Ik ben heel erg moe, kan niet meer goed slapen omdat ik erge pijn heb in mn heupen en bekken en dan ook nog erge last van buikpijn. Ik ben gewoon zo moe eigenlijk te moe om te slapen. Alles doet me zeer.. Ben nu 36 weken zwanger en ben bang dat als dit zo doorgaat dat ik straks te moe ben voor de bevalling! Hebben meer meiden hier last van? En wat kan ik hier aan doen? Alvast bedankt voor het lezen! Liefs, Kim
Bij mij heeft het heel erg geholpen om te slapen met een (hoofd)kussen tussen mijn benen (meer steun). Mijn vriendin is helemaal verzot op haar voedingskussen en slaapt hierdoor weer heerlijk!
Ik heb al een voedingskussen geprobeerd en een kussen tussen mn benen maar ondanks dat heb ik nogsteeds erg veel pijn. Dus dat helpt niet echt bij mij. Maar heel erg bedankt voor je antwoord! Liefs.
ik heb het ook echt helemaal gehad. ik zal blij zijn als de kleine er straks is. ik "slaap" nu altijd met een kussen een stukje onder mn buik. dan heb ik minder last van mn buik. en mn vriend slaapt op een apart matras op de grond omdat we anders allebei niet kunnen slapen. het is gelukkig (hopelijk) nog maar voor even. dan heb ik mn "normale" lichaam weer terug
Ik ben ook een beetje op... Heb erge bi en last van harde buiken. Kan niet meer boodschappen of huishouden doen en heb erg veel pijn. Nog even doorbijten!
Ik voel me hetzelfde. Gewoon helemaal uitgeput. Ik frommel een handdoek onder mijn buik en tussen mijn benen omdat een kussen te dik is. Het duurt bij mij erg lang voor dat ik in kan slapen. Gelukkig ben ik in de luxe positie dat ik 's morgens kan uitslapen. Alhoewel dat de laatste paar dagen ook moeilijker gaat omdat mijn heupen pijn beginnen te doen als ik te lang in bed lig. Mijn uitputting heeft trouwens ook te maken met een erg laag vitamine B12 gehalte. Gelukkig heb ik daar injecties voor gekregen en op korte termijn moet ik daar dus iets van merken. Ook is mijn hartslag veel te snel en dat zorgt ervoor dat ik nog sneller moe ben. Helaas is daar niets aan te doen omdat medicatie voor mij er dan ook voor zorgt dat de hartslag van de kleine daalt. Ik heb me er nu dus min of meer bij neergelegd dat ik niet meer echt lekker functioneer en dat maakt me wel wat rustiger. Het zijn nog maar een paar weekjes. Kop op allemaal!
Hier nog iemand met BI. Niet leuk en zeker slapen is moeilijk. Wat ik doe op dit moment is een middagdutje, elke dag. Anders lukt t niet om 'normaal' te functioneren. Het huishouden doe ik al niet meer, sinds week 6 van de zwangerschap. Vandaag weer voor het eerst, even alle dingetjes op een rijtje zetten voor de kleine er is. Maar verder weet ik ook niet wat je kunt doen. Misschien voor het slapen gaan een glas warme melk proberen (dit doe ik zelf niet omdat ik last krijg van maagzuur van melk). Sterkte!
Kiim88, heb je al fysio therapie vanwege de pijn in je bekken? Anders zou ik je dat zeker aanraden...
Hier nog een moeder die zo moe is. Sinds ik 5 weken geleden griep heb gehad, heb ik weinig fut meer. Vandaag ben ik maar eens naar de huisarts gegaan, ik moest bloed laten prikken op vitamines, ijzer en suiker. Ze vertelde wel dat het kindje veel energie van me vraagt en daar doe je weinig aan. Ik probeer zoveel mogelijk te rusten op een dag, maar die buik he! Wat gaat die toch in de weg zitten. Even een kwartier wandelen en de druk van mijn buik is superhoog. Niet tof he, dat je je niet fit voelt! Van mij mag het kindje wel in week 37 komen!
