Ik heb bijna 10 jaar geleden een burn out gehad met uiteindelijk een paniekstoornis als gevolg. Uiteindelijk aan de bel getrokken bij psycholoog en dat heeft wel geholpen. Ook veel lezen erover op internet en praten met anderen hielp....dan merk je toch dat je niet de enige bent en je jezelf niet aanstelt. Ik heb alles zonder medicijnen gedaan omdat ik daar absoluut niet afhankelijk van wilde zijn. En uiteindelijk moet je er toch echt zelf weer uitkomen...bij mij werkte het vooral door RUST te nemen...stapjes terug doen... Ik heb gelukkig nooit depressies tijdens de zwangerschap gehad...inmiddels alweer zwanger vd 3e...en de zwangerschappen gingen nooit moeiteloos....bekkeninstabiliteit, moeder in de terminale fase, geen oppas voor mijn kinderen...man die veel werkt...ik sta er vaak alleen voor....en tuurlijk barst ik weleens in tranen uit...dat lucht alleen maar op... Maar zoveel mogelijk rustig aan proberen te doen en niet teveel over alles nadenken...
Sterkte! Heel goed dat je erover hebt kunnen praten bij je gyn. Helaas herken ik het. Ik zit totaal niet lekker in m'n vel tijdens het zwanger zijn. Ik heb nergens zin in en huil veel. Ik wil gewoon niet meer zwanger zijn. Ik krijg ook gedachten die ik niet eens durf uit te spreken. Ik heb hier bij m'n eerste zo'n last van gehad dat ik met 38 weken ben ingeleid. Na de geboorte van m'n kind was het meteen over en m'n zoon is m'n alles. Ik heb het nu ook weer aangekaart bij de VK en moet nu wekelijks contact houden en eventueel wordt ook deze bsby gehaald met 38 weken..
Ik heb het voor mijn zwangerschap gehad. Heb een tijdje met een burn out rond gelopen tot mijn lichaam half juni tegengas ging geven. Werd ziek, paniekaanvallen etc. De burn out was toen al een depressie en al een redelijke zware. Dacht altijd het overkomt mij niet. Je bent niet zwak je bent te lang sterk geweest en je bent dan gewoon op. Sinds 2 weken ben ik weer 100% goed gekeurd. Ik ben er sterker door geworden, kom meer voor mezelf op en luister beter naar mijn lichaam. Ik zie het niet als een falen, ik ben er alleen maar door gegroeid!