Vraagje Maxi Cosi autostoeltje (Cabriofix)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SportySteenbok, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over de Maxi Cosi Cabriofix. Het zal ongetwijfeld in de handleiding staan, maar ik wil 't graag weten voordat ik 'm koop ;)

Zijn er richtlijnen voor hoe lang een baby'tje hierin mag zitten per rit/dag oid?

Alvast bedankt!

2. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    in het begin mag een kindje ongeveer anderhalf uur per dag in een autozitje gezet worden. Dit is omdat de spiertjes nog niet zo sterk zijn en ze zich nauwelijks kunnen bewegen. plat op de rug is veel beter. Voor incidenteel een keer wat langer (bv heen en terug naar familie) is natuurlijk geen probleem, mits je in de gaten houd dat dat niet te vaak gebeurd en je je kindje verder plat legt of in je armen houd.

3. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hai Pcomiep,

Dank voor je snelle reactie. Het is ons eerste kindje, alles is nieuw voor ons. Dus waarschijnlijk stel ik allemaal domme vragen.
    Wat versta je onder "in het begin"?
    Mijn ouders wonen op zo'n anderhalf uur rijden afstand, dus dan heb je 't over 3 uurtjes per dag. Maar we zijn daar natuurlijk minstens een hele middag, meestal een hele dag en dan zal iedereen het hummeltje lekker op schoot willen hebben en of de wagen gaat mee om in te slapen of m'n ouders kopen zelf een logeerbedje.
    En ik begrijp dat je dat niet de eerste beste week gaat doen ;) maar na een week of 4?
    Wat zou jij doen (of anderen natuurlijk)?

Nogmaals thanx!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De richtlijn is 2 uur per dag maximaal, maar dat kan je niet tegenhouden eens een langere rit te maken. Het is dus niet de bedoeling dat je naar je ouders rijd, daar je kindje heel de middag in de MC laat zitten, terug rijd en dan met de MC op het onderstel gaat wandelen zeg maar. Ik overdrijf even, voor het idee.

Ons meisje was 4 weken oud toen wij gingen nieuwjaarswensen bij mn opa en oma, ook 1,5 uur rijden. Ging prima, ze sliep nog de hele weg. Daar aangekomen lekker op schoot en op de bank leggen om te bewegen en recht te liggen. Dit geld trouwens voor alle autostoeltjes.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    richtlijn is 1,5-2 uur per dag maximaal. MAAR, is geen vrijbrief om kind er dus 1,5-2 uur per dag in te zetten. wat je namelijk nog wel vaak leest. gaan ze met kind in MC op wandelwagen lekker veel wandelen want: volgens Maxi cosi mogen ze er 2 uur per dag in. fout dus. die 2 uur is echt het maximale, liefst zo kort mogelijk in de maxi cosi zetten. ze zitten toch in een onnatuurlijke houding een beetje in elkaar gepropt met weinig bewegingsvrijheid.
    tuurlijk is een enkel keer een langer ritje geen probleem. bijv. vakantie of langere ritjes. zolang dat maar niet dagelijks gebeurd.
    en na dat autoritje gewoon kindje op schoot en laten slapen in bedje of wagen. en niet in het autostoeltje. "omdat dat zo makkelijk is" .

6. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van een keer wat langer weten ze ook niet hoor. Hier zit hij bijna nooit in de maxi-cosi maar we zijn in juni op vakantie geweest naar zuid-frankrijk. En ja dan zit hij een hele dag in de mc tijdens de reis onderweg natuurlijk wel gestopt en even laten spartelen. Maar als dat maar heel af en toe voorkomt kan dat volgens mij geen kwaad hoor. Je rijdt neem ik aan ook niet elke dag naar je ouders. Succes met de keuze.

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Naar je ouders is geen probleem als het anderhalf uur is en dan lekker uit de maxi cosi. Het gaat vooral om dagelijks gebruik en probeer het gebruik van de maxi cosi te beperken door hem te gebruiken waarvoor hij bedoeld is namelijk als autostoel.

Dat het alleen in het begin geldt heb ik nog nooit van gehoord, volgens mij geldt het altijd zo lang je kindje in de maxicosi zit.

Wanneer je zolang gaat rijden met je kindje zou ik laten afhangen hoe hij op de maxi cosi reageerd. Vind hij het prima en valt hij zo in slaap dan zou ik gewoon gaan, maar niet alle kleine baby'tjes vinden het fijn om zo lang in de maxi cosi te zitten. (De mijne moest in het begin elke keer huilen zodra hij de maxi cosi in ging. Dat ging gelukkig wel beter toen hij wat ouder was.)

8. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Eigenlijk, als ik het een beetje goed begrijp, is het net als met zoveel dingen: met gezond verstand kom je een heel eind ;)
    Maar altijd wel even fijn om te weten hoe anderen er over denken.

Deel Deze Pagina