Hoi meiden, Ik ben zwanger van de tweede en die zal in februari geboren worden. Ons andere kindje is dan zo'n 14 a 15 maanden. We dachten er eerst aan om de kleinste in een draagdoek/draagzak te vervoeren en de oudste in de kinderwagen. Maar nu begin ik te twijfelen. Is dit wel handig? Zijn er onder jullie moeders met ervaring? Zo ja, zou je die willen delen? Alle tips zijn welkom! Lieve groetjes!
Ik zat drie jaar geleden in dezelfde situatie, heb toen gekozen voor een duo-wagen: Jane Powertwin. Dit was een driewieler op luchtbanden, erg wendbaar, erg smal, paste in alle winkels en vooral in mijn autootje. Twee vriendinnen van mij hebben deze wagen ook gekocht via marktplaats omdat ze er helemaal weg van waren. Erg makkelijk met een dagje naar de stad, pretpark, vakantie. Draagdoek is dan behoorlijk zwaar! Succes met je keuze.
Wij hebben ook een duowagen aangeschaft. Een bugaboo Donkey. Onze oudste is wel wat ouder dan jouw oudste straks maar loopt nog veel weg en had daar echt geen zin in met winkelen of boodschappen. Het is geen typ wat netjes op een plankje blijft staan dat aan de wagen vast zit.
Ik heb er een tweedehands duowagen bijgekocht na de geboorte. Ik doe namelijk graag wandelend boodschappen en dat schoot niet echt op met een tweejarige aan de hand, een zware zak boodschappen aan de andere hand en een kleine in de draakzak/doek. Er ging echt een enorme lading boodschappen in dat duowagentje, heb hem daarna weer doorverkocht en al met al heeft me dat maar 15 Euro ofzo gekost, maar ik vond het ideaal. Voor wandelingen in het bos, gebruikte ik wel de draagzak/doek. Denk dat het een beetje afhangt waar je het voor wilt gebruiken.
Bij mij zat er 17 maanden tussen en liep de eerst met het jaar en die liep ook graag en was geen wegloper, dus met wandelwagen en plankje en buggy en draagdoek goed gered. In jouw situatie zou ik (ken je kind natuurlijk niet) zou ik voor een duowagen gegaan zijn. Ik vond het zelf ook niet altijd fijn om met kind in doek de buggy te duwen, je staat er toch iets verder vanaf. Ook met boodschappen, laag uit het schap ed halen vond ik een draagdoek niet altijd even makkelijk.
Bij ons zit er 15 maanden verschil tussen de meiden. We wilden eerst geen duowagen kopen, maar toen onze jongste er was heb ik er toch 1 gekocht. Onze jongste wilde niet heel graag in de draagdoek/zak. Ik kon er niet van op aan dat als ik bijv naar de supermarkt zou gaan, dat ze de gehele tijd rustig zou blijven. Toen de ABC Design Zoom gekocht. Wat een fantastische wagen! En nu doe ik gewoon lekker boodschapjes. Kan ook superveel boodschappen kwijt onder in de wagen. Ben enorm blij dat ik hem toch heb gekocht.
Ik zou zelf ook voor een duowagen gaan, in het begin zal het nog wel gaan met het dragen maar je kindje zal natuurlijk steeds zwaarder worden. Dan lijkt me het prettiger om een wagen te hebben
Bij ons zit er net geen 2 jaar tussen. Ik vond het zonde om meteen een duowagen te kopen, en wilden het eerst aanzien. Voor de oudste eerst een plankje achter de wagen, maar dat was een drama. Daarna een kid-sit gekocht, en ze vind het geweldig. De jongste heeft de eerste 3 maanden in een draagdoek gewoond, en daarna een draagzak gekocht. Nu wissel ik het vaak af: Of mijn zoontje in de wagen en dochter op de kid-sit, of 1 van beide in de draagzak en de andere in de wagen.
Hier straks ook 14 maanden tussen de 1e en de 2e. Ik ga wel voor een duowagen. Ik wil een Mutsy 4 rider met duoseat, er kan nl ook een enkele buggy inzet in dus dat vind ik wel makkelijk, kan dus heel goed voor 1 kindje en voor 2 kindjes
Mijn kinderen schelen 14 maanden en ik ben erg blij met mijn duo . Mijn zoontje was echt geen fan van de draagdoek en bovendien doe ik op de dagen dat ik met ze thuis ben alles lopend en ik moet er niet aan denken om dan 1 à 1,5 uur met zo'n draagdoek/-zak te lopen en ook nog een kinderwagen te duwen.
