Preppen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik bereid me alleen voor op griep/ziekte en max. 2 weken de deur niet uitkunnen. Voor die periode heb ik altijd voldoende avondeten, brood en drinken in de kasten en vriezer.
    In geval van natuurrampen verwacht ik dat de stroom uitvalt, dan blijft 1. De voorraad in de vriezer niet goed en 2. Kan ik niets meer bereiden. Kook electrisch en de oven en magnetron zijn ook electrisch. Dus dan heb ik wel een probleem zeg maar.
    Kaarsen en batterijen hebben we altijd in ruime hoeveelheid in huis en we hebben een zaklamp die zonder batterijen werkt en een radio op batterijen in de meterkast staan.
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Onze vriezer ligt vol met eten, van ijs, tot patat tot aan een bbq pakket voor 40 personen van de slager.
    Daarnaast heb ik ook nog rijst, pasta paar blikken soep, doperwten, knakworsten en bruine bonen in de voorraadkast staan, en heel veel chips en afbakbroodjes. Dus eten genoeg, vooral de eerste dag als de vriezer gaat smelten. :roflmao:
    Mocht de elektriciteit uitvallen, geen probleem, wij koken nog op gas. Als het had uitvalt dan hebben we gelukkig heel veel elektrische apparaten om mee te koken. Mocht het allemaal uitvallen, dan hebben we nog zo'n kampeerpitje met een gastank in de schuur, een bbq met een aantal zakken kolen op voorraad en een vuurkorf.
    Verder hebben wij inderdaad ook judiumtabletten, zowel thuis als in de auto's de verbanddoos en dekens in de auto.
    Een opblaasboot hebben we dan weer niet, maar luchtbedden en een 3 persoons unicorn zullen ook best werken als de boel overstroomt. :roflmao:

    Overigens ben ik totaal niet bang voor een ramp ofzo, maar ik heb zoveel eten in huis omdat ik altijd denk dat iets bijna op is, en als ik dat vervolgens in de kast/vriezer wil leggen, dan heb ik nog 5 volle pakken van dat zelfde product. :rolleyes:
     
    NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Nee vrij weinig. Ik heb wel 6 flessen water op vooraad en genoeg batterijen maar dat is het wel. Ik heb eigenlijk nooit bliketen in huis behalve gezeefde tomaten.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Herkenbaar. Als mijn moeder hier in de kasten kijkt zegt ze altijd dat ze duidelijk ziet dat ik boodschappen doe zonder vooraf een lijstje te maken en te kijken wat er nog wel is
     
    Shay25 en Cin85 vinden dit leuk.
  5. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Wij hebben gewoon standaard voorraad in huis: eten, batterijen, kaarsen, knijpkat,....maar niet als voorbereiding op een ramp. Gewoon voor als de lektriciteit uitvalt, we niet naar de winkel kunnen,...
    Alleen water heb ik eigenlijk nooit in huis. We drinken altijd kraanwater (Ook België en hier best te drinken!). Maar wijn hebben we genoeg, daar kunnen we een paar maand mee verder! :D
     
    Paardenbloem en Poolvos vinden dit leuk.
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113
    Nog niet maar gisteren wel besproken dat we een krat op zolder willen neerzetten. Kregen het erover omdat ik gisteren voor de zekerheid toch mondkapjes heb bestekd Ivm corona virus. Er is zo’n run op en je weetniet niet hoe het uitpakt, ik wil het gewoon in huis hebben. Ergens voelt het ook als zinloos geld weggooien, maar de schijnveiligheid die het biedt is ook wel weer geruststellend
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Vraag me vooral af voor hoeveel dagen je dan zou inkopen
     
  8. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    De overheid zegt dat je je 3 dagen zelf moet kunnen redden. Dus dat is dan het minimum wat je in huis moet hebben.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Op water na kom ik een heel eind dan. Denk dat ik sowieso binnenkort maar extra water moet meenemen, heb nu 6l volgens mij maar dat gaat rap met 5/6 personen
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik ook, en wat je dan zoal koopt en hoe je jezelf eraan herinnert om het te vervangen. Ik kan nl best een krat eten op zolder zetten, maar dan is het over een jaar of 2 wel over de datum en dat vergeet ik dus.
    Bovendien welk eten kun je klaarmaken mocht je geen stroom en evt geen gas hebben.
     
