Kim11, het gaat toch ook om het geluk van de moeder?? Ik zeg heus niet dat iedereen hier heilige boontjes zijn maar je word toch zelf ook niet gelukkig van zo'n groot geheim?? Ik kan me dat iig niet voorstellen? Op den duur gaat dit geheim gigantisch aan je vreten, helemaal als de kleine er is.. En zijn de gevolgen dan niet veel groter? Voor haarzelf en de kleine? Daarom denk ik dat het veel beter is om het NU te vertellen dan pas op het moment dat ze het niet meer voor zich kan houden want dan maakt ze pas alles kapot.. Voor meer mensen dan dat ze nu doet.. Nu kan ze tenminste kijken of vl haar wil vergeven en ze alsnog verder samen kunnen en anders kan ze tenminste nu al een eigen bestaan op gaan bouwen voor haarzelf en de kleine, en de kans op geluk nog krijgen..
Ik zou toch een gynaecoloog proberen te vinden die zo'n test met je kan uitvoeren. Kruidvat ovulatietesten zijn naar ik heb gehoord niet helemaal betrouwbaar, ze geven vaak vals positief. Heb je in die dagen dat je het met je minnaar deed negatief getest met kruidvat ovulatietesten ? Ik vind ook, qua de zorgen die je maakt, je beter niet uit kunt gaan van kansberekeningen. Ja, de kans is kleiner als je het met condoom doet, maar ook daar kun je zwanger van raken. Als ik jou was had ik nu het zekere voor het onzekere genomen en die test ergens proberen af te laten nemen. Veel sterkte ermee
Dit ook, de kans is aanwezig, ook al is die 0,1 % dan kan het nog. Je zal niet de eerste zijn die het overkomt. Ik denk dat je nu steeds blijft pieken en stressen wie de vader is. Voor mijn eigen gemoedsrust zou ik een test laten uitvoeren. Dan weet je het tenminste zeker.
Lees net iets over zo'n test..zijn de risico's heel groot ? Want als dat zo is, zou ik toch 2x nadenken in wiens belang dit gebeurd moet worden. (sorry, ik dacht dat de test simpeler was, toen ik net reageerde). Het gaat erom dat jij weet waar je aan toe bent, dat je je rust terug kunt vinden, maar als het te risicovol is ? En anders kun je misschien met iemand praten erover zodat je het beter op een rijtje krijgt voor jezelf ?
Ik zou niet eens tegen mijn vriend kunnen liegen! Soms heb ik 3 dagen een geheim,dan zit het me al zó dwars dat ik het hem meteen vertel. Dat zijn meestal dus niet de leukste dingen maar hij reageert er altijd lief op. Het zijn meestal dingen die met mijn ziekte te maken hebben en waar ik me schuldig over voel. Kun je nagaan als ik vreemd zou zijn gegaan! Dat zou ik nog geen week voor me kunnen houden en ik zou me zo schuldig voelen! Nu ga ik niet vreemd en ik kan me er trouwens ook geen voorstelling van maken. Ik zou als ik TS was het direct tegen mijn vriend zeggen. Als er een baby komt mogen er geen geheimen tussen 2 mensen zijn vind ik!
ik zal na de geboorte een speekseltest doen of aanvragen en dit eventueel met kind een vreemdganger. bedoel ff watenstaafje door de mond van je vriend roeren zonder argwaan is nogal raar. blijkt het kind van je partner te zijn zou ik eerlijk gezegt niks zeggen en gewoon voortaan je benen bij elkaar houden bij andere mannen. ik weet niet of ik het zou willen weten van mijn partner als hij verder geen gevoelens heeft voor die vrouw en het een malig was. ik hoop echt dat je niet meer vreemd gaat en anders de beslissing maakt bij je huidige partner weg te gaan. is het kind niet van je partner dan moet je de waarheid vertellen
Dus als het kind van dr vriend is is het goed? Gebeurd is gebeurd en niks erover zeggen.. Bah bah Ik zou zelf niet eens met zo'n geheim rond willen/kunnen lopen. Ik vind het egoistisch om het geheim te houden. Omdat ze bang is voor de concequentie? Seu voor het kind als de ouders uit elkaar gaan, maar je partner bedriegen is ook geen goed voorbeeld.