meid ik wil je adviseren als je erg bang bent om op te zijn al voor de bevalling.te vragen aan je vk om een nachtje te mogen slapen in het ziekenhuis dan krijg je pijnstilling en slaap je een nacht goed. ik moest dit verplicht op een gegeven moment.en ik moet zeggen het was heerlijk ik heb echt een hekel aan ziekenhuizen en zag er erg tegen op heb zitten janken als een klein kind. maar het was het echt waard ik kon er gelijk weer tegen en dan heb je weer frisse moed
Hey meiden Ik heb ff een tip voor jullie. Voor de meiden die last hebben van de bekken. Dit is een oefening voor de bekkenbodemspieren. Doe net of je je plas wil ophouden en hou dit ong. 10 sec vast, laat da los vorr 5 sec en doe het op nieuw. Doe dit een paar keer per dag. Wat ook wil helpen is als je moet plassen dat je beetje bij beetje plast. dus een klein beetje plassen en dan weer ophouden! Mogen er nog vragen zijn laat het me weten! Succes meiden! Gemma
Ik ben nog lang niet zover als jullie, maar ik geloof wel dat ik het begrijp... Ik heb een vorm van reuma en slaap dus al belabberd sinds ongeveer de bevruchting. (nu 16w zwanger en bijna 15 weken zonder medicijnen) Ik zit nu tenslotte ook weer om 4 uur achter internet... Heel veel sterkte om die laatste weken door te komen, het helpt mij erg om te denken aan wat voor moois je er straks voor terug krijgt.
Die eerste tip is een goeie maar die tweede niet! Door die oefening kun je juist een blaasonsteking in de hand werken omdat je je blaas dan niet altijd helemaal leegplast. Door de druk die je geeft verkrampt de blaas wat en loopt hij niet helemaal leeg... Van mijn bekkenfysio mag ik dit absoluut! niet doen...
Hoi Dames, Zo te lezen kan de derde deel van de zwangerschap best zwaar vallen. Wij hebben een weekje vakantie geplant ( met36wk) en er is ook een bruidloofd..Ik ben de getige. Kan wel dat het allemaal niet doorgaat?! Hoe voel je je in de derde trimester? lieve groet csilllag
Hoe je je voelt in je derde trimester is natuurlijk nogal persoonsafhankelijk. Je kunt je heel goed voelen maar zoals je leest kan je je ook beroerd voelen. Bij mij is het eigenlijk per dag verschillend. De ene dag denk ik de hele wereld aan te kunnen en dat moet ik dan de volgende dag bezuren...... Maar als ik dit allemaal zo lees mag ik niet klagen want ik slaap nog goed (knock on wood...). We gaan zaterdag verhuizen en ik verwacht dat ik daarna wat meer rust heb en me dus ook wat beter zal gaan voelen, de laatste dagen erg veel last van kramp/buikpijn. Voor iedereen SUCCES, STERKTE en laten we proberen ondanks alles OOK te genieten!
Dat is inderdaad per persoon verschillend en kan ook nog per dag verschillen. Ik heb nagenoeg geen klachten (slaap alleen niet zo goed) maar er zijn er ook veel die bijna niet meer kunnen lopen van de pijn of eten van misselijkheid of maagzuur. Je kunt dit dus niet voorspellen, ik hoop dat jij je goed genoeg voelt om nog op vakantie te gaan. Ik persoonlijk zou er geen behoefte aan hebben ook al voel ik me nog prima. Buik zit toch in de weg maar als het een strandvakantie is en je hoeft alleen maar op een ligbedje te liggen en te zwemmen zou ik dat ook nog wel lekker vinden.
Ik voel me uitstekend. Maar dit is wel een tijd van voorbereiden op de geboorte, zowel je huis als mentaal, en ook een tijd dat de geboorte zich kan aandienen. Het lijkt me dus niet verstandig en prettig om in week 36 op vakantie te gaan, ik zou niet op vakantie willen nu. Laat staan als ik me niet energiek zou voelen en/of vervelende klachten zou hebben..
Nou, ik heb vandaag al de uitslag van het bloedprikken binnen: ijzertekort! Mijn man heeft de ijzerpillen meteen opgehaald bij de apotheek. Hopelijk voel ik me over een week weer wat fitter. Gelukkig maar dat de huisarts me naar de prikpost heeft gestuurd!