opmaken bedje.. zo goed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Chanoetje22, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    ik was laatst het baby bedje aan het opmaken maar ik wist het even niet meer.. ik heb nu gedaan.. molton zeiltje daaroverheen molton hoeslaken, gewone hoeslaken, en bovenop een gewone dekbedovertrek met een dekentje.. is dit goed zo of is het een beetje teveel van t goeie? t lijkt zoveel wat er allemaal op zit of ligt dat gewoon aan mij?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga geen molton zeil gebruiken, zit dus ook zeil in en dat mag van de ene kraamverzorgende wel (als het laag genoeg ligt), van de ander niet. Ik vind het geen fijn idee, het ademt niet.

Eerst molton, hoeslaken en dan laken en dekentje. Je schreef dekbed, maar dat mag je niet gebruiken totdat je kind 2 jaar is.
    Eventueel hydrofiel luier aan het hoofdeinde voor het spugen.

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik hetzelfde als snoopy bij beide kids

molton laken, hoeslaken, laken, dekentje en indd hydrofielluier voor het spugen

4. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Zijn er ook Molton hoeslakens?

5. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ja je hebt moltonhoeslakens, ik heb ze bij de hema gehaald.

Hier ook geen zeiltje. Ik heb een molton hoeslaken, dan leg ik op de plek van dr kontje een molton doek en dan hoeslaken erover.

Je kunt idd de deken in t dekbedovetrek stoppen maar zelf vind ik dat erg onhandig. Ik heb gewoon een lakentje en dekentje. Onder t hoofdje een luier voor t spugen.

6. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Oke, even voor mijn duidelijkheid. Gaat er over een molton hoeslaken ook een gewone laken of hoeslaken overheen?

pff er zijn tig topics hierover en ik blijf er vragen over hebben.

7. Niet meer actief

Misschien verwarrend al die termen, dus even ter verduidelijking.

Een hoeslaken gaat altijd om je matras heen, dit kan dus een katoenen hoeslaken zijn of een moltonhoeslaken of wat dan ook.

Een laken gebruiken we tegenwoordig eigenlijk alleen nog als onderlaag voor de deken. Vroeger (en in hotels soms) werden die ook als matraslaken gebruikt, maar de meeste mensen gebruiken daar nu alleen nog hoeslakens voor. Die hebben dus dichtgestikte hoeken, zodat je de matras er beter in kunt stoppen.

Dus

Hoeslaken= voor over matras
    Laken = voor bij dekentje.

Snap je 'm zo? :)

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wij mochten geen zeiltje gebruiken, ze worden nog wel verkocht maar mogen niet meer gebruikt worden, tenminste dat heb ik meerdere keren gehoord!

volgens mij heb je het verder wel goed gedaan, wij hebben ook nog altijd onder het hoofdje van de kleine een hydrofiele luier, dit vanwege het evt spugen ed.

liefs joyce

9. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0

10. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Wat ik ervan heb begrepen mogen zeiltjes absoluut niet.
    Iets met het lucht doorlaten ofzo.
    Plus dat als je kruik mocht gaan lekken het dan niet opgenomen word door het matras maar erop blijft liggen....

11. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Van mijn kraamverzorgende kreeg ik ook te horen dat ik ze niet mocht gebruiken tenzij je het goed opdekt het bedje! Het hoofdje mocht absoluut niet op het zeiltje komen, alleen het onderlijfje zeg maar! En zodra je baby gaat draaien dan moet je het zeiltje weg halen.

Bij een pas geboren baby maak je het bedje zeer kort op, dus ook het zeiltje leg je helemaal onderaan en dan in de lengte en maak je vast van onder met luiertape! Dan een molton hoeslaken, lakentje en dekentje ook voor de helft opmaken. Dus je gebruikt nog geeneens de helft van het bedje en onder het hoofdje kan je een hydrofile luier leggen, die opgevouwen is in in punt! Dan hoef je niet steeds het hoeslaken te verschonen mocht je kindje spugen! (wat de meeste in het begin veel doen)

Succes.

12. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Wij hebben wel een moltonzeiltje gebruikt en nog steeds....ter bescherming van het matras met zijn onwijze stink luiers nu die regelmatig doorlekken. :( ..de reuk trekt dan niet in het matras..... ;)
    maar wel dat het onder zijn kont ligt tot halvewegen zijn rug.....
    ook de kraam maakt hem zo op, had toen alleen het zeiltje nog dubbel geslagen omdat het te groot wad
    het bedje zag er dus zo uit:
    moltonhoeslaken
    molton zeiltje
    hoeslaken
    laken
    dekentje
    en hydrofiel als kussen...

maar ieder doet het weer anders...wacht ander sgewoon op de kraam.....

13. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Hier precies hetzelfde!

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier is het bedje op de dezelfde manier opgemaakt als de topicstartster.

Deel Deze Pagina