Prenatale diagnostiek na eerder afwijking

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Vero0504, 22 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    echo gisteren zag er goed uit gelukkig, "normaal" in elk geval geen dingen die in t oog sprongen.

    Vanmorgen belde t EMC al, 18e kunnen we al terecht! Super blij mee dat het vrij vlot doorloopt, in tegenstelling tot vorige keer dat we 3 weken moesten wachten met een niet al te positieve echo in onze handen.
     
    Leolove en Archie83 vinden dit leuk.
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn weer een goede echo! Poeh ben je al 10 weken :eek: tijd vliegt. En fijn dat jullie de 18e al terecht kunnen! Is dat voor de nipt?
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Voorlopig nog de intake met een geneticus althans zo kwam de afspraak door. Dan zien we t daarna wel weer verder. Verder dan doorlopen van de historie en allicht bloedafname verwacht ik niet dat het zal gaan.

    Ik kom in aanmerking voor diagnostisch onderzoek en zij zien NIPT volgens de folder nog als kansberekening. (???)

    Kan zijn dat ze liever array(sneltest) pakken. Dat kan, we zijn er toch beiden dus kunnen allebei bloed geven (wat nodig is bij array, bij NIPT niet) Dat gaan we gewoon eens bespreken.

    Dat is geneticus, die heeft daar meer zicht op de verschillen tussen de werking van die twee testen functioneel gezien, ben wel heel benieuwd eigenlijk. (nerd...) Maar eens uithoren die handel :D
     
  4. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier ook van allerlei onderzoeken gehad ivm onze dochter met triploïdie.

    Zowieso zaten we in de mmm, alhoewel toen ik zwanger bleek het onze eerste stop maand was.. maar mocht evengoed met 7 weken bij de fertiliteitsarts komen voor een echo, en toen weer met 8 weken. Toen met 9 weken intake bij de verloskundige, en meteen doorgestuurd naar het UMCM+ waar we met 10 weken (en een paar dagen) terecht konden voor een afspraak bij de klinisch geneticus.

    Heel fijn gesprek hier gehad en ze heeft ons ook een stuk meer uitleg/duidelijkheid gegeven over onze dochter en hoe en wat.

    Toen we eenmaal de keuzes gemaakt hadden, heeft ze meteen de termijnecho gedaan en de nipt met nevenbevindingen af laten nemen, deze kregen we vergoed ivm indicatie. Wij hebben gekozen voor een GUO met 14 en 19 weken in het academisch ziekenhuis, en mocht hier iets raars uitkomen dan zouden we een vruchtwaterpunctie laten doen deze kon vanaf 15 weken en een aantal dagen.

    Na de goede 19 weken echo mochten wij terug naar ons “gewone” ziekenhuis, en heb ik tot nu toe gedeelde zorg gehad met groeiechos op 20/24/28/32/36 weken ivm ons zoontje wat dysmatuur was.

    Mocht de groeiecho van 36 weken weer goed zijn zoals ze gelukkig continu zijn geweest, dan mag ik voor de bevalling terug naar de verloskundige.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Echo emc was goed, geen bijzonderheden (was gewoon basic echo). Nipt draait en 1 juni vroege medische echo.

    Officieel geen ruimte voor, pas als nipt afwijkend is, maar ze moesten toch mensen opleiden en trainen dus doe ik mee als "proefpersoon" en snijdt t mes aan twee kanten. Zijn we allemaal blij. Ik gerustgesteld, zij weer een stukje training.

    Prachtig op termijn daarvoor en de nipt is dan al binnen dus eens zien of we "zoek de verschillen" kunnen doen voor professionals. (moeten ze natuurlijk niet eerst de nipt verraden aan ze). Ben heel benieuwd!

    Vind t ook super gaaf om te kunnen helpen in iemand zn training, altijd wel stagiaires erbij gehad. Alleen voor kraamzorg slaan we dat dit keer wel over. :roflmao:
     
    Leolove vindt dit leuk.
  6. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat de echo goed was!
     
  7. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    En nu op naar een goede NIPT
     

Deel Deze Pagina