Heb net wat blikjes vis gehaald en cup-a-soups, hebben afbakbroodjes liggen. Ga norgen langs de action voor shampoo en zeep bars, extra tandenborstels,batterijen enzo. Ik ga maar uit van worst case scenario en dat er kernwapens gaan ingezet worden, dus ga maar alles of in de kast onder de trap doen (daar passen we met z'n zessen prima in,of in de kamer op bovenste verdieping die een dressing zou worden,maar nog steeds leeg staat - heeft ook geen ramen. Het liefst vlieg ik vandaag nog ergens ver weg, heb al tickets zitten kijken naar Singapore (maar die vangen geen vluchtelingen op) en naar Thailand of Australië o.i.d. Aangezien we ook geen buffer hebben, zouden we dan eerst auto moeten verkopen. Gelukkig zit man niet op dit forum, die zou me voor gek verklaren ga het wel met hem bespreken als hij straks thuis is van werk, want ik word echt heel zenuwachtig van dit al.
Hier ook berging vol met lang houdbaar spul en water inclusief filters. Daarnaast camping kooksets die werken op spiritus en hout. Oplaadbare batterijen en diverse formaten zonnepanelen om powerbanks op te laden. Extra dekens, warme kleding en schoenen. Cash geld en niet te vergeten vluchttassen voor een eventuele bugout. Extra medicatie, kaarsen, plasma aansteker( gaat niet op en kan opgeladen worden met zon), messen, landkaarten, GPS (offline), radios, meerdere zak en hoofdlampen. Vergeet je huisdieren niet met preppen!
https://www.ad.nl/binnenland/vraag-naar-jodiumtabletten-torenhoog-na-nucleaire-dreigementen-poetin~aa41da8e/
Ik ben om die reden vanuit de randstad naar Friesland verhuisd. Groningen beschouw ik wel als risicogebied vanwege Google datacentrum. En wat te denken van Eindhoven met die chipsfabriek? Ik vind de ontwikkelingen (oorlogsdreiging, plannen WHO) dusdanig ernstig dat ik er ook rekening mee hou om Europa te verlaten.
Voor mijn eigen gemoedsrust wilde ik inderdaad ook een pakje toevoegen aan mijn ‘noodpakket’, maar hier in de buurt ook serieus nergens te krijgen. Als iemand ze online nog ziet, hou ik me van harte aanbevolen voor de link!
Je ziet nu al dagelijks dat geld steeds minder waard wordt.( wordt continu bij geprint door oa ECB) Ik koop elke maand een beetje goud en af en toe wat zilveren munten. Die vliegen trouwens de winkel uit, veel mensen zien de bui al hangen
Op een uniek plekje in huis goede verstopplekken zijn de keuken (tussen de voorraden) of kinderkamer.
Ik hou me ook aanbevolen voor jodiumtabletten. Zo zwanger vind ik dat toch een prettig idee. Mocht er iemand wat over hebben om op te sturen per post tegen verzendkosten uiteraard?
Goud en zilver zijn waardevast, en je kunt het gebruiken als ruilmiddel wanneer geld niks meer waard is.
Even over jodiumtabletten: die neem je alleen in als er jodide-straling vrijkomt. Want als dat in je schildklier gaat zitten, dan straalt heel je schildklier stuk. Met jodidetabletten verdring je de radioactieve jodide. Het werkt niet op andere soorten straling. Doet niets tegen uranium of plutoniumstraling.
En daar bestaan kernbommen uit toch? Nouja ik wil ze gewoon hebben voor het geval dat. Ik heb alweer mensen gehoord die dan 5 doosjes ofzo voor zichzelf kopen Een doosje is ook genoeg...
Maar gaan mensen dat echt doen? Ben gewoon benieuwd hoe dat werkt.. want wat heb je als boer bijvoorbeeld dan aan goud/zilver (stel dat je daar je eten moet ruilen).