Ik heb beide maar heb de draagzak pas aangeschaft na de geboortedag van mn dochter en niet echt met intentie van boodschappen doen en wandelingen enz. Maar gewoon omdat ze heel graag bij me wilde zijn toen ze net geboren en nu ook nog soms. Gebruik onze duowagen echt heel erg veel (p&t promenade). Ben vandaag met mn beide kindjes weer naar mn schoonouders gewandeld 1,5uur verderop! Plankje of kid-sit zou ik niet lekker vinden voor mn oudste. Voor de rest doe ik hier ook bijna elke dag de boodschappen lopend en ben dan toch 1-2uur onderweg. Kindje in draagzak en oudste aan de hand en een boodschappentas lijkt me niet echt fijn dan. En boodschappen doen met de jongste in de wagen en de oudste los ernaast is ook niet echt een optie ... Overigens vinden manlief en oma (die straks beide regelmatig oppassen) een draagzak/draagdoek niet echt fijn. X
hier ook een duo wagen. onze oudste schelen ruim 13 maand. had toen eerst de kees tandem. daar heb ik me een anderhalf jaar mee kunnen redden toen ging deze kapot. veel gebruik van gemaakt. toen de zoom abc design gekocht en daar weer 2 jaar veel plezier van gehad. maar omdat deze niet in de auto paste hebben we er een koelstra simba twin buggy voor in de auto naast. toen ons derde kindje geboren werd en snel zwanger van nr 4 wilde ik wat ruimte maken dus grote zoom abc design wagen weg gedaan en 1 wagen gekocht die En in de auto past. en als enkele wagen te gebruiken is. en als duowagen om te bouwen is binnen 1 minuut. dus nu de bugaboo donkey in gebruik. duur maar ooooo wat loopt deze fijn! lekker licht. ik loop er heel wat kiloometers mee en dan is het wel fijn dat je niet zwaar hoeft te duwen en doen. Dus inmiddels ervaring met 4 duo wagens, maar gezien ik veel wandel zou ik me niet kunnen redden met enkel een draagdoek of draagzak en een enkele wagen.
zou zeker voor een duo gaan. eerste tijd zal het niet zon probleem staan maar je kindje wordt ook zwaarder bij een klein stukje zal dat geen probleem zijn maar bij langen stukken zal dit toch wel een aanslag op je rug zijn. ikzelf zie regelmatig iemand lopen die er ook voor gekozen heeft geen duo te nemen... ze loopt scheef (omdat het zwaar wordt) loopt constant te trekken en te hijsen...
Ik zit ook nog erg te twijfelen. Bij ons zal er 15 maanden tussen zitten en de eerste 3 maanden wilde ik wel graag de baby in een draagdoek dragen maar voor daarna moet ik nog kijken of een kidsit voldoende is of dat ik toch een duowagen nodig heb (denk het eerlijk gezegd wel).
Ik heb er twee jaar tussen en ook een duowagen. Als je echt een dag weggaat redt je dat nooit met een draagdoek! Heb mijn duowagen voor 30 euro op mp gekocht. Beste aankoop ever.
Duowagen met 20 mnd verschil. Ben zo blij mee, oudste sliep tot 2 jaar nog smiddags, dus dan heb je gewoon mee vrijheid door dat de oudste ook es in de wagen kan slapen en jij gewoon lekker op pad kan...Zonder dat je een kind moet drasgen Ik heb Ook een draagzak, ook veel gebruikt, gebruik nog steeds..maar soms mn jongste vind het ook heelrijk lekker in de wagen te liggen en ikzelf vind het ook prettig dat ik voor mn peuter makkelijk kan knielen of ff dragen oid zonder dat de baby er dan tussen zit... ik heb mn oude wagen kunnen verkopen en de duowagen aan kunnen schaffen in dezelfde prijs, heb maar 60 euro uiteindelijk voor de duowagen moeten betalen phil and teds vibe.. Sinds 2 mnd slaapt mn oudste niet meer, maar is dus na wat lopen nog wel es moe dat ie relaxed wil zitten. Plankje is niets voor hem. OOk in supermarkt is het echt niet prettgi als je met je kinderwagen en je winkelmandje achter ene peuter moet rennen.. Jouw kindje is nog erg jong tegen die tijd en e kunnen nog echt lastieg fases komen..dus ik zou gewoon voor zekerheid gaan... BUiten dat, ja een duowagen gebruik je mss tijdelijk, maar het is het echt waard!
Zeker een duowagen! Hier zal er 12 / 12,5 maand tussen zitten en gezien dat ik nu BI en Ischias heb werd het me voor mijn houding na de zwangerschap ten zeerste afgeraden een draagdoek te nemen. Ik heb voor de Topmark Toppi 2 gekozen op aanraden van een andere mama. Heb hem al een paar keer geprobeerd en ben zeer tevreden ermee Aangezien mijn dochter vrij fors is (lees: maat 86 en 12 kilo en nu nog net geen 10 maand)... heb ik van een duowagen naast elkaar moeten afzien... die zitjes waren nu al te smal voor mijn dochter.
Bedankt voor al jullie reacties! Wat fijn om jullie ervaringen te kunnen lezen. Iedereen raadt een duowagen aan, dus waarschijnlijk nu maar eens op zoek gaan en de andere kinderwagen op marktplaats gaan zetten.