Vraagje kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sepmama2be, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sepmama2be

1 apr 2011
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben nu 21 weken zwanger van ons 1 kindje. We hebben een goede 20 weken echo gehad en zijn nu aan het rondkijken voor een kinderwagen. Eigenlijk eerder al, maar kan niet zo goed een keus maken. Waarschijnlijk willen we een nette 2e handse aanschaffen.

Maar ja er is zoveel keus en zoveel merken dat het best lastig wordt. En ik zie veel 3 wielers, terwijl ik het idee heb dat ik liever een 4 wieler wil. En vind het wel jammer dat bij sommige wagens het wandelwagengedeelte alleen van je af geplaatst kan worden.

Graag jullie ervaringen/tips.

Groetjes

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De Stokke kinderwagen!!

Kan zowel met het zitje naar je toe als van je af!!

Wij hebben hem nog niet in gebruik, maar we vinden hem zooo cool!!! :)

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben al jaren zeer tevreden over mijn Quinny Buzz.....is wel een driewieler, maar zitje kan naar je toe en van je af.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik stem in! :) 2e hands staan er genoeg op ook, degelijk genoeg om een 2e handse van te kopen :)

5. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    waarom laat je je niet goed adviseren in een goede babywinkel?
    zo voorkom je een miskoop.
    kinderwagens zijn al duur zat en je wilt toch 1 waar je jaren met plezier achter loopt

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind de Quinny Buzz een hele kleine wagen de wieg is klein en de wandelwagen inzet kunnen ze naar mijn mening ook niet al te lang in zitten... niet als je een groot kindje krijgt zoals ik iig.

Ik heb nu een Joolz Day gekocht, daarvan kan de wandelwageninzet zowel van je af als naar je toe geplaatst worden, dat vind ik idd ook fijn. Ze zijn prijzig, maar wel op MP te vinden!

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    En het is een vierwieler!

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb een maxi cosi mura, prima stevig ding met 4 wielen, kan ook met 3 wielen.
    De reiswieg is lekker groot, zodat je kindje er lekker lang in kan. En de wandelwageninzet kan van je af maar ook naar je toe.

Ik ben helemaal tevreden! :D

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dan kan ik je de maxi-cosi mura 4 aanraden. Is groter zodat je kindje er langer in kan, zitten handige assecoires bij, Kan van je af en naar je toe geplaatst worden, makkelijk in gebruik en makkelijk op te klappen. Maxi-cosi past er ook standaard op (ik kreeg hem er ook bij).

10. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik heb zelf de stokke en super tevreden mee! de oude modellen zijn nu voor niet al te veel geld 2e hands te krijgen. (de rode en blauwe zijn vaak het goedkoopste)

Quinny buzz heb je ook wel vierwielers van of je kunt er een 4wieler van maken.
    Maxicosi mura zie je ook veel mee lopen tegenwoordig. Voor mij persoonlijk was de bak te groot en te lomp. ben maar 1.60 m en kon er amper bovenuit kijken ghehe. Je kan er natuurlijk ook een quinny reiswieg opzetten dan is die wat kleiner.

slechte wagens vind ik persoonlijk echt: Topmark , X-adventure en andere goedkope wagens. ik zou een goede degelijke wagen kopen want je krijgt echt spijt van die goedkope wagentjes.
    Hier lopen ze veel met van die half gammele wagentjes van de Leenbakker van die grijs/lime groene. zo slap allemaal.
    Heb zelf 3 jaar via internet kinderwagens en autostoeltjes verkocht nieuw en vooral de Topmark Motion 4wielers kreeg ik allemaal terug met problemen. (denk dat er misschien van de 50 die ik heb verkocht 10 waren waarvan de mensen niet terug waren gekomen met een probleem)

11. muppie22

muppie22 Lid

22 mrt 2010
    77
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor de mutsy slider!
    Zaten een beetje in het zelfde schuitje als jullie!!
    Ik vond de quinny buzz wel gaaf!! Alleen werd ons toch
    wel afgeraden omdat ook met 3 wielen.. wil niet altijd makkelijk
    met stoepje op en af!! ( heb hier natuurlijk nog geen ervaring mee!! ) En omdat wij wel veel wandelen (we hebben 2 honden!)
    Werd ons toch wel een 4 wieler aangeraden! En omdat de quinny ook wel een kleine reiswieg heeft!!

Hadden we de mutsy transporter gezien.. (ook niet zo duur)
    Maar die kan als wandelwagen idd alleen van je af!!
    En daar zat ik ook wel mee!! Dus we zijn nu uiteindelijk
    voor de mutsy slider gegaan!!
    Grote reiswiegbak, verstelbare duwstang, en 4 wielen!! En kan van je af als wandelwagen en naar je toe! En in veel leuke kleuren te krijgen!! Wij zijn wel voor de zwarte gegaan!! :D
    Ben er erg blij mee... maar ja heb hem nog niet kunnen uitproberen!! Hahaha....;)

Maar idd laat je is adviseren bij een babywinkel!!
    Hun kunnen je dan wel laten zien wat bij jullie eisen past!

