Van de trap gevallen...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Modigliani, 18 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modigliani

Modigliani Actief lid

4 jan 2007
    173
    0
    16
    Toneel- en dansdocente, theatermaakster
    Zuid-Holland
    Hallo iedereen,

Ben vanochtend vrij hard van de trap gevallen; voet gleed uit en stuiterde 4 treden naar beneden en eindigde op mijn kont. Grote blauwe plek aan de zijkant van mijn dijbeen maar daar valt over heen te komen. Geen buikpijn.

Ben nu bang dat dit nadelig voor de baby is!

Kan iemand mij geruststellen/adviseren?

Liefs,

Modo

2. Niet meer actief

Hee, wat vervelend zeg!

Jammer dat je de kleine nog niet kan voelen, dan weet je het zeker!

Maar meestal zitten die kleintjes wel veilig daarbinnen hoor! Zo lang je geen buikpijn hebt of bloed verliest zat het wel goed zijn.

Mocht je nou heel erg zenuuwachtig worden, bel dan even met je vk. Ze kan even naar het hartje luisteren en dat scheelt vaak een boel stress.

Ook als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor! Je eigen gevoel zegt vaak een heleboel!

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

jeetje meid! schrikken he
    nou ik heb hetzelfde gehad. maar ik voelde de kleine wel. als je heel erg twijfelt gewoon je VK bellen.

bij mij werd na een paar dagen pas duidelijk dat ik mijn stuitbeen gebroken had door die val. maar met de kleine was alles in orde, ik was toen 21 weken ong.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik was ook ongeveer 13 weken toen ik van de trap donderde... Echt schrikken he! Maar zolang je buik niet is geraakt door een trede/leuning oid kan het geen kwaad. Je baby heeft de beste airbag ter wereld! ;)

Als je het niet vertrouwt ofzo gewoon even je vk bellen hoor.

Liefs
    Manuela

5. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ook ik ben tijdens mijn zwangerschap behoorlijk hard van de trap gevallen, ik was toen ongeveer 25 weken zwanger. En idd wat de anderen ook al zeggen: je kindje zit hartstikke goed beschermd in je buik, en zolang je geen bloedverlies hebt of last van erge buikpijn hoef je je geen zorgen te maken.

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Bel anders ff naar de vk. Collega van mij ging omstreeks deze tijd in haar zwangerschap naast een kruk zitten :confused:
    Heeft toen een echo gekregen om haar gerust te stellen. Was erg bang, ook haar buik was niet geraakt.

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hoe is het nu? Stijf en pijn? Heb je al contact gehad met VK?

Ik denk inderdaad ook dat het niet erg hoeft te zijn, maar ben wel even benieuwd...

Liefs Juud

8. Modigliani

Modigliani Actief lid

4 jan 2007
    173
    0
    16
    Toneel- en dansdocente, theatermaakster
    Zuid-Holland
    Vk gebeld en die heeft gezegd dat de beeb wel tegen een stootje kan.
    Wanneer ik het toch niet kan laten om even te laten checken dan kan ik weer contact opnemen met haar. Heel fijn!

Heb een goed gevoel erover, geen veranderingen in zwangerschapsgevoel/symptomen, alleen een hele grote blauwe plek! :(

Bedankt voor de reacties,

Modo

9. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    Ik ben vorige maandag van de trap gedonderd :( Die dag was ons kindje, net als anders, heel actief maar tegen de avond had ik bloedverlies. We zijn toen naar spoed geweest waar ze me meteen aan een infuus gelegd hebben. Omdat ik al problemen had in de zwangerschap met mijn placenta, wilden ze het zekere voor het onzekere nemen en moest ik 24 uur onder observatie blijven. Het bloedverlies stopte en de dag nadien mocht ik al naar huis. Het was een randbloeding van de placenta. Ik zou me dus geen zorgen maken hoor, je ziet, ik had bloedverlies en dat is mooi gestopt. Met de baby was alles ok trouwens - ik heb een echo gekregen en daarop zagen we 'm hevig bewegen :D En ondertussen voel ik 'm terug elke dag...

Een collega van me heeft een auto-ongeluk gehad enkele weken voordat ze moest bevallen... haar auto is de afgrond ingevlogen - en ook met haar kindje was alles ok. Gelukkig zorgt ons lichaam dat ons kindje zo goed mogelijk beschermd wordt!

Deel Deze Pagina