Hi dames, Kom net terug van de VK. Toen het hartje gecheckt werd bleek dit rond de 190-200 te zijn en de VK vond dit toch wel te hoog. (kindje was niet actief op dat moment) Ik moest toen 15 min in de wachtkamer zitten en toen hebben ze nog eens gecheckt en was het rond de 160. Volgens de VK is alles in orde en is een CTG niet nodig. Maar toen ik vroeg wat die hoge hartslag dan kon betekenen wist ze me dat eigenlijk niet echt te vertellen....... Maak me nu stiekem toch wel wat zorgen... Zijn er hier nog meer meiden die hier ervaring mee hebben?
ik heb heel lang met dezelfde vraag gelopen , onze zoon is met 38 weken met spoed gehaalt omdat zijn hartslag de 200 over ging en bleef. de reden weet ik nog steeds niet helaas. misschien kun je je vk eens bellen? voor je eigen gevoel. of de ha?
Ik heb de VK gezegd dat ik geen enkel risico wilde nemen en als zij dacht dat een CTG nodig was ik dit uiteraard meteen wel wilde laten doen. Maar zij verzekerde me dat alles echt ok was omdat de hartslag weer zakte naar 160. Heb het nog 2x gevraagd voordat ik naar huis ging. Maar is een hartslag van 160 ook niet best hoog? Kindje was wel wakker en bewoog af en toe.
Ik weet alleen dat bij ons kindje de hartslag bij 27 weken ongeveer 150-160 was. Toen hij prematuur geboren is met 34 weken ging hij eens over de 200 (iets), omdat hij heel hard lag te huilen omdat hij bij mama wilde zijn.
Ik heb heel veel ctg gehad in de laatste zwangerschap en 160 is niet hoog bij een jongen is de hartslag sowieso al hoger dan een meisje. Als het kindje actief is of net goed heeft bewogen is 160 / 180 vrij normaal. Mijn zoontje zat meestal rond 140 met slapen en bij activiteit ( ook te zien op ctg) ging de hartslag naar 160. Een piek lijkt je heel normaal ook al is hij hoog. Waarschijnlijk een paar flinke salto's genomen, gesprongen en gedanst om mama te laten schrikken. Zolang het hartslagje niet continu is ( heel de tijd bijv 140 of 200 zonder pieken en dalen) zal ik me niet te veel zorgen maken. Zodra het continu hoog, laag of zelfs normaal is ondernemen ze actie. Omdat hartslag naderhand weer normaal 160 is geworden betekend het variatie en dus oke
nee 160 is niet te hoog hoor, 200 indd wel. maar net als wat er hier boven allemaal verteld is, als je beeb aan het gymnasten is dan zal die hartslag hoger zijn, zodra de beeb in slaap is dan zakt ie weer. bij zorgen kan je toch gewoon de verloskundige bellen, of indd je huisarts
dat noemen ze "jogging baby" en dat hoeft idd niet te betekenen dat er iets mis of dat het kindje actief is. mijn oudste had hartslagen tussen de 150 en 190. Hij is een enorm temperamentvol kind dus denk dat dat de oorzaak is
onze dochtrer had tijdens de controle's altijd snelle hartslag, ik moest altijd even wat langer liggen en dan controleerden ze weer de hartslag was altijd wel binnen de norm antwoorden ze wat dit precies betekende weet ik niet. wel ist zo dat mijn dochter nog altijd een snelle hartslag heeft en een ruisje bij haar hartje ook de kinderarts heeft hiervoor heeft gecontroleerd maar is tot nu toe goed, ze heeft gewoon een snelle hartslag. als het hartruisje volgende maand nog aanwezig is moeten we weer even voor controle k.a
Ok, dat stelt me alweer iets meer gerust dames, bedankt. Vond het alleen erg raar dat de hartslag 190 was terwijl het kindje niet actief was op dat moment; de hartslag werd gemeten tijdens een echo dus dit was ook echt duidelijk te zien. Daarna dus 15 min gewacht en toen 160 en toen heb ik het kindje af en toe wel zien en voelen bewegen. Brrrrrrrr............schrok er alleen erg van hoor!
Klinkt als een jogging foetus. Heb ik ook gehad bij onze dochter, moest een stukje gaan wandelen en daarna weer terug komen. Hartslag was toen weer normaal. Als hij zo hoog zou blijven dan verwijzen ze je meteen door.
Ik was wel overtijd, weet niet of het daar wat mee te maken had, maar toen ik 41,3 weken was, gingen we voor controlle naar de verloskundige en daar was het hartslag ook veeeeel te hoog. De verloskundige schrok en stuurde ons direct door naar het ziekenhuis, daar is ons zoontje 6 uur later met een spoedkeizersnede gehaald.