base laat vervolgens zien of hij al dan niet goed is bevestigd. Het is dus een manier om je stoel snel en makkelijk, en vooral veilig te bevestigen Of je auto het heeft, even in het boekje kijken. En toch EVENGOED PASSEN in de winkel! De ene bank is nu eenmaal de andere niet, en het wil door de diepte/schuinte van de bank wel eens zo zijn dat het niet past....
Waar kan je checken of je auto er geschikt voor is? Is dat te vinden op een website, want ik heb al gekeken op de site van maxi-cosi, maar kon het niet vinden. Of ik heb er overheen gekeken.
Je kunt het beste even passen bij de babyzaak. Het is in ieder geval een heel handig en veilig systeem!
http://www.maxi-cosi.nl/ Op deze site kun je het vinden Informatie aanklikken en dan autotypelijst aanklikken.
gewoon voelen tussen de stoelen kan ook.... zitten 2 metalen beugeltjes tussen de rug en zitgedeelte en vaak ook nog wel een labeltje met isofix eraan... dat is nog makkelijker... het boekje van maxicosi is niet compleet.... want onze auto stond er niet bij, maar we hebben het wel Volgens mij zit het standaard in auto's vanaf bouwjaar 2003....