Prenatale zwemlessen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Shirleyke, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Heeft er iemand ervaring met prenataal zwemmen?
    Normaal gezien gaan wij vanavond voor de eerste keer.
    Maar ik weet niet wat ik er echt mag van verwachten...
    Iemand ?

2. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik vond het heerlijk. Het was goed voor mijn conditie, gezellig met andere zwangere dames en ik leerde daar ook heel veel oefeningen die ik thuis op het droge ook kon doen.
    Helaas had ik nog 3 lessen te gaan toen ik onverwacht doodziek in het ziekenhuis terecht kwam dus de lessen afmaken is er nooit meer van gekomen.
    Maar als ik weer zwanger ben, ga ik dat zeker nog een keer doen. Ik werd er echt fitter door, en je voelt heel even het gewicht van die zware buik niet als je in het water bent. Puur genieten .

3. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Welke oefeningen waren dat dan ongeveer? Leren ademen en zo? :oops:
    Mijn vriend kan niet zo goed zwemmen en voelt zich eigenlijk niet zo goed in het water, maar wil toch mee om mij te steunen ;)

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij ons is het zwangerschapszwemmen erg gezellig. Het is echt inderdaad voor je lichaamsbeweging. Ademhalingsoefeningen doen wij niet zo vaak. Echt relax zwemmen, lopen, ook armspieroefeningen etc.

Echter bij ons is het zonder partner.

5. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Nou bij ons was het duidelijk alleen voor de mama's hoor, geen papa gezien. Je krijgt geen ademhalingsoefeningen (daar is zwangerschapsgym of yoga dan weer goed voor) maar wel dingen die goed zijn voor je conditie. Wij zwommen bijvoorbeeld vaak met een bal, mat, plankje of iets dergelijks. Gewoon op een ontstpannen manier aan je conditie werken. Een goede conditie is onontbeerlijk voor de bevalling, want dat is pas echt top sport !

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

Goed plan.... gelijk kijken of wij dit ook in de buurt hebben :D

7. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Oh, bij ons is het echt iets voor de mamas en de papas.

Bij ons in het ziekenhuis is er een ontspanningsbad waar je in zit voor de bevalling.
    De papa kan dus ook in dit bad om zo de mama te steunen en bij te staan bij de weeën.
    Daarom is het ook goed voor de partners, dat ze weten wat ze moeten doen als de weeën zich aanmelden.
    Eenmaal de bevalling nadert, moet de mama in het bevallingsbad, alleen... :)
    En kan de papa bijstaan naast het bad ;)

Als het enkel maar zwemmen is vind ik het eigenlijk zonde van het geld, want het kost bij ons 100 euro voor 10 lesjes.
    En zwemmen doe ik sowieso om de 14 dagen met een vriendin.
    Zou dan misschien beter kunnen uitkijken voor andere prenatale oefeningen, om mijn ademhaling onder controle te houden bijv.

Deel Deze Pagina