Weeenremmers?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hartogje, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartogje

Hartogje Actief lid

15 sep 2009
    228
    0
    16
    Hallo,

Ik heb een vraagje over weeënremmers. Ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm met weeën. Ik ben nu 32+5, dit is voor ons al heel wat want ons dochtertje is geboren met 28+4 met een spoedkeizersnede had toen ook weeën en het ging niet goed met haar. Dat is allemaal goed gekomen gelukkig, we zijn ook heel trots op haar.

Nu heb ik in het ziekenhuis remmers gekregen, Nifedipine retard 20 mg. Nu lees is dat er verschillende zijn, wat is het verschil en is de een sterker dan de ander? Ik heb ook longrijping gehad voor het kindje en als de weeën doorzetten dan laten ze de kleine komen. Ben nu gelukkig weer thuis en moet veel rust houden.

Alvast bedankt, zo fijn dat wij altijd bij jullie terecht kunnen met onze vragen.

Sylvia

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Super dat je nu al zo ver bent in de zwangerschap. Hopelijk blijft deze nog even zitten.
    Het verschil tussen de verschillende weeenremmers en waarom ze die ene geven en niet die andere weet ik niet. Dat moet je aan de gynaecoloog vragen.

Groetjes Ineke

3. Hartogje

Hartogje Actief lid

15 sep 2009
    228
    0
    16
    Hoi,

Toch bedank voor je reactie :)
    Vrijdag moet ik weer voor controle dus zal het dan vragen
    Ik vroeg het mij af omdat ik toch bang ben dat de weeën weer terug komen en die kleine eerder komt. Als ik naar mijn lichaam kijk dan zegt mijn gevoel van wel namelijk. Het is afwachten.

Nogmaals bedankt

Sylvia

Deel Deze Pagina