Prenatale vaderschapstest??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Less, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ts: ik begrijp dat je het echt geheim wilt houden voor je partner. Maar wat nu als hij mogelijk met een slippertje een kind bij een ander zou verwekken? Wil je dat dan niet weten?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Of dat je partner er later achterkomt. Niet omdat het kind niet van hem is. Maar omdat je minnaar zn mond niet kan houden oid

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Boh boh, als ik dit soort topics lees dan denk ik altijd.... waarom begin/denk je uberhaupt aan kinderen als je niet 1x maar zelfs 2 keer vreemd gaat?! Of het nou dom/stom was of niet gepland...maar als je niet 1 maar zelfs 2 keer vreemd gaat in 1 week..nou komt de planning van je toch wel aardig in de buurt...

Maar goed is mijn mening... succes met het niet vertellen aan je vriend...relatie is gedoemd om te mislukken jammer voor het kindje... ;)

4. logo

logo Niet meer actief

Wat een verhaal!
    Ik zou gewoon eerlijk zijn in mijn relatie. Ik lees dat je relatie al best lang is en dan moet een relatie tegen een stootje kunnen.
    Vaderschapstest kan, maar ik zou zeker nadenken over de risico's. Heb je al bedacht hoe je het met je vriend hierover gaat hebben? Hij moet ook meedenken toch.
    En stel je voor dat het kind van je minnaar is wat ga je dan doen?

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Pfff wat zal jij je rot voelen zeg. Zou niet in jou schoenen willen staan.
    Ik denk zelf dat het van je vriend is. Maar goed echt zekerheid heb je niet. Ik zou ook kijken of je een vaderschapstest kan doen. Zo heb je snel duidelijk. Ik denk dat je vriend een behoorlijk klap in zijn gezicht krijgt als er een kleine indo uit komt bij de bevalling....

Ik wens je sterkte en wijsheid toe voor de toekomst. Ik hoop dat het van je vriend is.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha nou bij ons kwam er ook een kleine indo/Chinees uit, maar mijn man schrok niet hoor, als het niet van hem was geweest, moest ik tijdens onze vakantie 's nachts de tent uit zijn geglipt ;). Het is trouwens wel bijgetrokken zoals je kan zien.
    Ik zou dus niet zo bang zijn voor vlak na de bevalling, maar wel de maand erna, mocht het kindje getint zijn. Maar ik denk dat de kans nihil is dat de baby niet van haar vriend is, met het vreemdgaan is een condoom gebuikt én het was 1 week voor de eisprong. Zo lang kunnen zaadcellen op zich wel overleven soms, maar meestal is het korter.

7. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

+1 ;)

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wow wat een verhaal ! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt heel erg vind hoe jij je man nu behandeld echt enorm respectloos !

Ik vind het ook heel raar dat je met de 1 waar je niet verliefd op bent een kind probeert te krijgen want daar ga ik vanuit door de ovulatietest die je doet .. En dan met de ander het bed in duikt als je verlieft bent op een ander waarom ga je dan nog met je man verder ? Waarom bewust een kind proberen te krijgen met iemand van wie je niet houd ??

Ik denk dat het kindje van jou man is omdat je het veilig gedaan hebt en omdat de positieve ovulatie test een week later was .. En vaak springt een ei een dag na positieve test

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Los van het feit wat ik van deze situatie denk....

Gewoon even nieuwsgierig...
    Een prenatala vaderschapstest... zónder dat je vriend dit weet? Hoe wil je dat gaan doen? (geen idee hoe zoiets werkt, vandaar dat ik het vraag)
    In die programma's zie je toch altijd dat iemand DNA moet afstaan om te zien of er een match is?

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dna afnemen van degene met wie ze is vreemdgegaan?

11. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik vind het 'knap' van je dat je dit voor je kunt houden.. Ik zou het niet kunnen, en ook niet willen. Zou er in ieder geval geen nacht meer van slapen!

Wat er is gebeurt kun je niet meer terug draaien, maar je kunt er wel het beste van maken. En in mijn ogen begint dat met eerlijk te zijn en open kaart te spelen. Dat verdient je vriend in mijn ogen, want jij ben hier degene die een fout heeft begaan, niet hij...

12. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    :) dat kan natuurlijk ook, niet eens aan gedacht haha

13. MLkids

MLkids Niet meer actief

Sorry hoor, werken met ovutesten om zwanger te worden van je vriend en in de tussentijd te rotzooien met een ander....

Dat belooft niet veel goeds voor de toekomst van dit arme kind!

