prenatale diognastiek ivm chromosoomafwijkingen 36 en ouder

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marit36, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marit36

Marit36 Actief lid

21 aug 2006
    262
    0
    0
    wel of niet doen.. ik ben benieuwd naar jullie mening
    mn dokter legde me de vraag voor, ik moest daar toch wel over nadenken, t is niet iets vazelfsprekends want er zitten ook risicoos aan vast,
    liefs,Marit

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja idd heel moeilijk ik weet niet of ik (de risico's buiten beschouwing gelaten) het zou willen weten?

kan er dus niet over oordelen omdat het bij mij nog niet van toepassing is, in eerste instantie ben ik geneigd te zeggen dat ik het niet zou doen omdat ik het niet zou willen weten omdat het kindje hoe dan ook zo ontzettend welkom is, maar ja net wat ik zeg ik sta nu niet voor de keuze misschien als ik wel voor die keuze zou staan en er dus verplicht toe ben om er heel goed over na te denken dat ik een andere mening zou hebben, maar nu op dit moment zegt iets in me dat ik het niet zou doen (willen weten)....

3. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik denk dat ik het wel zou doen, maar ik moet zeggen dat ik niet helemaal op de hoogte ben van de risico's. Daar zou ik me dan dus eerst even in verdiepen.....

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik weet nu al dat ik het niet zou doen. Ik wil niet de keus hebben om er iets aan te doen als er iets niet goed zou zijn.

Komen er erfelijke ziektes in de familie voor, dan is het misschien een ander verhaal, maar op dit moment zou ik er niet voor kiezen.

5. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Het biedt geen 100% zekerheid, die heb je alleen als je een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest kan laten doen en die kan je alleen laten doen na een "slechte" nekplooimeting. Maar die kan er dus naast zitten, net als de overige testen. Heb al meerdere verhalen gehoord en gelezen van mensen die na deze testen geen kind met down verwachtten, maar er wel 1 kregen - en andersom zelfs. Bovendien zijn er ook nog veel ziektebeelden waar ze niet op kunnen testen.

Ik laat het dan ook zitten, ondanks mijn leeftijd. Ik wil niet voor de keuze komen te staan...

Deel Deze Pagina