Prenatale vaderschapstest??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Less, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    #61 Ganzje, 24 feb 2013
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
    jeetje wat kunnen sommigen hun mening hier lomp neerzeten.

je hebt veilig gevreen en ook nog eens een week voor je ei dus lijkt mij erg sterk dat deze baby van je minnaar is !
    gebruik zelf alleen maar condooms zonder verdere anticonceptie al jaaaaren. bij goed gebruik zijn ze veilig ! DUS geen 2 over elkaar, oppassen met lange nagels, en na klaarkomen er vlot weer uit, naderhand ff chekken op gaatjes. (neem aan dat je weet dat een fun condoom NIET veilig is)

ik zou even afwachten tot je weer bij de verloskundige bent geweest. mischien dat dan wat duidelijker is wanneer de bevruchting is geweest.

en tja het je vent vertellen ... die keus is aan jou! kun jij verder samen met zn geheim?
    hebben jullie het er wel eens over gehad... wat als?

hier is dat wel eens ter sprake gekomen en wij willen het van elkaar niet weten. als het een stomme domme 1 maalige actie is geweest.

sucses met alles

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat een grofheid in de laatste paar reacties zeg. Pfff... :$ Waar is dat voor nodig?

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Het is hier al meerdere malen gezegd, maar de ts heeft haar vraag hier niet neergezet om allerlei veroordelingen te krijgen. Ze weet dat ze fout zat en zit nu met een enorme gewetenskwestie. Dat is al een behoorlijke straf lijkt me.

Ik zou de komende dagen alles goed op een rijtje zetten voor jezelf. Is er iemand in je omgeving waar je goed mee kan praten? Wellicht kan deze persoon je een beetje op weg helpen. Praat goed met de vk over alles. Ik denk dat de kans klein is dat het niet van je vriend is. En bedenk, kun je met dit geheim leven? Daar draait alles nu om. Ik wens je sterkte en een gezonde zwangerschap toe.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tja TS, hoe wil je dit gaan doen? Zie dat die test vanaf 11 weken gedaan kan worden. Vlokken uit de placenta. Zal dus in het ZH gedaan moeten worden. Hoe had je dit in gedachten? Zwangerschap tot de uitslag geheim houden voor je vriend:(
    En wat als je in de tussentijd ziek wordt van de zwangerschap? Allemaal verborgen houden?

En wat als blijkt dat kindje niet van je vriend is? Dit zal je dan pas rond 13 a 14 weken zwangerschap weten. Alsnog abortus? En je vriend heeft dit niet door?

Je hebt nog veeeel om over na te denken. Ik snap werkelijk niet waar je mee bezig bent. Bedoel, je wilt met je vriend een kind maar duikt tot 2x toe met een ander het bed in. Lijkt me dat de relatie met je vriend dan dus niet veel voorsteld. Anders hoef je het immers niet bij een ander te zoeken....
    Lijkt me dan een erg goede en stabiele situatie voor een kindje. Not;)

Stel dat je niets zegt en het awacht, wie zegt dat hij het dan niet via je "minnaar" hoort?

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Pff wat ben jij voor iemand .. Opbiechten zeg ik!

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou open kaart spelen en eerlijk zijn!

Als dit kindje niet van jou man is en er gebeurd wat kan hij er alsnog achter komen en dan staat zijn wereld helemaal op zijn kop!

En als jij echt van hem houdt ( wat mij sterk lijkt anders doe je dit niet ) Vertel je hem de waarheid hij heeft daar recht op!

7. MLkids

MLkids Niet meer actief

Zie net dat zo'n test niet al te duur is, maar de kans dat je je kindje verliest is wel 2%. Wie gaat er met je mee bij het uitvoeren van de vlokkentest of vruchtwaterpunctie, hoe houdt je dat geheim, hoe verklaar je een eventuele miskraam, wat doe je als het kind toch van die ander blijkt te zijn etc.. etc.. etc...

Het niet opbiechten is in mijn ogen enkel aan je eigen hachie denken en de rest maar in de stront laten zakken!

Behoorlijk egoïstisch: Anders verlaat hij mij, anders wordt hij boos, anders wilt hij dit kind niet, anders moet ik een abortus ondergaan, anders is mijn toekomst onzeker, anders kijkt iedereen op straat mij na etc.. etc.. etc.. Daar had je bij stil moeten staan vooraleer je met een ander in bed dook!

