Eerst echo gehad :(

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MvN, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Goedemiddag iedereen!

Ik heb vanochtend mijn eerste echo gehad.. Ik ben direct in mijn eerste ronde zwanger geworden..
    12 januari eerste dag laatste ongesteldheid en 30 januari eisprong ( toen had ik het meeste slijm verlies en daarna heb ik ook geen sex met me vriend meer gehad )

Nou kom ik daar vandaag ziet ze alleen een vruchtzakje van 22 mm. Wat overeenkomt met 6.5 tot 7 weken. Verder kon ze niks zien. Wel zagen we heeel af en toe ist flikkeren ( wit ) leek het maar ze kon er niet 100% positief over zijn.

Ik heb een uitwendige echo gehad en ben best dik 100 kilo

Ik ben nu echt ongerust ik moet volgende week dinsdag terug komen...

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nou meid dat klinkt toch best positief?
    Een vruchtzakje en iets wat knippert... Heeft ze een inwendige echo gedaan? Dan kunnen ze het meestal beter zien ;)

O sorry zie dat ze een uitwendige heeft gedaan, misschien krijg je dinsdag een inwendige, anders zou ik daar gewoon om vragen.

Succes dinsdag!

3. MvN

MvN Niet meer actief

Ja maar ik was er heilig van overtuigd 8 weken te zijn en ze kon geen vruchtje vinden... Maar het knipperde heeel af en toe maar dus kon ze ook niet met zekerheid zeggen dat het het hartje was...

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

kan me voorstellen dat je teleurgesteld en nu ongerust bent, bij 8 weken had je toch een regelmatig kloppend hartje willen zien..

ik heb een bmi van 34 en mij zagen ze alles perfect uitwendig, maar was wel met 11,5 week en de echoscopiste moest flink duwen (auw)

hopelijk zie je volgende week een prachtig ontwikkeld beebje mét hartje!

sterkte!

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Kan me voorstellen dat het uitwendig nog helemaal niet goed te zien is. Met 10 weken kon je bij mij uitwendig zelfs nog niks zien.

Een knipperend dingetje klinkt wel goed hoor!

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vind het een beetje raar dat ze dan niet meteen inwendig is gaan kijken. Bij mij zag je met 8 weken uitwendig ook helemaal niets en dan heb ik gewoon een normaal postuur (weet trouwens niet of dat verschil uitmaakt). Daarna inwendig en jawel daar was ze :)

Snap dat je teleurgesteld bent, maar dat je toch al een vruchtzakje zag en iets wat knippert is al hartstikke goed joh! Hoop voor je dat je dinsdag je mooie baby krijgt te zien met een net z'n mooi kloppend hartje!

Succes!

Groetjes, Jessy

7. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Uitwendig met deze termijn :rolleyes: :( , nee joh, wordt meestal inwendig gedaan, is ook veel nauwkeuriger tot ongeveer 11 weken. En heeft niet zoveel te maken met je vetlaagje hoor ;) , hangt ook af van hoe jouw baarmoeder ligt enzo. Op de afmeting van het vruchtzakje kan je nu ook niet afgaan, want inwendig gaat die zeker een paar mm schelen, da tje iets ziet flikkeren af en toe is alvast positief!

op naar dinsdag! ;)

@Marieke, ja herkenbaar, kan verdomd pijn doen als ze zo gaan duwen, maar met 11-12 weken ligt je baarmeoder ook nog maar net tot je schaambeen of er net boven en om dan alles te zien uitwendig moet er wel wat geduwt worden :rolleyes:

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je mag een week achterlopen he, dat je je eisprong weet zegt niets over het moment van bevruchting en innesteling.
    Zo heb ik bij mn eerste 1 inseminatie gehad, en heb ik mijn eisprong gevoeld.
    Ik liep toch echt 1 week achter.
    Nu idem, ik loop nu weer 6 dagen achter, terwijl ik mn eisprong ontdekt had met testjes.
    Het zegt niets, als er iets knipperd is er hartactie.
    Bij mij, bij dit kleintje, op 6 weken zag je ook vaag een knipperend puntje.

