Hallllooo dames! Vandaag ben ik bij de verloskundige op controle geweest (40 weken en 5 dagen zwanger). Mijn baby is ook nog niet ingedaald. Inwendig ben ik nog niet gecontroleerd. Nu heb ik vrijdag een afspraak in het ziekenhuis bij de gynaecoloog, om te kijken of alles goed is met de baby. Als alles goed is, willen ze me gaan strippen. Nu lees ik dat bij veel vrouwen, het strippen geen verschil heeft gemaakt. Ik wordt er bloednerveus en chagerijnig van. Omdat ik met bekkeninstabiliteit zit, en maar 4uur per dag slaap (al 3 maanden) en niet normaal kan lopen en zitten, ben ik het spuugbeu om zwanger te zijn. Zijn hier dames met ervaring die mij kunnen vertellen wat ik ongeveer kan verwachten???
Je hebt er niks aan dat ik reageer, maar wil het toch even doen. Heb geen ervaring dus kan je wat dat betreft niet verder helpen. Wil je wel even veel sterkte toewensen voor de komende dagen. Hoop voor je dat alles wel goed is met de baby en dat je snel je kleintje in je armen kan houden!
Strippen geen idee maar ik liep ook overtijd en toen hebben ze me ingeleid met gel. Duurde 8 u voor het begon te werken, maar toen kreeg ik ineens een weeenstorm maar zoonlief werd wel geboren die nacht. Zelfs als het strippen niet helpt dan zullen ze wel wat anders doen om het aan te wakkeren, ze laten je dan niet zo snel mee nar huis gaan aangezien de placenta ook achteruit gaat na de 40ste week...reken er maar op dat je die dag gaat bevallen.
bij de eerste hebben ze mij gestript bij 39w2d dit heeft geen effect gehad.. uiteindelijk tabletjes ingebracht gekregen waarna ik weenopwekkers zou krijgen.. alleen hebben die tabletjes al genoeg gedaan en met 39w5d bevallen.. BIj de tweede gestript bij 41w5d.. sochtends om half elf gestript.. savonds om 19.30 begonnen de weeen en twee uurtjes later lag hij op mn buik.. dus het kan zeker effect hebben! mn schoonzusje is laatst bevallen en die hebben ze vrijdagmiddag gestript waarna snachts de weeen begonnen.. succes! en hoop dat de bevalling snel start!
Ik ben 4 keer grondig gestript zonder resultaat, en dat op mijn aandringen. De gynaecoloog geloofde niet in de strippen. Uiteindelijk kreeg ik met 40.3 een ballon (3 keer) en bevallen met 41.1 weken. Die ballon heeft trouwens ook niks gedaan. De gyn had toch gelijk. De baby komt wanneer het zelf wil.
ik ben bij mn 2e en 3e kind gestript. heeft hier niet geholpen. het ging wel wat rommelen maar meer niet... ik geloof er niet in! maar ja ik wilde het toch proberen want ik wilde niet ingeleid worden. uiteindelijk geboren 41+4
Bij mij heeft het strippen wel geholpen met 39+6 gestript, s'nachts weeén en volgende ochtend is ze geboren :d Heel veel succes!
Hier lukte het strippen niet (geen ontsluiting) en toen gekozen voor inleiding (overtijd, hoge bloeddruk, oververmoeid), dus dag later moest ik me melden voor ballon te plaatsen, maar dat was al niet meer nodig..ons meisje besloot in het ziekenhuis dat ze het wel welletjes geweest vond, want had uit het niets 2 a 3cm dus werden mn vliezen gebroken.
En? Ben je uiteindelijk nog gestript? Mocht je vraag nog relevant zijn... Ik ben bij beide zwangerschappen gestript en ik vond het een wondertruc!! Eerste keer bij 41+5 gestript en de tweede keer bij 37+1 Beide keren waren ze er de volgende dag!
bij mijn dochter ben ik gestript omdat ik al 6 dagen onregelmatige weeen had. na het strippen kwamen de weeen wat regelmatiger maar uiteindelijk toch nog weeenopwekkers erbij gehad via een infuus. het strippen zelf vond ik trouwens verschrikkelijk en doe ik nooit meer, maar misschien verschilt dat per persoon. heel veel succes!!