Hai meiden... Ik heb vandaag m'n doopsuikerdecoratie besteld... ik kwam dit initiatief toevallig tegen en vond het geweldig! «Fairy Tale» View attachment 76240 De levensboom is een mooie boom gemaakt uit bananenbladeren. Aan zn takken hang je kleurrijke mandjes met doopsuiker. De levensboom en de mandjes zijn afkomstig uit Nairobi, Kenia. Met deze suikerbonenboom vier je niet alleen de geboorte van je eigen kindje: je geeft ook een kind in Kenia de kans op een beter leven. Want van de opbrengst van één boom kan een kind ginder een jaar lang naar school. --> ik heb een grote en een kleine boom besteld, + 90 mandjes/diertjes en doosjes voor de doopsuiker in te steken. Ik vind dit een heel mooi project en geef véél liever m'n geld voor de doopsuiker uit aan iets zoals dit, dan dat ik het gewoon aan eender welke doopsuikerwinkel geef. Het totaal van 2 bomen en 90 accesoires zal me 130 kosten... wat helemaal niet zoveel is, en als je even googeld op "doopsuiker levensboom" kan je zien dat het ook echt mooi presenteerd! Ik ben van plan om de suikerbonen in mooie toile-stofjes te steken en dan in de mandjes, aan de diertjes, in de doosjes. Als je op de site bij "webwinkel" kijkt kan je meteen zien welke leuke dingetjes je kan bestellen. Allemaal handgemaakt en voor 1.10/stuk. Het enige wat misschien wel een probleem kan zijn is dat jullie voornamelijk in NL wonen, maar stuur ff een mailtje en wie weet verzenden ze ook wel naar NL! De verzendkosten zijn sowieso voor de koper.
Hier een mooie gevonden; View attachment 76245 Deze dame heeft dus met raffia en papiertjes het geheel nog wat aangekleedt op de manier die ze zelf mooi vond...
Ja hé! Vond ik ook... was helemaal enthousiast en dacht dat velen onder jullie dit ook wel wat zouden vinden! Hoop alleen maar dat ze naar NL verzenden ook... hier in België hebben we ook verschillende verkooppunten, maarja, vermoed dat jullie niet elke dag in antwerpen ofzo komen
hoi hoi! wij hebben het ook gebruikt! Hebben er veel positieve reacties op gekregen en hebben hem ook gebruikt tijdens de doopviering van ons zoontje 2 weken geleden. Is echt origineel en je kan het ook vullen met snoepjes ofzo. De mandjes die je over hebt, kan je trouwens terugbrengen naar de winkel en dan krijg je je geld daarvan terug. Wij hadden nog 80 mandjes over en hebben dus 80 euro teruggekregen.
@ elke, aaah leuk! In welke winkel ben je ze gaan halen? want ik heb ze via internet besteld. Heb je foto's genomen van hoe het eruit zag? En heb je dan die snoepjes in een extra papiertje of stofje gestoken? Liefs!
ff up en nog wat extra info; je kan die kleurige mandjes ook in één of 2 dezelfde kleuren krijgen, ik heb gekozen voor geel en groen.
Ik ben ze gaan halen in de wereldwinkel van Westerlo, was voor ons het dichtsbijzijnde afhaalpunt. Wij hebben er geen snoepjes in gestoken, ik wilde dit wel maar mijn man wilde het toch graag een beetje 'traditioneel' houden met suikerbonen. Ik dacht op voorhand ook dat er zeker iets in het zakje moest ofzo maar dat was echt niet nodig. Wij hebben gewoon de suikerbonen zo in het mandje gestopt, smelt trouwens ook niet! Voor de kindjes hadden wij die diertjes en potloodjes gekocht en daar zo'n ronde 'voile' aan geknoopt met smarties in. De mandjes hebben wij in alle kleuren besteld, de suikerbonen waren bruin en groen. Ik heb enkel nog een afgedrukte foto van toen de boom nog vol hing maar ik heb er net één getrokken van hoe ie er nu nog staat. We hebben in elke kleur een mandje gehouden en we hebben ook nog wat zakjes van de kindjes over.
