verkorte baarmoederhals vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sinfidel, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sinfidel

sinfidel Lid

29 nov 2012
    71
    0
    0
    mortsel
    sinne

hey,

toen ik vorige maandag op co ntrole ging (32weken) had ik een baarmoederhals van 2.85. dus al iets verkort, de gyne raade me aan om zoveel mogelijk te rusten en best al liggend. nu vroeg ik me af wie dit nog had en wat jullie allemaal nog wel deden en hoelang jullie het nog hebben uitgehouden? ik verwacht wel een tweeling :)

groetjes sinne

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik dacht dat de grens bij 2 cm lag? Dat wordt mij hier in ieder geval verteld.. Of bedoel je dat je baarmoederhals eerst langer was, en telkens bij de controle weer een stukje korter is geworden?

3. sinfidel

sinfidel Lid

29 nov 2012
    71
    0
    0
    mortsel
    hei, de keer dervoor was hij 3cm ma ik heb zo geen idee hoe snel het kan gaan. ik vraag me dus eigenlijk af wat ik nog wel mag doen en wat niet enzo. ik lig zoveel mogelijkplat hoor, ma wil toch nog een paar dingen in orde brengen enzo...

groetjes sinne

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wat mij verteld is, is dat rond dit termijn de baarmoederhals best langzaam iets af mag gaan nemen. Maar goed, bij een tweeling is de kans zoiezo al groter dat ze eerder komen natuurlijk dus vandaar wrs dat de gyn aanraadt dat je wat meer moet rusten om het nog even uit te stellen.

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben begonnen met een baarmoedermond van ongeveer 4 cm.. dat werd al gauw 3 cm. Een paar keer in het zh gelegen met flinke harde buiken en ook weeenremming en longrijping gehad. (ik ben bij mijn oudste 10 weken te vroeg bevallen).

Sinds de 31 weken is hij hier ongeveer 2 cm. Als je onder de 2,5 cm zit heb je een verhoogde kans op vroeggeboorte. De meeste vrouwen die onder de 1,5 zitten bevallen binnen een week..
    Aangezien 2,85 echt te kort is op jouw termijn, is het wel goed dat de arts je heeft aangeraden bedrust te nemen.

Bij mijn oudste ben ik met 1,3 opgenomen geweest en toen heb ik het nog 3 weken kunnen rekken.. tot 30 weken.

Nu lig ik al vanaf 25 weken plat, maar beebje zit nog steeds binnen. Dus ook al 4 weken met een verkorte baarmoedermond.

Oh en je krijgt ook een tweeling zag ik. dan zou ik helemaal rust houden want die komen sowieso vaak te vroeg!

6. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Die van mij was al heel snel nog maar 1 cm, maar ik had ook al volop weeën met 23 weken zwangerschap. Ik heb het in totaal nog 3 dagen kunnen volhouden.

7. Linie

Linie Bekend lid

2 okt 2012
    903
    38
    28
    Ik lig momenteel in het ziekenhuis, al 1,5 week aan de weeenremmers. Mijn bmm is in 3 dagen van 2,1 naar 0,8 gegaan. Ben nu 27 en een halve week en hoop dat onze kleine nog even veilig binnen blijft zitten.
    Ik zou echt heel rustig aan doen!!

8. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Hier bij mijn vorige zwangerschap op zondagmiddag opgenomen met een baarmoederhals 1.9cm.
    1.5 dag later bevallen. (32 weken)
    Doe rustig aan! Bij twijfel meteen bellen. Er valt helaas geen voorspelling te doen. Sommige kunnen dit weken volhouden, bij anderen beslist de baby snel te komen.
    Succes! Ik hoop dat jij bij de binnenhouders mag horen!

Deel Deze Pagina