Op www.kaatjekatoen.nl lees ik Mijn zoontje was dus over de 8 pond dus ik verwacht nu ook niet een klein kindje. Zou dat écht werken gelijk al maat 2 bamboozle gebruiken ? Lijkt mij n.m. zo groot. Iemand er ervaring mee ?
Als ik jou was zou ik inderdaad lekker maat 2 aanschaffen. Ik weet niet of Bamboozles all in ones zijn of dat je overbroekjes gebruikt... maar je kunt altijd de eerste weekjes oogjes/hydrofielluiers vouwen en daar het overbroekje overheen doen. Wanneer je dan denkt dat je kindje maat 2 past gebruik je de hydrofielluiers gewoon weer voor afdrogen enzo.
Ik heb al maat 2 en die gebruik ik nu voor mijn zoontje. Toen hij klein was gebruik ik het bambino mio systeem. Aangezien bamboozle me veel beter bevalt en ik las dat het gelijk na de geboorte kon wil ik dat ook proberen. Maar het lijkt me gewoon zo'n grote luier voor een pasgeboren kindje.
Ik lees aandachtig mee. Wat enorm interessant deze luiersystemen. Zelf moet ik nog de aanschaf doen, maar wanneer doe je dat. Ik bedoel: Ons kindje moet nog geboren worden en hoe groot het kindje zal zijn bij de geboorte weet ik nietl. Of gebruiken jullie eerst wegwerpluiers, om vervolgens deze wasbare luiers aan te schaffen?
Wij hadden al aangeschaft tijdens de zwangerschap. Veel merken kun je trouwens ook een paar (proefpakket) bestellen. Ik had van die gratis dozen aangevraagd en daar zaten dus ook wergwerpluiers in die hebben we gebruikt want meconium in wasbare luiers leek ons niet zo'n goed idee. Maar mischien dat dit ook prima wil hoor. Toen de kraamverzorgster nog bij ons was waren wij al over op wasbare.
maat 2 is toch 8- 18 KILOGRAM dat lijkt me behoorlijk wat groot.... maat 1 is 3,5 - 8 kilogram, dus als je kindje 8 pond is (4 kilo) moet je dus maat 1 hebben, ook al vouw je het om. Lijkt me erg groot..
Dat lijkt mij dus idd erg groot. Maar zoals je in mijn eerste berichtje in het geqoute stukje kunt lezen hebben ze het over 8 pond. Of het is een typfout van kaatjekatoen natuurlijk. Nou ja ik kan het altijd proberen als ons kleintje is geboren. En anders gebruiken we gewoon het bambino mio systeem eerst weer.
Beste Nemo, Ook wij verwchten geen kleintje (7,5- 8 pond is de schatting van de verloskundige) en de consulente (zelf ook moeder van 2 kinderen en 1 op komst) raadde ons ook aan te beginnen met maat 2 Bamboozles. Die raad hebben we opgevolgd. Dus het gaat wel om ponden en niet om kilo's. Je hebt wel gelijk over wasbare luiers en meconium, wij willen in eerste instantie hydrofielluiers gebruiken met een overbroekje maat S, ook weer met inlegvellen. En daarnaast hebben we altijd nog een pak Pampers uit de Bijde Doos paraat Overigens bieden de consulentes natuurlijk ook 'nazorg', je kunt contact opnemen als je naderhand nog vragen hebt. Judi, je hebt gelijk, het is een hele uitgave ineens, maar evengoed hopen we op termijn goedkoper uit te zijn, zowel wat betreft de luiers, als het eerder zindelijk worden van de kleine.
@Jacqueline6"8: ik weet niet wat voor voeding je gaat geven. Maar mijn ervaring is dat met bvpoep een inlegvel geen zin heeft.
ik ben idd van plan bv te geven. Het idee van het inlegvel komt van de kraamzorg hier, die willen persé inlegvellen gebruiken bij hydrofielluiers. Toen had ik zelf bedacht dat er maar beter een overbroekje overheen kan. Maar hoe heb jij het dan gedaan met bv en wasbare luiers?
Hm bij ons wouden ze een inlegvel lees: keukenpapier in een wegwerpluier. Dit omdat die zo goed absorberen dat je niet/slecht voelt of een kindje plast. Ik heb in het begin wel inlegvellen gebruikt maar dat lekte toch door er viel niets weg te gooien en de poep kets ook nog eens van het doekje af met als resultaat dat er wat bij de beentjes langs ging. Wij hadden eerst het bambinomio systeem dus geen ervaring met hydrofiel. Maar wordt hydrofiel daar voor gebruikt trouwens ? Ik dacht dat oogjesluiers daar meer geschikt voor waren.
Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt. Wij zijn naar een voorlichtingsavond van de kraamzorg geweest, maar dat is in inmiddels alweer een tijd geleden, dus ik weet niet meer of het nu hydrofiel- of oogjesluiers betreft. Het lijkt me wel dat je gelijk hebt, iik heb even de oogjesluiers gecheckt, en die lijken me wel een stuk geschikter dan hydrofieluiers. Misschien moet ik er wat bijkopen, ik heb m aar 12 oogjesluiers nl. Btw, de kraamzorg (intakegesprek/ voorlichtingsavond) gaat er eigenlijk al van uit dat "vrijwel niemand" kiest voor wasbare luiers.... tja, voor hen makkelijker, dat begrijp ik. Ben benieuwd of de kleine van de kraamzorg meteen in de pampers moet.
Mijn kraamverzorgster zei wel dat wij van het uitstervende ras waren. En we moesten haar even uitleggen hoe het moest. Verder had ze er geen problemen mee.
Oogjesluiers zijn toch niet zo geschikt als luiers, daar zijn ze te dik voor. De kleine kan dan nauwelijks meer bewegen. Wij gebruiken nu hydrofieluiers met inlegvel. Gaat prima!