Hoi, Ik ben aan het opbouwen en zit nu op 7 uur per dag dus bijna de 8 uur per dag die ik moet werken. Nou is Luuk al 4 dagen ziek met hoge koorts en vanmorgen moesten we naar de huisarts. Die stuurde ons door i.v.m. verdenking meningokokken. Op mijn werk kreeg ik toen nog begrip. In het ziekenhuis bleek het een virus te zijn en we moeten hem goed in de gaten houden en 3x per dag paracetamol geven. Zien we veranderingen moeten we meteen weer naar de SEH komen. Ik heb dus mijn baas gebeld dat ik vandaag bij Luuk wil blijven mede omdat mijn man niet kan rijden. Als er iets is wil ik meteen weg kunnen naar de SEH. En daar hield het begrip dus op. Of ik niet in kon halen. Nee, want morgen heb ik ook afspraken (oke, niet de hele dag) en woensdag kom ik al werken en donderdag is het kerst. Ja maar nu zet je me voor het blok zegtie en we hebben het er woensdag nog wel over. Hij is het er niet mee eens dus dat gaat leuk worden. Ik heb gevraagd of er geen zorgverlof is voor dit soort dingen maar volgens hem ligt dat bij mij anders omdat ik nog niet volledig werk maar...... Is dat wel zo? Hoe zit dit wettelijk? En zo heb ik iedere keer gezeik. Ik ben tijdens het opbouwen al 2x ziek geweest, 1x griep (een week of 6 geleden) en vorige week had ik nierstenen. Ik snap best dat dat vervelend is voor een baas maar hallo, we hebben nogal wat voor onze kiezen gehad het afgelopen jaar...... Alvast bedankt Desiree
hey meis dit is niet eerste eerste topic over meneer toch? ik vind het echt een misselijk makenlijk mannetje hoor.het afgelopen jaar is zwaar geweest en je hebt je erg goed door heen geslagen toch? jij kunt er niets aan doen hij moet echt meer begrip tonen. sterkte.
Ik heb inderdaad al vaker problemen gehad en dit zal ook echt niet het laatste zijn. Het gaat momenteel best goed op het werk op wat kleine dingen na dan (geen begrip van collega's en geroddel) en ik sla me er best doorheen. Ik toon, ondanks de tegenslagen met ziek zijn, mijn goede wil maar ziek zijn is nou eenmaal overmacht. Ik begrijp heel goed dat ik een 'lastige' ben voor een baas. Voor de zwangerschap zit ook nog een heel verhaal met mislukte reintegratie. Het is eerder mis gegaan door zowel mij als de werkgever. Toen werd ik dus zwanger en viel met 23 weken uit door BI. We verloren Thijs* en na de bevalling ben ik daardoor langer thuis gebleven en ik heb nog steeds last van BI. Maar het opbouwen gaat nu best goed en elke 2 weken komt er een uur bij. Nu dat met Luuk gebeurde dat is overmacht. Ik doe het toch niet expres allemaal? Het is gewoon heel lastig, vooral omdat we een groot team hebben waar flink in wordt gekletst en vooral ook over mij en mijn 'ziek' zijn. Baaslief brieft dat ook weer door aan mij of ik kom er via via steeds achter. Maar goed, ik ben benieuwd wat mijn rechten nu zijn m.b.t. zorgverlof
Heb ik al gedaan maar niks over te vinden. Wel zorgverlof en iets over calamiteiten maar niks over de combi met reintegratie