Ik weet dat je niet zo op de cijfertjes moet letten. En ik dacht dat ik dat ook niet deed... Maarrr... Ik woog normaal 58 kg bij lengte van 173 cm. En nu ben ik 20 weken zwanger van een tweeling en al 10 kg aangekomen... Vind dat toch niet zo leuk op de weegschaal Op zich zie je het niet aan me, alleen bij mijn buik (duh) en borsten, die zijn ook behoorlijk gegroeid. Is nu al 10 kg aankomen normaal bij 2ling zwangerschap??? Hoop dat ik na de zwangerschap toch wel weer op mn oude gewicht kom. Ik heb de laatste weken ook wel wat gesnaaid en eigenlijk nauwlijks gesport. Hoewel ik op mijn werk dan wel weer veel aan t lopen en in beweging ben. Hmmz hoe staan jullie hierin? Mijn prio is natuurlijk dat de kindjes gezond zijn. Maar daar tegenover hoef ik mezelf daarom natuurlijk niet te laten gaan.
Zoals je zelf al zegt, niet op de cijfertjes letten. Het is echt bij iedereen anders. Bij de 1e woog ik 63 kg en aan het eind 70. Na de bevalling is dit blijven hangen op 67 kg. Bij de 2e zat ik op 81 kg..... nu 5 maanden na de bevalling is dit nog 71 kg. Dus ik vind 10 kg bij een tweeling eigenlijk aardig netjes. Kan zijn dat er nog een paar kg bij komt of dat er nog 10 kg bij komt. Niks over te zeggen.
eum ik was na drie maanden al 10 kilo bijgekomen bij eentje maar sindsdien(nu 7 maanden bijna)nog maar drie kilo meer bijgekomen dus dat kan bij jou ook hé. bij mijn tweeling was ik zo misselijk dat ik na de hele zwangerschap maar elf kilo was bijgekomen wat ook zeker niet goed is dus beter zo
Tnx Ja ik moet ook niet zo op de cijfertjes letten. Straks 20 weken echo, dan zullen we zien of alles oké is met iedereen . Maar ja ben een klein beetje bang dat ik straks met 30 kilo extra rondzeul waar de helft er maar weer vanaf gaat ofzo. Kan toch alleen maar afwachten en zo goed en gezond mogelijk voor ons drietjes zorgen
Tja, je begint natuurlijk wel vrij licht voor je lengte, dus misschien dat je lichaam daarom wat meer vet opslaat. Maar je gewicht en hoeveel je aankomt is niets om je voor te schamen, want je krijgt er iets prachtigs voor terug. En dan na de bevalling gewoon lekker sporten en gezond eten, dan komt het vast wel goed.
Ik snap dat het 'niet zo leuk' is dat je nu tien kilo bent aangekomen. Maar je was/bent slank dus dan mag je volgens mij meer aankomen. En over hoeveel je nog aankomt, is ook niets te zeggen. Probeer je er niet druk om te maken. Na de bevalling gaat het er vast zo af! Bij de eerste begon ik met 66 kilo en dat werden er 80. Nu bij de tweede was mijn startgewicht 68,5 en ik ben nu (net over de helft) 75. Vind ik ook minder... Maar ik weet dat ik teveel gesnoept hebt. Dus vanaf nu ben ik weer gezond aan het eten hahaha Genie van je zwangerschap!
Dit denk ik ook ja! Ik ben ook heel (te) licht voor m'n lengte en zit nu ongeveer 4,5 kilo boven m'n startgewicht (en was eerst twee kilo afgevallen door het overgeven, dus in totaal 6,5 kilo erbij in 23 weken). En dan heb je er ook nog twee in je buik zitten natuurlijk! Denk dat het best normaal is hoor En inderdaad, na de bevalling komt het ook vast wel weer goed!
Ik was bij mijn tweeling nu ook al ruim 12 kilo aangekomen. Nu bij deze (eenling) zwangerschap pas 3 kilo bij hetzelfde termijn. Zolang je geen symptomen hebt van suiker moet je je er niet druk om maken hoor.
Als je niet "voor 3 eten" als excuus gebruikt is er niks aan de hand Gewoon redelijk gezond en genoeg eten en dan verder niet op de cijfertjes letten inderdaad. Met een tweeling zal t nog wel anders zijn dus zou me er niet te druk om maken als ik jou was
Vandaag 20 weken echo gehad. En alles ziet er goed uit! Ik moest me idd niet druk maken over die 10 kilo, omdat mijn startgewicht niet superzwaar was. Volgens de gyn kwam het allemaal wel goed. En alles ziet er goed uit met de kindjes!
Ik ben bijna 32 weken zwanger van een tweeling en tot nu toe 6,5 kilo erbij. Maar ik was super misselijk tot 16 weken gespuugd dus was ook afgevallen in t begin. Ik denk dat t weinig zegt en elke zwangerschap anders is.
Och meid, maak je alsjeblieft niet druk. Ik was meer dan 35 kilo aangekomen. 1 week na mijn zwangerschap was er alweer 30 kilo af. Ik had ontzettend veel vruchtwater, grote baby's (ze waren zelfs groter en zwaarder dan een eenling) en een hele grote dubbele placenta. Ook hield ik de laatste weken ontzettend veel vocht vast. Ik was net zo'n aangespoelde walrus.
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Maar bedankt voor dit bericht! Haha geeft me moed Het loopt ondertussen nog mooi door. Volgende week weer controle! Ze schoppen al lekker