ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van gezinnen met honden... hoe reageerden jullie hond toen er ineens een baby'tje in huis was? en werd het kind meteen geaccepteerd of merkten jullie dat de hond jaloers reageerden... wij hebben zelf een bullterier en die was altijd behoorlijk druk we hebben hem een tijdje terug laten castreren en daardoor ik hij al een stuk rustiger geworden.. wel moet hij echt nog leren om van knuffels enzo af te blijven want als hij er een te pakken krijgt istie meteen stuk... daar zijn we nu mee bezig om hem te leren dat hij niet aan die knuffels mag komen door er weleens een te laten slingeren en hem dan in de gaten te houden + hem op zijn eigen speeltjes te wijzen... ik ben echt heel erg benieuwd hoe onze hond daalijk op ons kleintje gaat reageren omdatie soms toch heel speels is.. ons kinderkamertje is al af en als hij daar binnenloopt is het eerste wat hij doet in het bedje kijken of er wat ligt en snuffelen erg schattig...
ik heb een bordercollie(8) en een amerikaanse bulldog(3) die haar gelijk accepteerde alleen de bordercollie trekt zich meer terug en de bull waakt echt over haar(er kan niet zomaar een vreemde bij de box staan of aan haar komen wij moeten eerst zeggen dat het goed is en dan blijft ze er alsnog met haar neus boven op zitten) en wat heel grappig is dat als ze begint te huilen en we komen niet snel genoeg dat 1 van de honden je dan komt halen echt zo lief maar wij hebben de honden dan ook heel erg betrokken bij mijn zwangerschap elke keer als we iets hadden gekocht lieten we het aan de honden zien en zeiden dat het voor de baby was
Wij hebben een Mechelaar en een Scottisch Deerhound en vanaf het begin af aan heeft dit geen problemen gegeven met onze dochter. Zolang jullie zelf maar duidelijk zijn naar de hond toe ten opzichte van de baby, zou het geen problemen moeten hoeven geven. Je moet alleen NOOIT de baby of kleine kinderen alleen met de hond in 1 ruimte laten. Da's vragen om ongelukken.
wat leuk zeg om jou ervanring hierover te horen! haha echt super lief dat de honden jullie komen halen als ze huilt.. ik denk dat onze hond indd ook waaks gaat reageren en we zijn ook zeker van plan hem echt overal bij te betrekken lijkt me het beste.. onze hond heeft nu wel heel veel aandacht nodig hij wil overal en altijd bij je zitten en geaaid worden ik hoop niet dat dat daalijk problemen gaat leveren als dan die aand8 ineens verdeeld moet worden..
daar ben ik het inderdaad mee een shoe lief je hond ook is ik zal hem nooit alleen laten met me kind een hond hoeft het niet eens kwaad te bedoelen maar er zal maar iets fout gaan.. wat zie jij als duidelijk zijn naar je hond toe? bedoel je daar ook het erbij betrekken mee..?
Hallo Wij hebben een jack russel. Toen ons zoontje geboren was hebben wij onze hond het mutsje gegeven die de kleine op kreeg direct na de geboorte. Hij pakte het mutsje meteen in zijn bek en ging er mee op de bank liggen en legde zijn hoofd erop. Toen dat dus goed ging hebben we hem bij ons zoontje gelaten en hij rook even aan de kleine en ging er toen pal naast liggen en legde af en toe zijn hoofd op het buikje van de kleine. Alleen wij mochten bij de kleine komen, maar zodra er vizite kwam begon hij te grommen.. hij was heel beschermend, niemand mocht bij de kleine! Na een paar dagen liet hij ook andere mensen toe. 'S avonds voor dat we gingen slapen ging onze hond eerst even kijken bij de kleine of alles goed was en ging dan pas slapen. En als de kleine moest huilen of wakker werd stond meneer er als eerste bij Het zijn 2 echte maatjes van elkaar en kunnen niet zonder elkaar. Het is zo lief om te zien..