Ik snap werkelijk niet dat er mensen zijn die zeggen dat TS niks aan haar vriend moet vertellen.. Ze is 2x! vreemdgegaan. Zoiets kan je toch niet verzwijgen.. Hoe weinig respect heb je dan voor je partner... Stel dat het met 100% zekerheid is te zeggen dat het kindje gewoon van haar vriend is, dan heeft ze hem alsnog bedrogen en voorgelogen. Vind het echt schandalig dat er vrouwen hier zijn die zeggen dat ze het maar niet moet vertellen omdat de relatie dan misschien wel over is.. Ts, wees eerlijk naar je vriend toe.. Denk dat de kans dat hij bij je blijft groter is wanneer je het eerlijk aan hem verteld dan wanneer je het verzwijgt en hij er alsnog achter komt..
Mensen denk toch eens aan het kind! Moeder was stom.. Klaar.. Zal zij mee moeten leven, en idd niet meer doen. Maar moet het gezin hier op voorhand al gebroken worden? Het feit dat haar partner gewoon de vader zal zijn maakt het niet minder erg. Maar het feit dat er een kindje in haar groeit geeft wel reden om te liegen.
Moet de laatste dagen steeds aan dit topic denken. Ik hang tussen wel en niet vertellen in, zoals ik er nu over denk. Ik heb mijn vriend nog nooit, maar dan ook nooit bedrogen. Tenzij je flirten bedriegen vind want daar ben ik niet heel zuinig mee haha. Maar ik raak niet aan, ik zoen niet en seks al helemaal niet met een ander. Wat verleidelijke blikken, that's it. Maar toch moet ik er steeds weer aan denken. In principe zegt mijn rechtvaardigheidsgevoel ook dat TS het zou moeten gaan vertellen. Maar... Maar.... Maar.... Wat schiet je er mee op? De man van TS zal zich enorm bedrogen (en terecht!!) voelen. Hij zal TS enorm gaan wantrouwen en wellicht niet meer verder met haar willen. Ook dat is compleet terecht. Misschien zal hij er met vrienden of zijn familie over willen praten. Misschien zullen zij TS haar man adviseren om bij TS weg te gaan en zal hij om geen gezichtsverlies te lijden dat ook wel gaan doen. Gevolg: TS en TS man dodelijk ongelukkig. En hun kleine kindje in buik zal hier ook niet profijt bij hebben... Stel, stel dat TS echt enorm van deze stomminiteit geleerd heeft en nooit, maar dan ook nooit meer haar man zal gaan bedriegen?? Is het dan het waard om maar te doen zoals het zou horen? Dus dat TS dan haar man het gaat vertellen?? Ik hoop dat mijn vriend mij nooit zal gaan bedriegen. Ik denk ook dat ik zou willen dat hij het zou opbiechten als hij het wel gedaan zou hebben. Ik zou dan bij hem weg gaan... Ik zou namelijk nooit meer kunnen genieten van vrijen met hem, zal hem nooit meer kunnen vertrouwen als hij eens wat later thuis zal zijn uit zijn werk, of als hij op stap zou gaan met vrienden, of als hij wat te lang over boodschappen doen zou doen... Ja, ik enerzijds willen dat hij het zou opbiechten. Zeker als het meerdere malen gebeurt is. Maar anderzijds zou ik het niet willen weten. Vreemdgaan zou dus een breuk betekenen. Zou ik die prijs willen betalen als hij vreemd zou gaan? Heel eerlijk... Mocht manlief ooit eenmaal vreemd gegaan zijn EN het veilig hebben gedaan en het echt een eenmalige actie zijn geweest... Dan zou ik het misschien toch niet willen weten... Of toch wel... Ik weet het niet. Wat ik wil zeggen: door het te vertellen aan TS haar man zal zijn leven ook enorm over hoop worden gehaald... Ik weet het niet....
