Best is (kruis)boog idd. En leren om zelf pijlen te maken. Voorraadje vuurpijlen is een goed idee. Dat ze dan in de richting van de knal en lichtflits gaan. Maar vind dat ook weer niet zo veilig gevoel om vuurwerk op m'n zolder te geven liggen (en dat risico schat ik wat realistischer in dan dat van een zombieleger) Trouwens. Als je echt een beetje goed leert boogschieten dan kom je ook weer makkelijker aan eten (wild, de eenden hier in het park).
Dit inderdaad als ik realistisch ben. En dat zal hier ook wel lukken. We hebben een prima kampeeruitrusting. T zal hooguit fris worden in huis. De vraag is wel of de kinderen overleven zonder wifi
Ik weet niet hoe het in Nederland was, maar in het begin van Covid waren er hier echt tekorten aan sommige dingen. Vanaf dat moment hebben we ervoor gezorgd dat we altijd een voorraadje eten en drinken hebben dat lang goed blijft, zoals pasta, bonen en tomatensaus en water. En natuurlijk wc papier, haha. Voor covid vond ik dat doomsday preppen altijd maar lachwekkend, maar nu we een keer gezien hebben hoe irritant het is als alles op is, is het ineens niet meer zo raar.
Er waren hier niet écht tekorten. Ik heb wel weken op bijvoorbeeld kokosmelk moeten wachten. En het verse voedsel was heel snel weg. Maar echt tekorten hebben we niet gekend.
Hier was het heel wisselend. De eerste dagen was het toiletpapier compleet op en ook de bakprodukten, meel, broodmix, houdbare melk etc. Een week later was het chips schap ineens totaal geplunderd. Dettol is weken uitverkocht geweest, schoonmaakdoekjes waren niet te krijgen. Ben blij dat het vrij vlot weer wat normaler werd. Afgelopen weekend zag ik weer lege schappen in de supermarkt. Viel me op dat het om de basisdingen gaat als blikken bruine bonen, pasta, wraps, rijst. Niet alles was op maar wel alle goedkope verpakkingen. De duurdere pasta was nog wel te krijgen.
Vergeet trouwens ook niet om contant geld in huis te hebben. Een stroomstoring kan altijd gebeuren. Ik moest ooit al mijn spullen terugleggen omdat er een landelijke pinstoring was. Met contant geld kan je nog wel betalen. Die kleine pakjes kokosolie kosten niets en zijn zeer lang houdbaar. Je kunt ze gebruiken als basis voor saus ipv crème fraiche bijvoorbeeld.
Bij de da zijn de tabletten inmiddels weer uitverkocht. Gister bij de Etos ook al. Ik had een waarschuwing ingesteld en zag het een half uurtje later. Te laat dus.
Hier ging een keer alles dicht met een stroomstoring, konden ook niet contant betalen, want de kassa’s waren uitgevallen en konden ook niet meer open. Ze hebben toen overwogen de diepvries spullen te gaan verkopen voor contant geld en ouderwets opschrijven, omdat ze het anders allemaal moeten weggooien. Hebben ze toen niet gedaan. Wel zonde van al dat eten geweest.
Hier zo'n idioot die dat dus kan, pijl en boog maken, maar eenvoudig is het niet. Je kan beter achter fazant aangaan, niet de meest intelligente vogels wel goed eetbaar (alleen een rotklus met plukken).