Vraagje over kruiken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door homer, 12 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. homer

    homer Lid

    29 okt 2006
    32
    0
    0
    Hoi,

    Ik lees dat je voor de uitzet kruiken moet hebben (2) en dan van rvs. Mag je geen kruikzakken gebruiken (van rubber/kunststof) of hittepitzakken? En zo niet: waarom niet?
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Volgens mij zijn die rvs kruiken het veiligst...maar weet het niet zeker.
    Zo'n hittepit kan toch in de fik vliegen...of zit ik nou verkeerd.
    Je kan sowieso bij jou vk ff navragen wat tegenwoordig nog meer mag...want ik dacht ergens nog een optie te hebben gelezen.
    1 of 2 stuks hangt toch ook van het seizoen af of zit ik er ook daar naast? ;)
    Ik beval, als het goed is, in november dus heb er sowieso 2 nodig.
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hittepitten kunnen heel veel warmer worden dan veilig is. Vandaar dat die niet goed zijn om bij je baby te gebruiken. Ik vind persoonlijk de afsluitdoppen van de rvs kruiken veel veiliger dan die van de kunststofkruiken.

    Jarissa is in februari geboren dus wij hebben ook 2 kruiken gebruikt. In de zomer kun je met mazzel met 1 kruik toe maar ook niet altijd. 's Zomers kan het ook wat fris zijn en als je toevallig een baby krijgt die zichzelf moeilijk op temperatuur kan houden, zijn 2 flessen toch wel ideaal hoor.
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Oke, zat ik toch aardig in de richting.
    We hebben gewoon rvs gekocht omdat iedereen dat eigenlijk adviseert. Hebben niet nagedacht over andere opties eigenlijk.
    Tweedehands kan je ze vaak goed(koop) kopen.
    Alleen dan bij bijv. Prenatal even een nieuwe dop kopen.
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Wel ff kijken of de dop past. Ik had 2e hands kruiken, merk HEMA, gekocht, maar de HEMA had ondertussen de kruiken net ietsje veranderd, mooi dat hun nieuwe doppen niet pasten (heb ik in de winkel gepast).
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ow, die van ons zagen er precies zo uit ;)
    Hebben de dop wel meegenomen omdat we in de veronderstelling waren dat je het rubber moest vervangen.
    Thuis erop gedraaid en klaar was kees (euh Elmo).
    Goeie tip, ik dacht dat ze allemaal gelijk waren.
     
  7. homer

    homer Lid

    29 okt 2006
    32
    0
    0
    Ik beval half oktober, dus heb er ook 2 nodig.
    Bedankt voor de reacties. Ben toch weer wat wijzer.
     
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik beval eind oktober en heb een RVS kruik bij de Hema gekocht.
    Naar wat ik gehoord heb zijn deze het veiligst.
     
  9. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Tip van de week:
    De baby belly warmer ! Veilig voor de baby. Veilig voor de baby er komt geen heet water aan te pas je hoeft alleen maar de stekker in het stopcontact te doen. Ideaal......Dus geen gezeur meer met heet water en lekkende kruiken!
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik heb 1 kruik RVS van de Hema. Bij mij staan er ook 2 op het lijstje, maar ik beval in augustus als het goed is, dus ik ga er geen 2 kopen. Anders is er vast nog wel iemand van wie ik een kruik kan lenen.
     
  11. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    je hebt nu ook de cosy bag om te gebruiken bij pasgeboren baby's.
    Komt ook geen water aan te pas.
     
  12. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik ben in december bevallen en ik heb er ook maar 1 gekocht,is maar goed ook want we hebben hem echt niet lang gebruikt.
    Het kraamburo zei ook tegen mij toen ik vroeg of je er nou echt 2 nodig had nee joh koop er maar 1 is het echt nodig is hij zo gehaald.
    Dus ik zou er maar 1 kopen als ik jou was.
     
  13. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    Mijn moeder heeft de kruiken nog die ze bij mij en mijn broers heeft gebruikt! Dus die mag ik nu lekker gebruiken.
     