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Er zijn van die zakjes astronauten voer voor dit soort rampscenario's die zijn wel 20 a 30 jaar houdbaar. Ik las eens dat Jeroen van Koningsbruggen dat op voorraad heeft voor een jaar lang overleven.

    Qua gewoon blik en pot eten zou ik het ook vergeten op tijd te vervangen als het op zolder staat.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik heb alleen een paar flessen water voor de zekerheid, kaarsen, een zaklamp etc. Ik heb een speklaagje, ik overleef wel een paar dagen zonder eten ;).
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bedenk me net dag als zo een noodsituatie uitbreekt op het moment dat we net ziek thuis zijn geweest en die 2 weken voorraad opgemaakt is we wel een probleem hebben. Dus in dat opzicht is een apart krat op zolder niet zo een gek idee.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  14. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hier in Zweden zeggen ze 3-5L per persoon per dag. Natuurlijk drink je niet zoveel: maar ook eten bereiden enzo is water voor nodig.

    Wij hebben trouwens alleen zoveel watervoorraad als we net hebben gewinkeld. En dat is dan meestal bubbelwater met een smaakje :rolleyes:. Maar we hebben wel lege jerrycans die we kunnen vullen bij dat noodpakket zitten. We hebben een eigen waterbron en pomp en kunnen als de electriciteit uit zou vallen nog het hele compressievat leegtanken :) ofja, totdat de druk te laag wordt. Maar 50-100liter is sowieso geen probleem.
    Verder ligt er een enorm meer voor de deur en zitten er waterzuiveringstabletten in t noodpakket. :cool:
     
    Kindje3, Kolibrie2 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Ja en voor gedroogde dingen heb je weer water nodig dus ook niet erg handig.
     
    tuc vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wij hebben op de zaak wel meerdere grote nood aggeregaten. Als de stroom uitvalt zou ik in nood daar nog wat mee kunnen doen. Maar die dingen zet je niet voor je lol neer maken gigantische herrie.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Waterzuiveringstabletten is dan wel handig! Kan dat gebruikt worden voor elk soort water? Bijv. Sloot of kanaal water?
     
  18. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik heb geen flauw idee :roflmao: ik wist niet eens dat t bestond tot we dat pakket kochten. Maar het water zal er vast niet slechter van worden :D
     
    Shay25 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wel relaxt. Al is dat ook maar een tijdelijk oplossing. Ze zijn waarschijnlijk op diesel?
     
  20. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik denk dat het wel eens dichterbij kan zijn dan we allemaal denken, ik denk namelijk dat het hier wel eens helemaal los kan gaan met het coronavirus. Als je nu naar china kijkt: alle winkels dicht en supermarkten zijn leeg. En dat pas enkele dagen nadat de quarantaine is ingesteld. Als het dagelijkse leven stilvalt zijn de supermarkten binnen 2 dagen leeg.
    Dus ja, ik heb lang houdbare voedingswaren in huis om een tijdje (ik schat 2 maanden) vooruit te kunnen.
    We verzekeren ons tegen vanalles, maar hierover denkt bijna niemand na. Voor 10 euro heb je ongeveer 15kg rijst. Pastasauzen en conserven hebben we ook zeer ruim in huis. Batterijen en kaarsen hebben we ook ruim op voorraad (al is dat meer toeval). Baat het niet dan schaadt het niet...
    Op "het einde van de wereld" ben ik niet voorbereid. Als je echt in apocalyptische toestanden terecht komt moet je bereid zijn om wat je hebt tegen elke kost te verdedigen. Gezien de aard van de medemens horen daar ook wapens bij. Dat gaat voor mij te ver.
    In een wereld zoals in de film "the road" voorgesteld, waarbij mensen op elkaar gaan jagen, hoef ik niet te leven.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina