Hoi Allemaal, Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Nuvaring en werd toch zwanger? Volgens de gebruiksaanwijzing mag je tijdens het "bedrijven van de liefde" de ring eruit halen en hem er binnen twee of drie uur weer terug indoen. Dat hebben mijn man en ik ook zo gedaan en nu heb ik zo sterk het gevoel dat ik zwanger ben. Mijn lijf zegt in alles dat zwanger ben, ik herken alles uit m'n eerste zwangerschap. Harde borsten, misselijk, trekkerig gevoel ter hoogte van m'n baardmoeder en vooral moe, heeeel moe.. Mijn NOD is pas over 6 dagen.... Eigenlijk wilden we er nog anderhalf jaar mee wachten. Onze eerste is een pittig dametje van 1,5 en ik ben net begonnen aan een Masterstudie van 2 jaar Hoe dan ook, het is hartstikke welkom hoor.... maar toch een wel een beetje onverwachts...heb nu ook geen foliumzuur geslikt enzo. Iemand ervaringen/tips? Groetjes LiefMamaatje
Van de nuvaring weet ik niets, maar ik ben ondanks condoom gebruik zwanger geworden... Geen enkele AC methode is 100% veilig... Inderdaad maar testen!
Inderdaad gewoon testen, ik testte 6 dagen voor NOD positief met kruidvat 2 voor 5. Ik ben ook 2 x door de pil en condoom heen zwanger geworden dus niks is zeker..
Inderdaad. Niks is onmogelijk. Ben zelf ook ondanks gebruik AC (en zelfs die ene keer morning after pil) zwanger geworden!
Toen ik vroeger de nuvaring gebruikte had ik ook vaak het gevoel dat ik zwanger was.. dezelfde kwaaltjes als jij... De ene maand erger dan de andere... Maar ik was niet zwanger. Nu ik zwanger ben, begin ik nu net na NOD een heel klein beetje kwaaltjes te krijgen... Terwijl ik bij de nuvaring dus veel heftigere kwaaltjes had... Maar goed.. elke vrouw is anders, en inderdaad alle anticonceptie is nooit 100% betrouwbaar... Succes!
Ik had hetzelfde als wat Oermoeder ook had. Voelde me ook steeds zwanger, maar uiteindelijk werd ik gewoon of nou ja met nuvaring ongesteld en toen ik daadwerkelijk zwanger was, was het toch anders. Maar als je er heel erg van overtuigd bent dan kun je altijd gewoon starten met foliumzuur lijkt me.
Niet om angst te zaaien maar mijn goede vriendin is zwanger geraakt ondanks het juiste gebruik van de nuvaring. Na onderzoek bleek ze ongevoelig te zijn b voor het ding. Maw het werkt bij haar gewoon niet. Ook zij is druk met studeren en dat doet ze heel goed ondanks haar gezin met 2 kinderen. Doe een test dan weet je het zeker. (Zij is na haar eerste kindje begonnen met het gebruiken van die ring)
Hier een ervaringsdeskundige, gebruikte de nuvaring en zie mijn banner ook had ik ongeveer dezelfde symptomen als jij beschrijft.
Eerst testen. Dan weet je meer... Je kunt nu toch alvast een keer testen? Positief is positief... Bij negatief kun je op je NOD testen...
Ik heb ook een aantal jaren de nuvaring gebruikt en bij mij werkte hij prima! Vorig jaar gestopt, omdat we graag een kindje wilde en nu bijna 33 weken zwanger! Maar ik ben van plan om na mijn zwangerschap weer gewoon aan de nuvaring te beginnen hoor! Dus zoals iedereen al zegt, je kan het beste een test doen, dan weet je het zeker! Bij de een werkt het goed en bij de ander niet!