Hallo Ik ben moeder van 2 kinderen. Ben er een maand of 4 geleden achter gekomen dat mijn schildklier te traag werkt heb hier nu medicijnen voor gekregen zit inmiddels op Euthtrox 100 mcg. nu zijn de waardes weer normaal. Het begint nu er te kriebelen voor een derde kindje, mijn vraag is dan ook zijn er bepaalde dingen waar ik extra op moet letten nu ik een trage schildklier heb? Zoals extra bloed prikken om de waardes extra in de gaten te houden? Kan ik als ik evt zwanger ben mij verloskundige onder controle blijven of moet dat dat bij gyn.? Krijg je ook extra echo's? of als er evt. andere dingen zijn waar ik op moet letten of maatregelen die ik moet treffen hoor ik dat graag, Alvast bedankt!
hoi het is goed dat je deze vraag stelt! Ja, je bloed moet regelmatig gecontroleerd worden, dit kan in principe door de huisarts. Als je waardes onder controle zijn kun je verder begeleid worden door de verloskundige. Het is goed om nu alvast met je huisarts je wens te bespreken, te starten met foliumzuur en te vragen aan je huisarts of er nog andere dingen zijn die van belang zijn voor jou. Succes! Mirjam