Ik bedoel daarmee, dat je in alles heel consequent moet zijn naar de hond toe. Wanneer wij wandelen mijn onze honden, willen ze soms nog wel eens tegen mensen aanspringen. Wijzelf vinden dat niet goed wanneer ze dat doen en proberen dat tegen te houden. Meestal lukt dat wel, maar soms kom je wel eens mensen tegen die dat wel leuk vinden en die dagen je hond dan uit. Wij vertellen deze mensen dan altijd, dat onze honden dat niet mogen. Ten eerste behoren onze honden niet tot de kleinste hondenrassen en als je niet uitkijkt lopen ze je straal omver. Ten tweede maken de honden geen verschil tussen opspringen tegen mensen met mooi droog weer en plensende regen en ten derde, niet iedereen stelt het op prijs dat honden tegen ze opspringen. Dus mogen ze het van ons nooit en zorgen we ervoor dat ze nooit in de gelegenheid komen. Dat bedoel ik met duidelijk zijn naar je hond toe. Een ander voorbeeld is hond en bank. Het is mooi droog weer en je komt van wandelen terug, de hond springt op de bank. Geen probleem op zich. Vervolgens ga je wandelen met zeikende regen. Je komt terug en je welliswaar afgedroogde maar best nog wel natte hond springt op de bank. Dan vind je dat meestal niet prettig. Honden maken geen verschil tussen droog en nat. Met andere woorden. Ze mogen het altijd of ze mogen het nooit. Wij hebben de honden altijd wel tot op zekere hoogte erbij betrokken wanneer we met onze dochter bezig waren. Maar het is niet de bedoeling dat ze de hele tijd komen 'zeuren' wanneer we met haar bezig waren. Ze mochten even komen snuffelen en daarna mochten ze weer even wat voor zichzelf doen. Maak het leuk voor je hond wanneer de baby in dezelfde ruimte is. Stuur hem niet direct weg, maar laat bijvoorbeeld na het even snuffelen je partner zich even bezig houden met de hond, zodat hij leert, dat het niet vervelend is dat er gezinsuitbreiding is. Succes!
wat super zeg hoe je hond met je kleintje omgaat!lijkt me indd ook erg lief om te zien haha.. echt apart hoe je hond zo'n band kan krijgen met het kind moet wel een fijn gevoel geven denk ik.. ik vind het erg leuk om zo die reacties van anderen te lezen en dat het bij iedereen ook het kind gewoon geaccepteerd word..!
onze hond is nog heel speels en we zijn ook inderdaad aan het leren dat hij niet tegen mensen aan mag springen vinden ook niet alle mensen prettig als ze dit doen.. bedankt voor je tips heb ik zeker wat aan!
goed onderwerp ben ook wel benieuwt hoe dat jullie dat doen heb zelf een amerikaanse bulldog en die is echt verwent die mag alles dus die moet straks de aandacht gaan delen ben wel benieuwt hoe dat ze reageert maar mij bedoeling is om haar er heel goed van het het begin bij te betrekken.
dit is wel 1 van de eerste dingen waarvan ik heb begrepen dat je NIET moet doen. de hond moet je niet op de babykamer laten komen. nou is het wel zo dat je 100 regeltjes hoort en iedereen weer andere meningen heeft,maar ik zou persoonlijk onze hond nooit in de babykamer laten komen, ook al is mijn hond zoooo lief, makkelijk en aardig. (en de hond mag sowieso niet naar boven) lees dit maar eens, als je hond gewend is om de kamer binnen te mogen, dan moet jezelf wel heeeel goed opletten dat hij dat niet doet als jij er niet bent. als je googled is dit niet het enigste keer dat het gebeurd 9 juni 2006 Hond bijt baby dood GORREDIJK - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt. De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje. Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten. De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen. De husky had, voor zover bij de politie bekend, niet eerder agressief gedrag vertoond.
nog even een berichtje ik heb zelf een goldenretriever de trimster, tevens een rasfokster heeft een site waarin een heel stuk over kinderen en honden staat. ik vond het wel nuttige informatie, misschien hebben jullie er ook wat aan dit is de link http://www.ofthegoldendestiny.nl/nieuwe_pagina_15.htm
hey pukpuk wij wonen op de beganegrond en hebben maar 1 verdieping... ik denk dat dit ook te maken heeft met je hond nooit alleen laten met het kindje.. uit voorzorg hebben we overal hekjes geplaatst dat de hond niet zelf overal binnen kan lopen dus als hij in de kinderkamer komt zijn wij er altijd bij alleen kan hij er niet in.. ik denk dat dit geen kwaad kan je bent er zelf bij en zo kan je hem er toch bij betrekken.. en zelf bepalen waarneer hij wel of niet ff mag kijken... je hoort indd vreselijke verhalen maar uit die verhalen blijkt ook dat de hond bij het kind kon komen zonder de ouders
de mijne komr nooit boven ten 1e heb ze er niks te zoeken en ten 2e durft ze de trap niet op wij hebben een open trap.
