hydrofiel luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door NewMama, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NewMama

NewMama Lid

1 mei 2008
    87
    0
    0
    Waar worden de hydrofiel luiers allemaal voor gebruikt?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
  3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik gebruik ze om m'n kindjes mee af te drogen, is lekker zacht.

En omdat m'n zoontje een spugertje is, wanneer hij een boertje laat, kwam meestal altijd veel mee, is lekker handig dan.
    Ik durfde ook wel eens zo'n hydrofiel luier onder z'n hoofdje leggen als hij in z'n reiswieg lag of in z'n box, vanwege het spugen.

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Toen ze baby waren maakte ik hun bedje aan het hoofdeinde er mee op (voor het spugen) , om ze mee af te drogen de eerste paar weken en nu worden ze gebruikt als theedoeken :)

Ik heb ze trouwens ook een tijdje gebruikt als luier (op de ouderwetse manier vouwen),niet die ik nu als theedoek gebruik uiteraard :D

5. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    onder het hoofd in bed, en kinderwagen. Als spuugdoek, want aan die kleintjes had ik hier echt niks... Als handdoek. Ze zijn echt heel handig, heb er wel 40 of zo!

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik heb er ongeveer 45...ik gebruim ze echt overal voor!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben er ook bergen van (maar wel 2 baby's).
    Je gebruikt ze idd overal voor. Onder de hoofdjes in het bedje, onder de hoofdjes in de kinderwagen, in de box, tijdens het voeden als spuug en lek doek, om af te drogen, om op het aankleedkussen te leggen, om om de kruik heen de knopen, een rolletje voor in de rug mee maken, meer kan ik even niet bedenken. Maar het zijn echt super handige doeken.
    Ik zal straks na mn werk eens zoeken voor je, er moet nog (een weliswaar oud) topic zijn, waarin ikzelf ooit vroeg wat je ermee moest doen ;) .

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    zoals velen voor het bed. spuugdoekje etc..

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb hem gevonden, maar er staat geloof ik minder bruikbaars in als wat hierboven allemaal al geschreven is! :oops: :)

Maar hier is hij, misschien dat je hem toch wil lezen:
    Hydrofiel luiers

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb er een stuk of 20, gebruik ze idd voor het afdrogen, bij het borstvoeden, op zijn hoofdeinde van het bed.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik gebruik ze voor van alles en nog wat. om alyssa mee af te drogen, ze heeft er eentje in bed, er ligt er vaak een in de box. ik leg er ook altijd eentje over mn schouder als ik alyssa laat boeren en met dat warme weer heb ik er een over mn arm gelegt als ik alyssa op mn arm had tegen het zweten.
    dus zo zie je maar dat je ze overal voor kan gebruiken. het was ook het eerste wat mn man bij moest kopen toen alyssa geboren was. ik had er 12 en iedere keer als ik in de kast keek om er een te pakken zag ik dat de stapel wel erg klein werd.

liefs doris

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hoeveel kosten die eigenlijk (per stuk of per pak?) in NL? Kan ze in Duitsland niet vinden (of ik weet de Duitse naam niet, kan ook nog).

13. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Een indicatie, de goedkoopste bij de HEMA: 10 voor 12 euro (http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/ve ... od=sitemap)

Maar ik heb er bijvoorbeeld ook een stel in de aanbieding bij de Wibra gekocht, geen idee meer wat die kostten, maar dat was vast niet veel.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ooooooh, daar zijn die dingen voor!

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey allen,

ik zag ze ook op de checklist staan... ik dacht zou je die nu echt nodig hebben? maar is blijkbaar dus erg handig! wat mijn vragen waren.

ik lees dat mensen de luiers onder het hoofdje van hun kindje leggen omdat deze luiers het spuug opvangen (laat het echt niets door?) dus blijft je bedje daar volledig mee schoon?
    ik heb een earosleep matras en mocht er geen moltonlakentje meer onder leggen (zit al bewerkt in eht matrasje) anders was hij niet meer goed door ademend... maar als ik er nu zon luier onderleg... is het dan nog wel goed doorademend? en ik veronderstel dat de luiers gewoon een grote doek is die je kan knopen? dat word oefenen!

owja, en ik las dat veel babys last krijgen van luieruitslag. als je ze minstens 1 uur per dag in hun blote kontje legt zou het al heeeeel veel helpen. wat nou als je die hydrofiel luiers een aantal uur, bv savonds als je toch niet meer weg moet, gebruikt? ik veronderstel dat als ze van een soort katoen zijn dat ze wel goed doorademend zijn ook en dat dit ook wel helpt tegen luieruitslag?

hoop dat iemand me kan helpen :)

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Sharon: de naam hydrofielluier is niet zo handig want eigenlijk gebruikt niemand ze meer als luier. Als je ze bij het hoofdeinde gebruikt tegen het spugen liggen ze gewoon dubbelgevouwen of in een 3-hoek gevouwen. Je hoeft dus echt niet te knopen. En een hydrofielluier als echte luier gebruiken geeft juist sneller kans op luieruitslag omdat ze gewoon kleddernat worden/blijven. Baby's met luieruitslag in hun blote kont helpt heel goed. Ik legde Jarissa dan altijd op zo'n matje uit het kraampakket (kun je ook gewoon kopen bij de drogist). Daar zit zo'n plastic onderkant aan dus die lekken niet door.

Wat aantallen betreft: ik heb er een stuk of 20. Was voor ons genoeg.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wij gebruiken wasbare luiers (bamboe) en hebben nooit noemenswaardige luieruitslag gehad. Maar is een andere discussie mischien ff een nieuw topic openen. ;)

18. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Maar dan heb je toch nog zo'n inleggeval (sorry ben er niet zo in thuis :) weet niet hoe dat heet, maar je begrijpt me wel) erin zitten.. Denk dat Pendrag het zonder dat inleggeval bedoelt.

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

Idd je hebt er vaak of een papieren inlegger in of een fleeceinlegger.

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik gebruik ze idd wat er hier allemaal genoemd word. Heb geen idee hoeveel ik er heb, maar veel.
    Zeker toen Quinn nog zo enorm aan het spugen was, waren ze niet aan te slepen.

Quinn vind het trouwens ook heerlijk om ermee te knuffelen

Deel Deze Pagina