hey. Ik ben gistereavond op spoed belandt omdat ik enorme pijn in men onderbuik had. Ze dachten dat ik een blaasontsteking had en vroegen me ook of ik zwanger kon zijn. Ik zei dat ik pco had en dat de kans dus erg klein was maar dat ik al wel 2 jaar geen anticonceptie meer neem. Na een uurtje wachten op de bloeduitslagen bleek ik een hcg waarde van 177 te hebben. De dokter zei me dat ik binnen 2 dagen terug naar de gynecoloog moet om bloed te laten nemen. Dat hij niet zeker is dat ik zwanger ben maar dat de kans groter is dat ik het wel ben dan niet ben. Nu heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze is ook positief. Ik weet echt niet meer wat ik moet denken na de uitleg van de dokter. hij zei dat ik ook een afwijkende waarde kan hebben door cysten op de eierstokken maar die kans leek hem klein. Ik had de hoop al lang opgegeven om op een natuurlijke wijze zwanger te raken. Ik ben dus ook terug gaan studeren. Als ik zwanger zou zijn is dit kleintje zeker meer dan welkom. Maar nu moet ik dus nog 2 dagen afwachten en ik wordt er gek van. Iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Hoi, op dag 29 heb ik bloed laten prikken en ik had ook een waarden van 177. De laborant zelf was helemaal niet enthousiast over deze waarde. "Ja het is een zwangerschap, maar wel heel erg pril". De manier waarop hij dit uitsprak, zo onzeker, zo onenthousiast boezemde me angst in. Tot ik naar een gynaecoloog belde en de waarde meedeelde. Hij antwoordde dat het perfecte waarden zijn. Ook mijn eigen gyn. gaf me de dag erna de bevestiging dat er niets mis was met die waarde. Ze hebben bij mij niet eens getest of het steeg of niet. succes
Ik heb ondertussen met men huisarts gebeld en hij zei me ook dat ik zoizo zwanger ben. Maar aangezien ik lage buikpijn heb (zeurderige menstruatiepijn) denkt hij aan een miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dus nu ben ik helemaal in paniek. morgen mag ik om 20 na 2 bij de gynecoloog.Dus het zullen nog lange uurtjes worden. Bedankt voor jullie reacties alvast
Voorzichtig gefeliciteerd het zou goed kunnen dat het toch een zwangerschap is, 177 is best een mooie waarde als het pril is. Die lage buikpijn past ook heel goed in een goede zwangerschap trouwens, daaraan kan je niet echt afleiden dat het mis is. Ik heb in ieder geval bij beide kindjes deze klachten gehad in het begin. Succes straks en ik duim voor je voor goed nieuws!
Gefeliciteerd meid! Spontane zwangerschappen met PCOS kunnen heel goed! Ook ik heb PCOS en bij mijn eerste bloedonderzoek had ik een hcgwaarde van 143. Ook mijn gyn was niet enthousiast en zei we zien over 2 weken wel weer met een echo. Toen was er een duidelijk kloppend hartje te zien en inmiddels is die twijfelachtige 143 uitgegroeid tot een lief peutermeisje van 2 jaar! Succes morgen!
ik had het verhaal zo zelf kunnen typen.. heb precies hetzelfde gehad!! mijn waarden waren 150 en waren perfect.
Het was 13 dagen na mijn punctie, dus een dag nadat ik ongesteld had moeten worden. Vier weken en één dag dus. 's Ochtends om precies te zijn. Over de buikpijn: had ik ook meid. Menstruatiepijn dat komt en gaat. Soms vaag, soms erg. Is echt een veelvoorkomend probleem. Ik begrijp niet goed dat je HA er direct een probleem van maakt. Of is je buikpijn onuitstaanbaar hard?
nee helemaal niet. gewoon een zeurdirige pijn. Maar ik belde derjuist terug naar men huisarts voor iets te vragen en hij vroeg of ik nog bloedverlies had dus ik denk dat hij mij verkeerd begrepen heeft want ik heb helemaal geen bloedverlies gehad. Dus dan zou ik al 4 weken kunnen zijn?
Van mij ook alvast een gefeliciteerd hoor. Ik had ook steeds bij mijn zwangerschappen in het begin een zeurderige buikpijn, echt van die ongipijn, dat hoort er helemaal bij en is volkomen normaal. Er gebeurt momenteel zoveel in je lichaam, je lijf is heel druk bezig
hier ook pco en spontaan zwanger. Bij mijn tweede waren de hcg waardes ook niet ideaal. De gyn wou mij al tabletten meegeven om in te brengen. Ik heb geweigerd en gezegd dat ik dit onzin vond omdat ik helemaal niet wist hoe lang ik zwanger was. Maar volgens hem was de vruchtzak ook leeg. Omdat ik steevast weigerde een week later bloedprikken. De gyn belde mij zelf met de uitslag want de waarde was van honder nog wat gestegen naar + 10.000 . Hij zei dat hij zich blijkbaar had vergist en mocht de volgende dag langs komen voor een echo. Mooi beebje met kloppend hartje Overigens die menstruatie pijnen had ik ook bij beide zwanger schappen. Lag soms bijna krom. Maar volgens de gyn was mijn baarmoeder heel gevoelig. Na een week of 8 was het weg.
Volgens mij is die waarde juist heel goed!Een gemiddelde zwangerschapstest meet vanaf 20 en er zijn genoeg meiden die rond hun NOD nog negatief testen toch?!
alvast voorzichtig gefeliciteerd hopelijk is het mooi verdubbeld morgen! hier ook een pco-tje jaren lang met mijn ex partner geen anticonceptie gebruikt in die tijd maar 1 a 2x per jaar zwanger.. ook bij zkh voor gelopen en onderzoeken gehad en alles wat erbij hoort, tot ik het emotioneel gewoon te zwaar vond en het afgekapt heb, nooit zwanger geraakt.. op den duur met relatie gestopt (andere reden hoor overigens haha) en ik leerde na een tijd mijn huidige vriend en papa van dochter kennen.. zei hem ik slik niks, ben al jaren maar 1 a 2x per jaar ongi heb geen eisprong.. vrij snel zeker dat wij wel kids wilden samen, en wat denk je binnen een paar maanden cyclus van 30 dagen (besefte dat toen niet eens zo in love dat ik was dat merkte ik pas achteraf toen ik zwanger was) en was dus binnen een aantal maanden spontaan zwanger! ook deze keer spontaan nu nog sneller haha.. dus het kan wel hoor ik had de hoop destijds ook lichtelijk op gegeven.. weet hoe vreselijk dat uitblijven menstruatie is je wil dan niks liever dan ongi worden zodat je weet waar je aan toe bent.. en als dat maar niet gebeurt is echt niet leuk.. dus ik hoop van harte dat dit een heerlijke gezonde plakbeeb is voor jullie! kom morgen wel ff spieken hier
Hoe lang je zwanger bent is moeilijk te zeggen. Bij de ene vrouw stijgt het hcg sneller dan bij de andere. Als je vergelijkingen opzoekt lopen de waardes bij dezelfde zwangerschapsduur heel sterk uit elkaar. Je zal een echo moeten afwachten waarbij ze gaan meten en een schatting maken Goed dat het een misverstand met de dokter blijkt te zijn. Moet een grote opluchting geweest zijn voor jou. Gefeliciteerd en ik wens je een hele leuke zwangerschap toe
Ik heb bij al mijn zwangerschappen in het begin last gehad van zeurderige buikpijn. Dus het hoeft niet te betekenen dat het mis is. ik hoop morgen op goed bericht. En dan zal ik je morgen feliciteren.