  14. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Kijk ff of ze niet lekken, dat rubber kan na verloop van tijd minder goed worden. Dan kan je nieuwe (passende doppen ;) ) kopen
     
  15. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    dat is een goeie van je. maar was ik toch al van plan
     
  16. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Klopt, ideaal en ik heb er ook een en was er heel blij mee.... totdat ik de intake van de kraamzorg had, toen werd de bellywarmer afgekeurd omdat hij niet lang genoeg warm zou blijven :(
    Ik heb nu toch maar ouderwetse rvs kruiken bij een vriendin geleend.

    Groetjes, Anakin.
     
  17. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Cosibag is al eens genoemt.

    Deze word ook in ziekenhuizen gebruikt.
    CosiBag
     
  18. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    En deze mag helaas ook niet (van onze kraamzorg). Om dezelfde reden als de belly warmer, hij zou te snel afkoelen.
     
  19. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik lees ook op die site dat die cosi bag alleen bij de baby mag als je erbij bent............daar heb je dus niets aan 's nachts

    ik hou het maar op mijn vertrouwde kruiken die ik bij mijn zoontje heb gebruikt en hopen dat ik ze niet nodig heb in juni
     
  20. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Voor de geinteresseerden over de cosi bag, ik heb ze dus een tijdje geleden de volgende mail gestuurd:

    Geachte heer, mevrouw,

    Ik vind de cosi bag prachtig en heb dan ook gretig gebruik gemaakt van de aanbieiding op de 9 maanden beurs. Ik ben nu 8 maanden zwanger van mijn eerste kindje en ik heb het niet zo op die chromen kruiken en mij is verteld dat de cosi bag voor pasgeborenen een prima oplossing is (dit staat ook op uw site).

    Nou mooi niet dus, want er is bijna geen enkel kraamzorgbureau dat de cosi bag als vervanger voor de chromen kruiken accepteert. Erg jammer dat dat nergens door jullie vermeld wordt. Nu heb ik dus een cosi bag aangeschaft voor ons kindje terwijl ik deze niet mag/kan gebruiken.



    En ik kreeg het volgende antwoord:

    Beste Manuela,

    Ons dank voor je mail. Wij horen graag van ons klanten.

    Het is sneu dat u net de verkeerde kraamzorgbureau treft. Misschien zijn ze niet goed bekend met de voordelen van de CosiBag en vergelijken deze met de kersenpitten of hittelit die inderdaad afgeraden worden zeker voor baby's en kinderen. Overigens zijn kraamverzorgsters niet bevoegd om producten af te raden.
    Wij houden doorgaans enquette onder de kraamverzorgsters en de resultaten bewijzen hoe heerlijk babys en ouders het gebuiken van de CosiBag beleven, met veiligheid voorop. Zoals u wellicht hebt gelezen draagt de CosiBag de CE -Medisch hulpmiddel klasse I markering hetgeen betekent dat de CosiBag voldoet aan alle Europese normen voor medische hulpmiddellen.

    Bovendien zijn er inmiddels vele kraamzorgbureaus die de CosiBag aanbevelen bij de jonge moeders, zo ook wordt de CosiBag in ziekenhuizen op de couveauses afdeling gebruikt en aanbevolen. Dat spreekt al voor zich, mijn inziens.

    Wij hebben duizenden, zeer tevreden moeders ( en baby's ) die niet anders willen dan de CosiBag gebruiken. De metalen of heetwaterkruiken kunnen ongemerkt gaan lekken en geven geen comfort en of troost voor de pasgeboren. De CosiBag is beduidend veiliger en effectiever dan de metalen kruik. Zo mag de CosiBag tegen het lichaampje van de baby gelegd worden waardoor de kalmerende werking en het verhogen van de lichaamtemperatuur sneller optreedt. Een pasgeboren baby hoeft niet urenlang warmgehouden te worden maar behoort juist geholpen te worden om zichzelf leren warm te houden , bovendien geeft de comfortabele ondersteuning geborgenheid en ontspanning. Baby's en Ouders slapen rustiger.

    Het is uiteraard aan jou om te beslissen hoe je eigen kind te verzorgen. U mag en kan de CosiBag zeker gebruiken !

    Ik wens u vele mooie momenten toe,



    Ps. Natascha; we hebben trouwens bij de bevallingslijst een kletsgroepje voor de juni mama's. Misschien vind je het leuk om nog met ons mee te kletsen? http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 63#1049263
     

Deel Deze Pagina