Succes!!!
    Liefss....

12. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dat klopt, maar let wel op de prijs en laat je niks aanpraten want ze willen vaak gewoon zo veel mogelijk aan je verdienen. Kijk dus goed rond voor je echt iets koopt. Schrijf bijv. het merk op wat je wil na het winkelpraatje en koop hem via internet, is vaak goedkoper.

13. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind de mura ideaal, vooral omdat onze eerste spruit groot was (en deze word nog groter geschat, 10pond), dan is zo'n grote reiswieg een must! Zou als ik jou was naar de babywinkel gaan en gewoon lekker alle wagens uitproberen, uiteindelijk is het toch een behoorlijke investering en als je weet wat je wel en niet wilt kun je veel makkelijker op marktplaats gaan zoeken :)

14. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij moeten ook nog een kinderwagen kopen, maar hebben onze keuze al beperkt door gewoon te kijken wat voor eisen we eraan stellen. We hebben dus een wensenlijstje opgesteld en zijn van daaruit gaan kijken. Nu houden we marktplaats in de gaten tot er een leuke langskomt.

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben ook de Mura met 4 wielen. Nog niet in gebruik, maar wel nu al laaiend enthousiast. Wij hebben ons in verschillende babyzaken laten adviseren over verschillende wagens. Daarbij vonden wij deze de meest degelijke (in deze prijsklasse). Wij hebben ivm stabiliteit voor de 4 wieler gekozen, wij zagen schoonmoeders al met wagen en al op zijn kant gaan!!! Daarnaast vond ik een grote reiswieg belangrijk en inderdaad het zitje zowel naar je toe als van je af te plaatsen.

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij hebben gekozen voor de mutsy 4 rider. Heeft ook alle voordelen als hiervoor al zijn beschreven.

17. Sepmama2be

1 apr 2011
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties tot nu toe. Het is toch wel fijn om ervaringen of tips van gebruikers te ontvangen. Dat is toch wat anders als wanneer je naar de winkel gaat en ze je graag wat willen verkopen. We gaan waarschijnlijk wel even bij een speciaalzaak kijken. Ben al wel bij ons bij Prenatal geweest maar daar stond eigenlijk heel weinig.

En je leest over de verschillende wagens, verschillende reacties. Maar het moet sowieso een wagen van een beetje kwaliteit worden. Dus niet 1 of ander ding van leenbakker ofzo, wat hier ook werd genoemd. Dat is ook zonde geld. Ik heb nu een mooie gezien op Marktplaats van Mutsaerts, een zwarte nog niet zo oud. Dat is van hetzelfde als Mutsy toch? Tenminste heb ik volgens mij ergens een keer gelezen.

18. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb een Bugaboo. Heerlijk! Je kunt de stang verplaatsen zodat je kunt kiezen of je kind naar je toe zit of van je af. De bak is heerlijk ruim, goede vering en je kunt heel makkelijk en klein inklappen.

Ik had eerst een andere wagen maar die heb ik heel snel verkocht, (idd zo'n goedkopere x-adventure)

19. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben gekozen voor de Musty rider met luchtbanden. We hebben hem nog niet in gebruik, maar na 3 kindjes hebben wij gewoon gekeken naar wat wij belangrijk vinden aan een wandelwagen en deze had alles. De mura 4 kwam ook in aanmerking en vond ik ook heel degelijk voelen maar vonden wij iets minder mooi. Ik kan je de Mutsy in ieder geval zeker aanraden :) Volgens mij is Mutsaerts hetzelfde maar zeker weten doe ik dat niet. Succes met jullie keuze!

20. dolfijnjes

dolfijnjes Bekend lid

24 feb 2011
    938
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik ging zelf eerst volop voor de Mutsy 4 rider. Ik vond dit een mooie wagen om te zien en erg praktisch (ook vanwege de kleuren). Maar doordat ik eerst in de winkel heb gekeken hoe hij inklapte en werkte viel hij me toch tegen.

Ik zocht een kinderwagen die goed reed in het bos en die makkelijk in gebruik was (Evt. met vering). Ik zocht ook een kinderwagen waar de wandelwagenzit van me af en naar me toe kon.

Ben toen uitgekomen op de Maxi cosi mura 4. Erg makkelijk in gebruik. Zit standaard maxicosi adapter op, een klik systeem die onthoud alsware. Je klikt zo de bak eraf met een hand. Op de zijkant zitten knopjes, drukt deze om de beurt in en je kunt met 1 hand de bak eraf tillen. De wandelwagen zit kan van je af en naar je toe en de voorste wielen kun je vast zetten. Ook met het inklappen gaat het makkelijk. Je moet het eerst wel weten maar na 2 á 3 keer proberen is het makkelijk. Ook zeer klein en compact na het inklappen. Dit viel bij de Mutsy er tegen, vooral als je geen station hebt :).

Maar je moet ze wel eerst goed bekijken en informeren. Misschien heb je zelf wel hele andere wensen. Ik vond zelf de 3 wielers erg ontstabiel. Heel veel suc6 en plezier met het uitzoeken en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Deel Deze Pagina