Ik zou sowieso een vaderschapstest laten doen! ongeacht of de kans klein/nihil is van je minnaar maar meer voor je eigen gemoed rust zodat je straks in alle rust kan bevallen en niet bezig bent van wat als..want een Indisch kindje komt in eerste instantie blank op de wereld dus dan zou je het nog niet meteen weten maar een aantal weken later..en je vriend die zich nu helemaal aan het voorbereiden is op het vaderschap, die er naar uit kijkt om straks zijn zoon/dochter vast te houden en dat wil je hem dan ''afpakken'' als het kindje straks toch van je minnaar blijkt te wezen?..dus DOEN die test en wat daar uit komt je beslissing nemen. Heel veel sterkte.
En zo blijven er mislukte nephuwelyken bestaan. Die zich hopeloos vasthouden aan iets wat er niet is alleen voor de kids. Nou ik spreek uit ervaring, mijn ouders zijn gescheiden, godzijdank want ze waren totaal niet gelukkig met elkaar. Dit voelen kids meer dan je denkt!! En dat je vreemdgaat betekent dat je relatie al slecht is, klaar, dus geloof ik nooit dat n kindje dit goedmaakt. Plus wat ik al eerder zei, wie weet vergeeft hy haar wel, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maja mensen die zich krampachtig vasthouden aan hun relatie vanwege geld, status of kinderen die blijven eeuwig ongelukkig. Natuurlijk hoop k voor ts dat ze een verstandige mama to be is en haar partner verteld van haar DADEN en dat hy na n partijtje schelden haar vergeeft, zij nooit meer verliefd wordt op n ander en nog lang en gelukkig leven. Maar sommige zien dit anders. Namelyk niets zeggen, elke keer als je sekst met je echte vent denk je aan die ander, hoe het had kunnen zijn, een kindje samen opvoeden, maar omdat de basis al slecht was, vluchten als het weer slechter gaat naar een ander. Wauw dat is ech. Het beste voor het kind ja. Hahaa
Nogmaals.. ik snap alle boze reacties heel erg goed betreffende het vreemdgaan, en het wel of niet opbiechten.. Maar dat is een compleet andere discussie dan waar het hier om gaat. Tuurlijk, wanneer je een topic opent met de titel "twee keer vreemdgegaan, vertel ik dit wel of niet aan mijn vriend?" krijg je dit soort discussies, maar dat is niet de intentie van dit topic! Of ik het nu wel of niet vertel; m'n kind wordt er niet meer of minder van de een of de ander van. En dat is nu juist wèl waar het in dit topic om draait: wat zijn de kansen dat het van de een ofwel van de ander is?? Oftewel, achteraf gezien had ik beter alleen de data kunnen opgeven en kunnen doen alsof ik vrijgezel was en met de ene jongen veilige en met de andere onveilige seks had gehad? Of krijg ik nu weer een stortvloed 'nou, dan had je nog meer zitten liegen' over me heen? Discussieer lekker met elkaar verder, ik lees alle 'ohhh wat ben jij enorm slecht' berichten niet meer. Simpelweg, omdat ik er op dit punt niet veel mee kan. En de ieniemienie in mijn buik al helemaal niet. Alle serieuze adviezen zijn daarentegen van harte welkom uiteraard..
Liegen is beter voor het kind omdat? Het fijner is dat papa en mama uit elkaar gaan nadat hij/zij geboren is? Mama niet weet of de man die hij/zij papa gaat noemen wel echt de papa is? Mama die niet eerlijk is? Nooit eerlijk kan zijn over de manier waarop hij/zij verwekt is. Een papa hebben die gelooft dat zijn relatie eerlijk en oprecht is? Schei toch uit! Juist voor haar kindje moet ze eerlijk zijn! Daarbij vind ik je redenatie liegen omdat ze zwanger is wel zo ontzettend dom.. Net of zwanger zijn dingen recht maakt die krom zijn!
Nou dat zal echt wel duidelijk zijn als hij/zij er is daar de minnaar geen Nederlands is. Mijn partner is Hindoestaans en je ziet meteen aan mijn zoon dat er een donkere man aanwezig was bij de verwekking!
Maartje.. Je hebt volledig gelijk.. De rest.. Daar lees ik ook maar overheen. Lees toch niet steeds alleen t ene stukje wat je gebruiken wilt. Lees de rest ook eens..