9. MvN

MvN Niet meer actief

Dit stelt me wel een beetje gerust..

Had jij een inwendige of uitwendige echo? want bij mij zeid ze ook heel weinig ze heeft niet eens gezegt of ze een vruchtje zag of niet..

echo staat in album..

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    onzin van die uitwendige echo's vaak is het een kwestie van slechte apparatuur en slechte vakkennis.. ik heb een BMI van boven de 35 bij mijn eerste echo, en vanaf 6 weken alles al goed uitwendig te zien maar bij de VK zien ze dan nog niets (nou dat zegt mij genoeg hoor) bij een pretecho bureau zien ze alles en kunnen ze je zelfs uitwendig al het hartje laten horen vanaf 7-8 weken!

11. MvN

MvN Niet meer actief

Ja ze zagen alleen het vruchtzakje... en het vervelende vond ik nog dat ze amper uitleg gaf :(

In mijn album staat de echo

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vind het maar raar hoor. Ik krijg met 8 weken de 2e echo (sta onder controle bij de gyn) en ook die word weer inwendig.
    Maar ik zat even bij 'week tot week' te kijken maar daar staat bij 8 weken dat je beeb 2 cm is, dus 22mm is dan toch goed lijkt mij.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb een in en uitwendige echo gehad, op beide was het even goed/slecht te zien.
    Bij mn 2e kindje was het met 7 weken veel beter te zien dan bij deze vond ik zelf.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Raar hoor, een uitwendige echo met die termijn. Dan zit het zo laag dat je dan zo weinig ziet. Kun je niet terug voor een inwendige echo? Kan me voorstellen dat je nu erg ongerust bent!

15. MvN

MvN Niet meer actief

Het vruchtzakje is 22 mm... ik sta onder controle van de VK en die hebben volgens mij geen apparatuur voor inwendig :(

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien via de huisarts in het ziekenhuis oid?

17. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Meis niet wanhopen hoor! er kan gerust een paar mm verschil zitten op de grootte van de vruchtzak bij een inwendige echo!
    Ik heb trouwens een keertje gekeken in je album, spijtig dat de foto's wazig zijn, kan je ze niet inscannen? ergens zie ik in je vruchtzakje wel embryonaal weefsel hoor, de vruwtzak is niet volledig zwart , ik zie sluiers van iets. Wat staat er van cijfertjes op je echo GSD 22mm of CRL22mm.

Trouwens een embryotje van 6w is rond de 5mm groot (niet de vruchtzak he, het kindje zelf) en eentje van 8w is 16-17mm groot.

18. MvN

MvN Niet meer actief

@ nathalie:

Er staat alleen distance 2.2cm..

Ik weet niet hoe onze scanner werkt hahaha! ben allang blij dat het niet een zwart gat was me vruchtzakje dus er moet wat inzitten lijkt me.. maar wat...

Dus uitwendig is het vruchtzakje wat kleiner als inwendig?

19. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    ik zal als ik jou was toch gewoon even naar je huisarts gaan en
    vragen voor een inwendige echo in het ziekenhuis
    dit is ook niks zo die onzekerheid

liefs Maria

20. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Roos, hmmm distance :( , raar ... Ja er kan echt verschil opzitten uitwendig of inwendig!
    Wat Maria en voorgangers ook al zeiden, voor je eigen gemoedrust meis, bel eens of ga eens langs bij de HA en vraag een verwijzing!
    Echoapparatuur kan idd ook heel erg verschillen. Bij de meeste gewone gynaecologen en vroedvrouwen zijn die niet zo fijn of bvb een echoburo of een gyn voor prenatale diagnostiek, maar een minimale uitrusting met een transducer voor een inwendige echo is toch eerder een regel dan een uitzondering hoor.

Weet niet of je hier wat aan hebt (zijn ook fotos van een echo, niet ingescand ;) ); de eerste echo die je ziet is een echo van mezelf met 6w5d, dit werd een miskraam en je ziet heel duidelijk enkel een vruchtzaak, niks van embryonale vorming.

Deel Deze Pagina