Tablet van Leesmapplaza stuk, wat zijn mijn rechten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vorig jaar november heb ik een abonnement bij Leesmapplaza afgesloten (voor de leesmap dus), daar kreeg ik een tablet bij cadeau. Omdat er zoveel vraag was naar de tablets, kon de tablet niet in november geleverd worden. Hij zou eerst in december komen, toen in de eerste week van januari, en uiteindelijk is hij pas op 31 januari geleverd. Nu is de tablet kapot, hij gaat niet meer aan en laadt niet meer op, zomaar van de ene op de andere dag. Er is niets raars mee gebeurd, hij is niet gevallen of iets dergelijks. Ik heb LeesmapPlaza gemaild, en zij gaven aan dat ik de tablet mee kan geven aan de bezorger en dat zij dan nakijken wat er mis is en dat eventueel laten repareren of voor vervanging zorgen.

Nu kreeg ik net een telefoontje, dat ik mijn abonnement op 6 november 2011 heb afgesloten, en dat er op de tablet maar een jaar garantie zit. Ja, leuk, maar ik heb die tablet pas op 31 januari gekregen (heb de bevestigingsmailtjes nog!) dus volgens mij moet er nog gewoon 2,5 maand garantie op de tablet zitten. Mevrouw heeft het nagekeken in de computer, zag inderdaad dat de tablet pas op 31 januari geleverd is en zou het navragen. 'Als het nodig is' belt ze me nog terug ;)

Nu vind ik het sowieso een beetje vaag dat ik niet gewoon zelf het garantiebewijs heb gekregen bij de tablet, want dan had ik zelf contact op kunnen nemen met de leverancier, maar wat zijn nu precies mijn rechten in deze situatie? Iemand die dat weet?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je hebt de tablet in principe van de leesmap 'gekocht' dus zij zijn ook verantwoordelijk voor reparatie etc. Ik ben het met je eens dat de garantie pas ingaat in januari en daarnaast mag je van een tablet verwachten dat hij langer dan een jaar meegaat dus je hebt gewoon wel wettelijke garantie. Dan moet je soms wel onderzoekskosten betalen, maar zeker geen reparatiekosten (tenzij ze zien dat jij hem onder water hebt gehouden of hebt laten vallen oid).
    Ik denk dat in dit geval je afleveringsbewijs het bewijs van ingang garantie is. Zeg maar zelfde als de bon.

3. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen antwoord op je vraag, maar de kans is groot dat het een probleem met de oplader is en niet met de tablet zelf. Mijn moeder had namelijk hetzelfde probleem en na aanschaf van een nieuwe lader, bleek het probleem opgelost. Er werd haar ook gezegd dat dit vaker voorkomt bij de opladers van wat goedkopere tablets.

4. heb je hem al een keer gereset?
    hier staat hij ook wel eens stil, een keer resetten en hij gaat weer

5. en ik heb idd ook al een nieuwe oplader ( 9,95 )voor de tablet van dochterlief, die valt alleen niet onder de garagnite

6. Nieuwe oplader heb ik niet geprobeerd, maar hij viel ook zomaar uit (terwijl de batterij nog vol zou zijn). Heb hem daarna voor de zekerheid in het stopcontact gestoken maar er gaat geen lampje branden verder..

Rosao, bedankt voor je reactie, dat is ook hoe ik erover denk!

7. mam1985

mam1985 Actief lid

6 apr 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit een babyfoon gehad bij een abbonnement op een tijdschrift. Het was een babyfoon van phillips en daar heb ik toen contact mee opgenomen. Aan het serienummer konden ze zien wanneer ik hem had gekregen, en hun gaven gewoon nog garantie.

8. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Je kan bij die reparatiewinkel in t stadshart je tablet inleveren om te vragen wat er kapot is. Je hoeft m dan niet te laten maken, en t kost niks. Als t nou n kleinigheidje is van €10, dan zou ik m gewoon laten maken, ipv die rompslomp en belletjes/mailtjes. Kan je, als t een grote reparatie is, ook gelijk doorgeven wat t is, misschien ist voor hun dan voordeliger om een nieuwe te leveren.

9. Bedankt voor de tip, ga ik onthouden!

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
  11. Is dat nieuw of van vorig jaar? Want die vrouw aan de telefoon zei al dat ze nu nieuwe tablets hebben en of het geen idee was om maar weer een nieuw abonnement af te sluiten (ben inmiddels geen lid meer) :D Nou, ik denk toch dat dat niet zo'n goed plan is!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb geen tip al denk ik ook dat het pas ingaat als je hem krijgt.
    Maar hoe bevalt de tablet verder?

13. Vrij slecht eigenlijk :p Ik gebruikte ´m voor Angry Birds, maar ik vond de touchscreen niet snel genoeg. Voor facebook e.d. gebruik ik liever gewoon m´n telefoon (en als ik gewoon thuis ben m´n laptop!)

Deel Deze Pagina