zoontje ziet geesten?

Discussie in 'De lounge' gestart door hardloper, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardloper

hardloper Niet meer actief

Tja, ben echt een nuchtere mama, en ik heb er zelf nooit aan gewild, maar...
    Mijn zoontje (1jr 9 mnd) wordt 's nachts vaak wakker en ik denk dat hij geesten ziet.
    Hij kijkt rond, ook als het helemaal donker is. Hij kijkt echt naar dingen, en er is niets. Gister weer. Ik haalde hem uit bed, en hij weer kijken.
    Toen ben ik gaan zeggen 'ga weg' en 'laat hem met rust' en toen kwam er zo'n zucht langs me, en ik kreeg enorm kippenvel en mijn haren gingen recht overeind staan. Brrr. Uiteindelijk werd hij wel rustiger en kon hij slapen.

Ik heb het zelf ook gezien vroeger, ik ben nog steeds hooggevoelig en eigenlijk wil ik er niet aan. Ik ben al mijn halve leven bezig om me af te sluiten. (Helaas, oma is ook zo, het is dus gewoon erfelijk).
    Nu baal ik ergens, als ik het gewoon had toegelaten had ik hem misschien beter kunnen helpen, maar zit nu dus met mijn handen in het haar.
    Wat kan ik doen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze hem met rust laten tot hij wat groter is, en wat kan ik doen om mezelf toch meer open te stellen ervoor zodat ik hem zelf kan helpen?

Toen wij hier kwamen wonen heb ik het hele huis gebrand met salie. Elk hoekje, en elke deur en raam. Ze komen dus naar hem, want ze zaten hier niet. (Oke, misschien een minder nuchtere mama als ik zou willen...)

Groetjes, Lidwina

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn zusje zag ook geesten en sprak ook met ze, wij woonden tegenover een kerkhof, mijn zusje was buiten op de trap voor ons huis, ik en mijn oma lopen langs haar en horen haar praten met een meisje, schijnbaar zag zij haar, het gekke was dat het meisje dus op het begravenplaats lag.

En eerder(was ze nog jonger) zouden we naar de vliegshow gaan, mijn zusje heeft het huis stelten gezet dat ze perse niet wilde omdat er vliegtuigen neer zouden storten, dus wij niet gegaan en savonds bij het nieuws bleek dus een vliegtuig te zijn neergestord bij het publiek.

Ik zag ook wel eens wat of ik wist dingen van te voren maar daar ben ik echt overheen gegroeid.

Mijn zusje niet :(

3. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    alle jonge kinderen zijn paranormaal en zien geesten(net als katten)

sommigen ontwikkelen het en sommigen doen er niks mee.

4. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Guppienl, het helpt om (zeker als jij ook gevoelig bent) hardop of in gedachten uit te spreken dat je wil dat ze de slaapkamer van je kindje allemaal verlaten, is verboden terrein want hij heeft zijn nachtrust hard nodig. Wees gewoon streng; jullie mogen bv. overal in huis zijn, behalve op zijn kamertje.

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat er verkeerde aanwezigheid is zeg maar, getuige het feit dat je een zucht hebt gevoeld nadat je erop wees dat ze hem met rust moesten laten, de aanwezigheid toen de kamer verliet.

Weet niet of je bekend bent met allerhande methoden om jezelf af te sluiten voor dit soort invloeden (denk dat je het onbewust dus wel doet), maar je kunt het dus ook voor je zoontje doen.
    Stel je bv. voor dat je een koepel van wit, beschermend licht om hem heen zet voordat je de kamer verlaat.

Kindjes staan idd nog helemaal open. En kunnen zich ook moeilijk zelf afsluiten. Geloof dat ze dit pas vanaf hun vierde zelf kunnen doen of zo.

Denk trouwens dat je hem nog beter zou kunnen helpen als je jezelf niet meer af zou sluiten ;)

5. hardloper

Dat denk ik dus ook, maar hoe? Ik sluit mezelf nu al zo lang af (zonder te weten hoe trouwens) dat ik niet meer weet hoe ik me open kan stellen.

Groetjes, Lidwina

6. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Door er gewoon rustig voor te gaan zitten (zonder afleiding van kids of wat dan ook in je omgeving) en hardop of in gedachten als het ware contact te maken met de 'andere dimensie'.
    Spreek uit dat je je in het verleden hebt afgesloten, vanwege.........(jouw redenen), maar dat je nu, omdat je graag je zoontje tot steun wil zijn in het beschermen tegen verkeerde invloeden, graag de vrije keuze wilt hebben op welke momenten je je wel en niet afsluit.
    Vraag of ze (je gids(en) en beschermengel(en)) je daar bij willen helpen, zodat ook jij niet ineens overspoeld wordt door alle indrukken.

Geloof me, het kan ineens hard gaan hoor als je jezelf weer openstelt. Dus het kan ook zeker geen kwaad als je in je omgeving wat mensen kent of opzoekt die bekend zijn hiermee en die je kunnen begeleiden hierin.

Heel veel succes ermee in ieder geval. :thumup:

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    je kan ook een talisman maken voor Rune. Daarin doe je beschermende kruiden. Beste is dat ie die draagt. In een zakje om zijn hals.
    Beschermende en uitdrijvende wierook branden in zijn kamer.

Er zijn ook verschillende rituelen voor bescherming. Als je wilt kan ik die opzoeken voor je.

Maar dat is allemaal ter ondersteuning. Denk echt dat het het beste is als jij je niet meer afsluit en je beschermgeest/leidsgeest om raad vraagt. Als jij je meer oefent en erin verdiept weet je beter hoe je Rune moet beschermen maar ook om hem te leren ermee om te gaan. Zeker voor later als deze gave misschien bij hem blijft.

