Hoe afhankelijk ben jij van je partner?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Dat vroeg ik me de laatste tijd een beetje af.. Er zijn bijvoorbeeld wel wat moeders hier die thuis blijven voor hun kindje. Maar wat als je relatie uitgaat, hoe heb jij dan een zekerheid in gebouwd?

Ik studeer nog, maar we zijn eigenlijk wel afhankelijk van het loon van mijn vriend. Maar wat als het op 1 of andere manier niet meer werkt tussen ons, hoe moet ik dat dan doen. Ik kan de huur nog net zelf betalen, maar alle vaste lasten die daarbij komen niet, zeker niet met een kindje.

Zijn er vrouwen die daarvoor hun baan aanhouden?Om zelf ook zekerheid te hebben?

Sommige mensen vinden het raar dat ik me afvraag, maar aan de andere kant: is het wel zo raar om daar over na te denken.. Tegenwoordig is het niet meer heel gewoon dat partners bij elkaar blijven wat er ook gebeurt zoals vroeger.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hahaha, je bent op dreef vandaag!

ik ben niet afhankelijk van mijn man, in die zin, als wij uit elkaar zouden gaan dan heb ik (hopelijk) nog een baan en een WIA-uitkering en recht op hulp in huis, dus het wordt een stuk moeilijker maar het einde vd wereld zou het niet zijn (afgezien van mijn gebroken hart want ik moet er niet aan denken na 10 jaar huwelijk)

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nee natuurlijk is het niet het einde van de wereld. Maar als mijn vriend besluit weg te gaan, dan moet ik rondkomen van studiefinanciering en een bijbaantje. Of ik moet gaan werken, maar ik ben nu zo dicht bij mijn diploma..

En ja, ik ben inderdaad op dreef... moet eigenlijk hele andere dingen aan het doen zijn...haha

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief