Hallo allemaal, Vanwege de Kinderboekenweek vind ik het leuk om de kids een nieuw prentenboek te geven... De collectie is al zeer uitgebreid hier, maar tips zijn altijd welkom!! Ik ben benieuwd welk prentenboek bij jullie echt favoriet is, welk prentenboek mag niet in mijn collectie ontbreken? Ik heb twee jongens van 1,5 en 2,5 (De leeftijd is misschien wel handig 😉
Uk is 2.5 en hij heeft deze week het boek hoi hoi wat fijn het dikke voorleesboek voor peuters. Staat bomvol verhalen en een paar platen. Wat we al hebben, verschillende boeken van nijntje, dikkie dik, zoekboek rik, gonnie en vriendjes, maar ook kikker, aadje piraatje en jip en janneke. We hebben overal aardig wat van maar aangezien we een kleine boekenwurm hebben vinden we dat alleen maar leuk.
Kom uit die kraan vindt mijn zoontje erg leuk, zo ook Uilskuikentjes Maar hij vindt veel boeken leuk.. we hebber er ook heel wat dus ik wissel zelf graag af.
Ik heb er ook veel maar laatst op aanraden "de gele ballon" gekocht. Die vind hij fantastisch. Zonder tekst maar door op elke pagina op zoek te gaan naar de gele ballon en alle dingen die je ziet maak je zelf het verhaal. Verder zijn de boekjes van Fien en Milo en Bobbi her favoriet. En eend is de baas. Die wordt ook vaak gekozen.
Tijdens kinderboekenweek wordt jaarlijks een prentenboek extra goedkoop aangeboden. Dit zijn altijd leuke boeken!
Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft ... The gruffalo Kleine muis ontdekt de wereld Dat zijn grote favorieten hier
bij bruna krijg je 2,50 korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief. Hier zijn boeken van woezel en pip favoriet, en prentenboeken over dieren. Vaak koop ik prentenboeken bij de kruidvat in de aanbieding.
Ik vergeet helemaal dat mama kwijt en we hebben een plan (zelfde schrijver) deze staan nog op ons verlanglijstje
Een groot voorleesboek van Dikkie Dik Ik wil een knuffel (vond ze geweldig!) Boeken van Hennie de Heks (wel voor wat oudere kindjes, denk ik) Fien en Milo Zo voelt het op de Savanne Ik zou wel een kindje lusten (vond ze geweldig!)
Waar is noppes Dikkie dik Nijntje Woezel en pip We hebben er een kleintje bij Gonnie en vriendjes Monkie. Duidelijk verhaal, maar zonder tekst.
Favoriete boekjes hier (5 en 2): De Gruffalo Het kind van de gruffalo Ik zou wel een kindje lusten Kleine blauwe truck Boer Boris gaat naar zee Tyrannosaurus Drup De Gigantosaurus Volg die auto! Meneer René Rupsje Nooitgenoeg Pas op, dit boek bijt Joris en de draak Vliegensvlugge vlieg Draak Dries