Succes!

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik sluit me aan bij Chipske, en ik zou nog een keer wierook branden (salie) in zijn kamertje.
    Ik ga nog even opzoek naar meer info. voor je!

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Even uit nieuwsgierigheid: waarom heb je uberhaupt salie gebrand toen je daar kwam wonen? Had je toen al het idee dat er iets kon zijn, of is dat gewoon iets dat jullie altijd doen bij een verhuizing?

Ik stond namelijk totaal niet stil bij zulke dingen toen ik in mijn huidige woning kwam wonen.

10. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

o sorry hoor maar dit kan toch helemaal niet?
    denk dat het in je eigen hoofd zit...
    elk kindje kijkt weleens in het rond, maar dat ze dan gelijk geesten zien? ik weet het niet hoor..
    om dat gelijk met al die vreemde dingen aan te komen? je zal jezelf nog bang maken zeg brrr...
    gewoon laten gaan, het gaat vanzelf wel over..
    mijn nichtje van 3 heeft ook weleens nachten gehad dat ze huilde en in het rond zat te kijken.. nou neem haar dan ffe bij je in bed ofzo.. maar laat een kind niet merken dat je zelf bang bent voor de "geesten" zoals jullie ze noemen..
    ik vindt het echt ver gezocht maargoed dat is mijn mening..
    geloof daar namelijk niet zo meer in..

11. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik ben er kort geleden achter gekomen dat mijn oudste dochtertje af en toe bezoek krijgt van mijn opa. Op die momenten voelt haar kamertje ook zo goed aan! 2 vriendinnen van mij die regelmatig blijven slapen (bij haar op de kamer) is het ook al opgevallen, het is dan net of je bij binnenkomst een warme deken om je heen krijgt.

Het gebeurt nl regelmatig dat mijn dochter in de nacht wakker wordt en dat ze hele gesprekken aan het houden is en aan het lachen soms echt tot het schateren aan toe. Dan horen we haar na een minuut of 20 da-dag zeggen en dan valt ze weer in slaap.

Mijn oma was laatst hier en zij draagt een medallion om haar nek met daarin in glas gezandstraald een foto van mijn opa. Ik heb zelf geen foto's van mijn opa in huis en wat zegt mijn dochtertje toen ze dat medallion zag... "opa"

En nee mijn dochter is niet het type meisje wat tegen elke oudere meneer opa zegt..

Ik doe elke avond voor het slapen gaan een snel gebed naar de beschermengelen van ons gezin. Een heel simpel portugees rijmpje waarin je je gids/beschermengel vraagt om over je ziel te waken dag en nacht en je tegen al het kwade te beschermen.

12. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Wat een prachtig verhaal kvptje! Moet heerlijk voor je zijn om te weten dat je opa over je kleine meisje waakt en zij zich zo goed voelt bij hem.

13. hardloper

ik heb salie gebrand omdat ik weet dat het helpt, en ik ook gevoelig ben. wilde gewoon het zekere voor het onzekere.

lief hedwig, dank je (alleen denk ik dat ik het zakje in zijn bedje zou verstoppen, en niet om zijn halsje ;) (laat ie echt niet zitten)

14. hardloper

ah kvptje, dat is echt wel lief!

15. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Is ook zo, ik vertelde het van de week aan mijn vader (met het risico dat hij me voor gek zou verklaren) maar ze blijkt het niet van een vreemde te hebben. Ik voel dingen aan en mijn vader ziet dus de dingen die mijn dochter ziet. En hij zei toen ook gelijk dat hij zijn vader (mijn opa dus) regelmatig bij mij of een van de meiden ziet staan.

maar idd ben zo blij dat hij vaak bij haar is en over haar waakt...

16. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    als je er niet in geloofd,waarom reageer je dan :rolleyes:

idd,jezelf proberen er voor open te zetten,misschien met behulp van een medium bij jou uit de buurt?
    Wens je heel veel succes ;)

17. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Geweldig is dat toch he, hoe onze dierbaren ons altijd bijstaan en liefde geven, over de grenzen van tijd en ruimte heen.
    Ik put daar zelf veel kracht uit en vertrouwen...

18. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken....

Voeren kindjes niet vaker hele gesprekken? Volgens mij wel.
    Hun fantasiewereld is natuurlijk vele malen groter dan die bij ons. Maar om nu gelijk dit gedrag aan 'geesten' te verwijten? ik weet het niet hoor.

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    dat dacht ik dus eerst ook.. maar hoe moet ik anders verklaren dat mijn dochtertje weet dat het "opa"is die aan het medallion van mijn oma hangt?

Denk dat het hetzelfde is als houden van.... houden van moet je echt voelen! Alleen omdat je het op sommige momenten niet ziet betekent niet dat het er niet is

20. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Kinderen zijn wel degelijk vatbaar voor geesten idd, wij hebben zelf in een 'spookhuis' gewoond, letterlijk dingen voelen als dat je van de trap geduwd zou worden etc..
    Mike (stiefzoontje) heeft toen wel een trillend en krijsend in zijn bed gezeten middenin de nacht omdat hij een man zag op zijn kamer, die er echt niet was op dat moment.. In ieder geval niet lijfelijk zeg maar ;)
    Mensen kunnen heel makkelijk roepen: van nee joh, dat bestaat niet blablabla, eigenlijk zouden dat soort mensen eens in de 'spookhuizen' moeten verblijven een paar nachten, kijken of ze dan nog steeds geloven dat het maar onzin is en wij ons 'gek' laten maken!

hier staat trouwens ook wel wat info : http://www.nieuwetijdskinderen.nl/

Deel Deze Pagina