Zwangerschapsolie/ lotion buik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ana1990, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ana1990

Ana1990 Lid

26 sep 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben ng zeer pril zwanger(5weken)' ik las dat je hest snel en veel je buik gaat insmeren met oli of lotion tegen striemen.

Tips merken, winkels, welke ervaringen

2. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Niks gaat je helpen tegen striemen... Zelfs de duurste lotion niet. Je krijgt ze, of je krijgt ze niet.

3. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Je kan natuurlijk wel lekker je bodylotion blijven smeren zodat je huid niet droog wordt

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Werkt idd niet. Of je striemen krijgt of niet is grotendeels kwestie van aanleg. Maar idd, smeren kan wel lekker zijn. Gewoon iets nemen wat je prettig vindt smeren/ruiken.

5. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Smeren werkt helaas niet tegen striemen. Bij de zwangerschap van mijn zoontje smeerde ik fanatiek 2 keer per dag mijn buik in met weleda olie. Tot 38 weken geen streepje te bekennen, daarna helaas toch een paar strepen gekregen ondanks smeren..

6. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik smeer ook 2-3 keer per dag vanaf het begin, maar kreeg al vanaf 10 weken striae. Is alleen maar erger geworden en heb van alles geprobeerd. Denk niet dat het echt helpt tegen striemen, maar het is wel fijn om de buik lekker in te smeren.
    Inderdaad, volgens mij krijg je ze gewoon wel of niet, maar kan je er verder weinig aan doen...

7. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Niks helpt het tegen striemen... Helaas...

Ik heb er ook een, van mn eerste zwangerschap en wat boeit t mij nou, ik heb er mooie kereltje voor gekregen!

8. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ik smeer me 's ochtends en 's avonds in met jojoba olie, kokosolie en rozenbottel olie. Die wissel ik af. Ik heb het gevoel dat het zeker wel helpt. Mijn huid is in ieder geval lekker soepel en zacht.

Alhoewel ik heb begrepen dat hoe jonger je bent hoe vaker je striae ontwikkelt. Als je wat ouder bent toch vaak wat minder. Maar er zal ook wel een genetisch iets achter zitten.

Wat ik ook weleens doe is lanettecreme (basiscreme die je bij de apotheek haalt) nat opsmeren over mijn hele lichaam als je nog nat bent van het douchen en dat mixen met olie. Daarna droog je je af en is je huid lekker zacht en verzorgd. Wel moet er in de lanettecreme geen gedenatureerde alcohol zitten en geen propyleen glycol.

Ik let er ook op dat er geen parfum in mijn producten zit.

Je moet er wat voor over hebben, maar ik krijg toch heel vaak complimentjes van mijn man dat mijn huid er zo goed uitziet :)

9. MissWM

MissWM Lid

17 mrt 2010
    41
    0
    0
    het werkt niet... het werkt niet.... het woord gezegd maar...
    toch smeer ik wel en heb bij mn eerste geen striem gekregen... onderhuisbindweefselmassage helpt je huid beter te doorbloeden waardoor je minder kans heb op huischeuringen. Ik smeer dus braaf en masseer ook een beetje erbij. ik gebruik zwitsal mama en heb ook van palmer een creme voor zwangerschap.
    baadt t niet dan schaadt t niet ;)

10. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Ik vind t gewoon lekker om m'n buik in te smeren.. Gebruik Zwitsal Mama buikbalsem..Ruikt ook nog s lekker! ;)
    Tot nu toe nog geen striemetje te zien!

11. Yaamke

Yaamke Actief lid

29 nov 2013
    235
    0
    0
    NULL
    Ik smeer Bio-oil 2x/dag. Ik vind die echt fijn. Uren later voelt mijn buikje nog altijd gehydrateerd aan.
    Ik geloof dat smeren werkt hoor. Beter voorkomen dan genezen.
    Chirurg heeft tegen mijn zusje gezegd dat nivea smeren ook goed helpt (die blauwe pot, die vettige :)).

12. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is genetisch of je striemen krijgt of niet. Natuurlijk als je heel veel bijkomt, en al had uw moeder dat niet dan kan je dit toch krijgen.
    Ik heb een dikke buik, precies een voetbal ingeslikt, maar wel een mooie buik, mooi rond enzo. En geen enkele striem. Voor ik zwanger was, had ik een mooie platte buik, ben benieuwd of ik die terug krijg ;) maar ik heb niet gesmeerd. Niks, nada. Dus zoals de andere dames zeggen, je krijgt het of je krijgt het niet. Heb wel redelijk snel een buikverband aan gedaan, had gelezen dat uw buik dan niet zo snel groeit in 1 keer, maar meer beetje per beetje, dan heeft uw huid meer tijd om te rekken, is het waar? heeft dit geholpen? wie weet. Het kan.

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italiƫ
    Ik kreeg rond week 12 strepen op mn borsten omdat ik bijn drie cupmaten was gegroeid. Toen rilastil gekocht en ze zijn bijna weg. Helemaal weg krijg je ze niet maar ik had deze verbetering zonder creme echt niet gehad.
    Smeer er sinds toen ook preventief mn buik mee in en nog geen streepje te bekennen. Of je t voorkomen kan weet ik niet maar het heeft zeker effect

14. nyx

nyx Lid

20 apr 2014
    98
    0
    0
    Helaas niets aan te doen....:x
    Wisseldouches, massage en ondersteunende kleding (bh, buikband) zijn enige wat je voor het onderhuidse bindweefsel kunt doen...

Maar lekker smeren is naar mijn idee altijd goed :D
    Zelf gebruik ik Bio-Oil. Werkte voor ander soort littekens ook goed, en ruikt lekker :D
    Heb nu ook Zwitsal Mama tube in gebruik, ruikt lekker maar weet nog niet of het
    ook echt " werkt" .

15. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik geloof ook niet dat er iets aan te doen is (ouders zijn als je zwanger wordt naar het schijnt) Gewoon smeren met wat je lekker vindt.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    Ik heb gelezen dat het genetisch is dus als je moeder er veel last van had is de kans groter dat je dit ook krijgt.

17. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Na mijn vorige zwangerschap van alles geprobeerd om striemen te verminderen en te voorkomen en na allerlei geprobeerd te hebben zoals weleda zwangerschapsolie, boo Oil en weet ik veel wat vind ik vitamine e olie van de tuinen het lekkerste en heb deze zwangerschap nog geen extra striem erbij gekregen tot nu toe! Dus ik blijf lekker smeren met de vitamine E olie van de Tuinen! Heerlijk

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik hoop dat het genetisch is! Mijn moeder heeft drie kinderen en geen striemen, mijn zus heeft drie kinderen en drie striemen. Valt reuze mee dus. Ondanks dat ik ook denk dat het niet alles voorkomt smeer ik elke dag braaf met amandelbloesemolie van Kneipp. Ruikt heerlijk en trekt snel in. Het gaat niet echt om de hydratatie (is eigenlijk alleen de toplaag van de huid, striemen zitten in de onderste lagen) maar het masseren zorgt inderdaad voor een betere doorbloeding en dat schijnt wel te helpen.

19. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik heb braaf iedere dag gesmeerd bij m'n eerste zwangerschap en heel lang geen striemen gehad. Tot een week of 35 en er over m'n hele buik dikke rode striemen kwamen.

Maar het smeren was op zich wel lekker :D

20. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Striae zijn scheurtjes in alle huidlagen. Creme komt alleen in je bovenste huidlaag.

Geen enkele creme kan striae voorkomen!

Wel helpt het tegen de jeuk.
    Wat je wel kan doen is genoeg calcium eten/drinken en gezonde vetten eten zodat je je huid van binnenuit soepel houdt.

Zo beperk je de schade maar of je het krijgt hangt af van;

je genen
    je buik en zijn vorm
    je hormonen
    hoeveel je er extra aan eet

Ik heb tegen de jeuk elke dag 2 keer bio olie gebruikt. Hielp goed tegen de jeuk maar mijn buik zit onder de striae en ik ben slank van mezelf en kwam maar 9 kilo aan.

Deel Deze Pagina