Wij hebben ook jack, gaat echt super nu. In het begin was hij nog weleens jaloers, maar door hem te laten snuffelen aan de baby en naast ons te laten liggen als de baby op schoot lag is dat overgegaan. Als Henne nu in de wipstoel ligt brengt de hond zelf speeltjes naar hem toe. En gaat lekker naast hem liggen etc. Heel lief. In het begin ging 'ie ook steeds controleren of het nog goed ging met de baby en kijken wanneer hij hem hoorde huilen. Maar inderdaad, we laten de hond nooit alleen met de baby, hoe lief hij ook is.
de mijne gaat ook liever niet naar boven, want als hij al nara boven gata is dat omdat hij weer eens zoooo vies is dat hij moet douchen, en hij is wel zo slim dat hij dat al weet hahaha luus:heel goed dat je ervoor zorgt dat hij niet alleen de kamer in kan. je weet tenslotte maar nooit. ik ben het wel eens met je dat je je hond erbij moet betrekken want dan heeft hij minder reden om jaloers te zijn. zo wil ik in de kraamtijd niet de hele tijd boven zitten, dus voeden en visite geregeld beneden doen. mijn hond is wel gewens aan kleintjes, ik heb 2 nichtjes die hij echt heel vaak ziet. eigenlijk pakt hij nooit hun speelgoed af en dat soort dingen. alleen als we gaan ballen dan wil hij die bal ook wel erg graag. hij is wel jaloers, hij wil er namelijk altijd bij zitten, dan duwt hij zijn dikke kont op mijn schoot. maar jaloers in de zin van aggressief is hij nooit! maar goed, dat zijn kindjes bij een ander, straks is er een kindje thuis. hoe en wat is ook gewoon afwachten. zelf ben ik van mening dat je niet opeens anders moet doen dan anders, niet opeens straffen en totaal andere regels, want dan is een kind in huis niet leuk voor de hond en dat heeft hij vast wel door. maar ik wil wel duidelijkheid, want ik denk dat de hond daar het meeste baat bij heeft. zoals luus zegt, de hond mag niet alleen op de kamer, maar dna moet je dus wel alles goed afsluiten, want een hond snapt niet waarom hij de ene keer wel op de kamer mag en de andere keer niet. ten slotte, ik denk dat het goed is om je te verdiepen in het ras van je hond en de gedragingen. voorbeeldje: als de baby op de grond kruipt richting de hond, ahhh wat lief, maar een instinct van een hond kan zeggen, heey er kruipt iemand op mij af, het kijkt me aan, het daagt me uit,het is kleiner, lager in rangorde en dan gaat de hond in de aanval, heel normaal, want zo werkt het in het dierenrijk. groetjes
haha handig dat hij niet vanzelf naar boven gaat! en dat jaloerse herken ik wel is ook nu als er mensen zijn wil hij altijd op schoot en aandacht verder is onze hond geen kleine kinderen gewend vandaar dat ik zo benieuwd ben hoe hij gaat reageren erop.. vandaar ook dit topic omdat ik me er echt in wil verdiepen en kijken wat ik nu al kan doen om hem voor te bereiden en daalijk hoe je op dingetjes kan reageren.. op i-net is gelukkig ook veel te vinden daarover..! en met ervaringen van anderen kom je ook al heel ver.. ik ben het zeker met je eens dat je niet anders dan anders moet doen als het kind er is met extra regels enzo dan beschouwd de hond het daalijk als negatief dat het baby'tje er is... ik ben wel blij te horen van verhalen om me heen dat de hond altijd wel goed reageerd en echt een band met het kindje krijgt..
hoi ik denk ook wel dat het ras van de hond een grote factor kan zijn, en leeftijd en gedrag wat hij nu al vertoond. wij hebben trouwens ook al een tijdje de box staan, dan is hij alvast gewend.
Hier gaat het prima met de hond. Het interesseert haar eigenlijk niet zoveel dat er nu een baby in huis is, af en toe snuffelt ze even als ik de fles geef, maar wandelt dan weer vrolijk door. Ik las ergens dat je knuffeltjes en speeltjes van de baby met een beetje babyolie of bijv. zwitsal lotion kunt insmeren. Alles wat daarna ruikt is voor de baby en daar mag de hond niet aankomen. Vond ik wel een handige tip. Verder over jaloers gedrag, honden werken met rangen. Wat wij bij honden als jaloezie zien, is gewoon een hond die hoger in de rang wil komen. Aandacht afdwingen, kop steeds op je schoot leggen etc. is gewoon een commando naar jou toe 'aai mij'. Veel honden willen graag hoger in rang komen dan de baby en dat moet je nou weer net niet toestaan. Dus wat al eerder is gezegd, laat de hond naar de baby toegaan, niet andersom, de baby niet in de hondenmand laten kruipen etc. Hoe vaak gaat het wel niet fout tussen honden en kinderen. Ach, hij was altijd zo lief, hoe kan dat nou. En de hond wordt afgemaakt. Niet de fout van de hond, niet van het kind, maar van de ouders. NOOIT je hond alleen laten met je kind, die twee werken en denken gewoon anders. We doen wel veel leuke dingen met hun samen, lekker wandelen enzo. Zodat ze niet een idee krijgt dat er allemaal weinig aan is, sinds de baby er is.