Ik zou beginnen met alles op te biechten aan je vriend, aan hem de keuze of hij bij jou wil blijven. Daarnaast zou ik die andere op de hoogte brengen en vragen of hij dna af wilt staan.

Sta ook even stil bij de (veelal gigantische) kosten voor zo'n test!

Ik hoop maar dat het allemaal goed komt voor dit kindje en jij je voortaan een stuk verantwoordelijker en volwassener gaat gedragen! :(

14. MLkids

MLkids Niet meer actief

Wist je overigens dat per jaar 4 tot 6 personen op de 100 alsnog zwanger raakt door condoom.

Je zult maar bij die 4 tot 6 horen....

Ik denk echt dat je het je vriend moet vertellen, allereerst heeft hij recht op de waarheid. Een relatie gebaseerd op leugens of vreemdgaan is geen relatie. Je houdt je vriend en jezelf voor de gek.

15. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik acht de kans dat het van je minnaar is heel erg klein. Maar ik zou wel een vaderschapstest laten doen. Je gaat je anders toch de hele zwangerschap druk maken van onzekerheid...

Of je het je partner verteld is jouw keuze. Ik vind het heel moeilijk. Ik heb in een vorige relatie een verhouding gehad, maar heb mijn relatie ook snel beeindigd toen. Ik heb de verhouding pas later verteld. Hij schrok natuurlijk maar wou mij desondanks nog terug. Maar denk niet dat dat een kans van slagen had gehad.

Het is natuurlijk een hele hele domme actie, maar dat hoeft denk ik niemand jou te vertellen. Dat doet je geweten al.
    Je kindje heeft nu heus niet automatisch een slechte toekomst en jij bent heus niet automatisch een slechte moeder. Dat soort opmerkingen zou ik naast je neerleggen.
    Wens je veel sterkte en wijsheid toe!!

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik denk dat dit een beetje overdreven is heb zelf jaren lang condooms gebruikt en nooit zwanger geraakt en dat terwijl ik toch erg vruchtbaar ben

17. MLkids

MLkids Niet meer actief

#57 MLkids, 24 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2013
    Dan behoor je niet tot de 4-6.

Boots Apotheek Ziekenzorg in Utrecht

Onderzoek heeft zelfs uitgewezen dat er in de praktijk 20 tot 280 zwanger worden door het condoom heen.

Anticonceptie methoden .nl - Betrouwbaarheid

Condoom behoort kennelijk tot de een van de minst betrouwbare anticonceptiemethoden.

Hier de pearlindex, de betrouwbaarheid per anticonceptiemiddel:

Comparison of birth control methods - Wikipedia, the free encyclopedia

18. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Ik zou toch echt eerlijk gaan zijn tegen je vriend..
    Wat als je minnaar het weet dat je geen abortus doet en ineens voor de deur staat?..
    Dan had je beter meteen eerlijk kunnen zijn.
    Een gezin willen zijn gebaseerd op leugens dat houd je niet lang vol meis...
    Heel veel sterkte want geloof dat deze last enorm groot voor je moet zijn en ik hoop dat je besluit het beste te doen!

19. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik dacht dat dit alleen in soapseries voorkwam!
    god hilarisch!

Serieus.. als je hier zo onverantwoordelijk mee om gaat hoe doe je dat dan straks met je kind? als je der maar zin in hebt dan mag je gewoon doen wat je wil?
    En dan komt je vriend erachter, omdat jij zo onzeker bent.. en dan zeg je straks tegen je kind.. nee sorry kleine baby jij groeit op zonder papa omdat mama haar benen niet bij elkaar kon houden..

sorry hoor voor de grofheid en de boze reactie waarop je niet zit te wachten.. maar je hebt echt een schop onder je kont verdiend!

20. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Gezien de tekst verwijderd. Zie hiervoor ook de forumregels:

1.5 Berichten mogen geen grof taalgebruik of gewelddadige, aanstootgevende, kwetsende, discriminerende, racistische, seksueel geladen en/of beledigende inhoud bevatten. Berichten met dergelijke inhoud zullen zonder opgaaf van reden verwijderd of aangepast worden. Het plaatsen van dergelijke berichten kan uitmonden in een onmiddellijke ban. Berichten mogen ook geen onrust veroorzaken in welke vorm dan ook. Berichten die voor onrust zorgen zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Het bewust plaatsen van berichten die zorgen voor onrust of herhaaldelijk plaatsen van berichten die voor onrust zorgen kan uitmonden in een onmiddellijke ban. Ook het reageren in een topic waarvan de kans aanwezig is dat het voor onrust zal zorgen kan uitmonden in een onmiddellijke ban.

Deel Deze Pagina