Hier een foto van een zakje met een diertje eraan (op dat kaartje dat eraan hangt, staat ons zoontje zijn naam ):
hee! tof dat je even wat foto's gemaakt hebt altijd leuk! Ik vind'm echt mooi gemaakt die boom... met die bananenbladeren en de mooie schakeringen! Ja... ben echt zeker van m'n koop En ik vind het ook iets leuks om te houden idd, zou zelf mooi staan op de kinderkamer..; een 'sprookjesboom' ! En ivm met die diertjes, dat ga ik ook doen, een diertje met zakje eraan + naamkaartje... Bedankt voor de info he! Hoop dat er nog meer dames geïnteresseerd zijn, maar krijg precies niet veel reactie hier
Denk dat dat vooral komt omdat in NL suikerbonen ook niet gebruikt worden... Meestal beschuit met muisjes hè. Dat kan natuurlijk nie tin zo'n mandje. Wat de zakjes betreft, hier waren de potloodjes een véél groter succes dan de diertjes. Met die potloodjes kan je rammelen..., vonden de kindjes natuurlijk toffer! Wij hebben onze boom in de living staan, staat erg mooi. Voorlopig nog geen plaats op de kinderkamer, misschien als we een eigen huis hebben wel. Als je nog vragen hebt, shoot them! Veel succes nog met je zwangerschap!!! Enjoy!
dank je! lekker genieten idd... maar ik krijg het wel lastig op m'n werk, de dagen zijn echt lang (8uur met maar een half uur pauze)... Ik heb de potloodjes niet besteld, omdat er niet zoveel kinderen zijn en die diertjes kunnen wel voor kinderen én volwassenen he? jullie ook succes met huizen etc liefs!
Ik vind het een leuk idee met een goed initiatief, maar ik woon helaas in NL. Wij hebben voor de kraamvisite ook suikerbonen in glazen buizen en organzazskjes. Nou leek t mij wel leuk om die organzazakjes in de mandjes te steken en dan aan de boom te hangen, maar helaas geen verzending naar NL. Is het dan helemaal niet te verkrijgen in NL?
hmm ik vrees ervoor... als je het emailadres wil van de verantwoordelijke van Beglië, PM me even, zij zal vast weten of je eraan kan geraken of niet! Heb trouwens vandaag mijn (grote ) doos gekregen! Ben echt helemaal verkocht, is stuk voor stuk supermooi en vrolijk!
Ik vind het idee erg leuk, maar ik vind de uitvoering van de boom niet zo mooi... Onder andere de stam is te breed naar mijn zin.
Nou, als ik 'm hier irl zie vind ik het best allemaal in verhouding... en sja, het is dan ook handgemaakt door afrikaanse moeders die een beter leven willen voor hun kinderen! Dan moet je geen machinale symetrie verwachten huh...
Ik zeg toch ook niet dat ik symmetrie verwacht Helemaal niet zelfs. Maar ik zie niet de wauw-factor die jij wel hebt Verder wel een heel leuk idee hoor!
Yukl, dat is idd ook wel zo zenne. De stam is vrij breed, denk dat dit ook wel wat van boom tot boom afhangt aangezien ze met de hand gemaakt zijn. Maar het is natuurlijk ook wel zo dat je zo'n boom niet persé voor 'de mooi' neemt maar meer voor het goede doel dat erachter steekt. Zelf stort ik niet zo graag gewoon maar geld omdat je dan vaak niet weet waar het terechtkomt (vooral bij wie) maar ik geloof écht dat het geld van deze bomen wel goed terechtkomt dus daarom was ik er ook zo enthousiast over. En al ziet de boom op zichzelf er niet zo geweldig uit, als hij vol hangt met de mandjes is het echt wel prachtig!