Wees niet egoïstisch en biecht het op, je relatie is toch niets waard als het op leugens gebaseerd is. En eens komt de waarheid uit! Altijd!

8. Sterretjexx

Sterretjexx Actief lid

15 okt 2012
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had een hele tekst geschreven, daarna op DELETE gedrukt! Kort omschreven: VRESELIJK DIT VERHAAL!!!!!

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Jeetje wat zijn hier veel mensen roomser dan de paus! Vreselijk! Jullie maken blijkbaar nooit een fout?

Dat dit niet de beste beslissing uit het leven van TS is, had ze zelf ook al wel bedacht. Fijn dat jullie haar nog even lekker natrappen in plaats van met het gevraagde advies te komen. Zoals je al kunt lezen uit de startpost van TS beseft ze écht wel dat ze deze keer een grote fout heeft gemaakt.

TS, meid, trek het je niet aan. Jij bent niet de enige die fouten maakt, dat doen deze moraalridders ook allemaal heus wel. Ze willen het nu alleen even niet zien, want het is makkelijker om met je vingertje naar andere mensen te wijzen dan naar jezelf.

Goed, ik hoef je dus niet meer te vertellen dat dit een zeer onverstandige keuze is geweest? ;)

Als ik jou was zou ik supersnel een afspraak maken met een gynaecoloog of verloskundige om je opties te bespreken. Uiteraard zonder je vriend erbij. Bespreek wat de mogelijkheden zijn die je hebt en hoe groot de kans is dat dit een kind is van je minnaar. Zoals je in je startpost schrijft, lijkt me de kans klein dat het kind van hem is, maar ik kan me je zorgen goed voorstellen!

Wat betreft het vertellen aan je vriend: tja. Dat is een keuze die je zelf moet maken. Ik vind het niet zo vanzelfsprekend om maar te roepen: "eerlijkheid duurt het langst!" In de praktijk is dit namelijk écht niet altijd per definitie zo. Als je zeker weet dat dit de enige en de laatste keer is en je gaat voor de volle 100% voor je vriend, dan is het misschien beter om het te laten rusten. Maar goed, bedenk wel: kun je met die beslissing leven?

Even voor alle moraalridders hier: ik probeer haar fout écht niet goed te praten, maar ik merk aan TS dat ze zélf ook wel inziet dat ze verkeerd heeft geweest. Niemand hoeft haar dat nog te vertellen. Met deze wetenschap (en de eventuele gevolgen) zal TS de rest van haar leven moeten leven. Dat lijkt mij straf genoeg.

10. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Wat een reacties zeg :$ De een nog grover dan de ander. Jammer dat het blijkbaar niet mogelijk is op een normale manier je mening te geven zonder de ander volledig de grond in te trappen. Natuurlijk zou de meerderheid niet in deze situatie terecht komen en is er onbegrip voor het feit dat TS zichzelf en haar partner wel in deze situatie heeft gebracht, maar je mening overbrengen zonder respectloos te worden is toch niet zo moeilijk? Ik neem aan dat ze zich al rot genoeg voelt.

TS, ik denk dat het belangrijk is dat je eerlijk bent naar jezelf en naar je partner toe. De hele situatie is erg heftig en wellicht zal jullie relatie hier niet zonder kleerscheuren vanaf komen of misschien besluit hij de relatie te beëindigen, maar ik vind dat dit geen reden moet zijn om verder te liegen. Jij hebt uiteindelijk de keuze gemaakt vreemd te gaan en ik vind dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en dus open kaart moet spelen tegenover je vriend. Hoe langer je hier mee wacht hoe moeilijker het gaat worden.. Niet alleen voor jou, maar ook voor alle betrokkenen in deze situatie.

Ik hoop dat je de juiste beslissing neemt en wens je veel wijsheid toe.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zo'n test is toch ook heel duur? Denk dat je het wel even moet overwegen om het te vertellen tegenover je partner. Ik zou me verplaatsen in hem en dat geeft genoeg om overna te denken denk ik;) Ik veroordeel je niet is gewoon een advies want straks is het kindje WEL van iemand anders.

12. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Poeh poeh ik heb dit verhaal vanmiddag gelezen en heb er nog even over na moeten denken.
    Zoals al vaak genoeg benoemd is, het was niet slim van je. Maar ook dat weet je zelf al.

Mijn mening:
    Weet je vriend al dat je zwanger bent?
    Zo niet dan zou ik het als volgt aanpakken, ik zou hem vertellen dat je bent vreemdgegaan en hier heel veel spijt van hebt (neem ik aan!) en hem om vergiffenis vragen.
    Indien hij toch met je verder wil dan pas zou ik hem vertellen dat je zwanger bent.
    Als je hem eerder vertelt dat je zwanger bent, denk ik dat er meer sprake is van een 'verplicht' gevoel om met jou verder te gaan. Terwijl hij dat eigenlijk misschien niet meer ziet zitten.

Hoe dan ook vind ik dat je het aan zowel je vriend als je minnaar moet vertellen.

Heel veel succes zeg!

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames, laten we proberen antwoord te geven op de vraag die TS stelt en niet te oordelen en te veroordelen. TS heeft inmiddels meermaals aangegeven hoe zij zich onder de situatie voelt en vraagt jullie advies over 'hoe nu verder'. Mocht je moeite hebben met dit topic, probeer het dan links te laten liggen in plaats van iemand tot de grond toe af te branden.

Bedankt!

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hear hear!

15. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ben ik helemaal mee eens!
    Goed advies!

16. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Denk niet dat de TS nog zin heeft om hier te komen nu ze door sommige zo de grond in geboord wordt.
    Helaas zie je ook op dit forum steeds vaker dat mensen echt verschrikkelijk op verhalen reageren.
    "Want het is immers een forum dus je mening mag gegeven worden". wordt er dan dood leuk geschreven.
    Dus de ongelooflijk kwetsende berichten moeten dan maar geslikt worden.

Nou ik behoud me tegenwoordig nog maar tot een enkel topic waar mensen wel normaal tegen elkaar kunnen schrijven. Ook al zijn we af en toe het niet eens met elkaar.

Voor de TS hoop ik dat ze toch iets aan de andere reacties heeft gehad en wens ik haar veel sterkte verder!

17. Derbi

Derbi Niet meer actief

Eens! Het respectvol oneens zijn met elkaar. Aan het eind van de dag zijn we allemaal mensen met gebreken. De een gaat vreemd, de ander doet weer iets anders onhandigs. Ik vind het moedig van Ts dat ze haar verhaal durft neer te zetten en hoop dat ze aan sommige adviezen wel iets gehad heeft.

18. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    TS, zo te lezen denk ik dat het kindje van je vriend is en niet van je minnaar. De kans is nihil. Als je er te onzeker van word, zou je evt een vaderschapstest kunnen uitvoeren met je minnaar. En misschien dat de echo ook meer duidelijkheid voor je geeft. Heel veel succes en sterkte!

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat een lastige situatie zeg....
    Natuurlijk heb ik ook een mening over 'vreemdgaan'.
    Als ik je verhaal zo lees moet het haast niet mogelijk zijn dat je zwanger bent van die andere jongen.
    Ik denk dat een echo met de termijnbepaling je meer duidelijkheid zal geven.
    Advies voor nu vind ik erg moeilijk om je te geven. Als ik je vriend was, zou ik het heel erg vinden als je vreemd was gegaan terwijl we bezig waren om zelf kinderen te krijgen. Maar ik ben je vriend niet en ik weet ook niet hoe hij in de relatie staat.
    Ik wil je sterkte en wijsheid toewensen!

20. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Wat ik niet snap: Waarom heb je pas een goed gesprek met je vriend gehad, waarin je hem verwijt dat hij te weinig initiatief neemt nadat je zelf 2x bent vreemd gegaan?
    Dat vind ik persoonlijk erg egoïstisch. Waarom heb je dat gesprek niet gevoerd toen je merkte dat je verliefd aan het worden was op een ander? Ja achteraf kijk je de koe in z'n ....

Je vriend heeft recht op de waarheid. Hoe kun je nu nog verder genieten van je zwangerschap? En hoe kun je je man nog recht in zijn ogen aankijken?

Sterkte!

Deel Deze Pagina