Preppen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Geen idee, die taser is ook een zaklamp en zo ziet hij er ook uit. Pas als je de schakelaar omzet heeft hij de andere functie ook. Dus als het illegaal is ben ik niet zo bang betrapt te worden. De peperspray was gewoon te koop in zo een legerwinkeltje in Nederland dus dat weet ik niet zeker maar ik vermoed niet om te hebben wel om te gebruiken.
     
  2. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Klopt, maar ja dat is inbreken of iemand wat aan willen doen ook.

    Ik persoonlijk zal nooit chromen om wapens/geweld te gebruiken om mijn gezin te beschermen, legaal of illegaal.
     
    Vergeten en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zo denk ik er ook over. Enige angst die ik heb hiermee is overmeesterd te worden en daarna slachtoffer te worden van mijn eigen "wapens".
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.022
    113
    Vreemde beredenering... Dus omdat iemand in de toekomst ooit heel misschien iets kan doen dat illegaal is, "mag" jijzelf daarom ook illegale wapens in huis halen?
    Volgens mij is heel die Amerikaanse vicieuze cirkel van schiet"indidenten" hier ook op gebaseerd, want ja, je moet jezelf toch kunnen verdedigen...
     
    Kukido, Louise11110, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Niet omdat iemand ooit iets kan doen wat illegaal is maar omdat iemand ooit iets kan doen wat mijn gezin in gevaar brengt.
    Daarnaast vind ik de vergelijking met Amerika mbt de schiet incident veel te heftig als je praat over pepperspray en een teaser.
     
    Vergeten en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb eigenlijk vrij weinig. Wel iets wat ik denk ik eens moet aanleggen. Vooral water lijkt me dan heel belangrijk.

    In de auto ligt wel een deken, water en een paar van die maaltijden van het amerikaanse leger.

    Mijn vriend is beter voorbereid. Die zat laatst al te vertellen dat hij misschien maar een camper moest kopen. :D
     
  8. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Man en ik zeggen elke keer dat we ons beter moeten voorbereiden. We hebben wel extra water in huis, maar dat is lang niet genoeg. En wat ik ook in huis heb zijn potten fantomalt. Dat is eigenlijk een vorm van suiker. Die gebruik bij ziekte om de kinderen in leven te houden vanwege hun stofwisselingsziekte en heb ik expres een paar potten extra van. Daar houden we het wel een paar maanden mee uit. Gedroogde bonen en linzen heb ik ook in huis en een moestuin maar daar groeit nu niet erg veel wegens slechte planning tijden Mn zwangerschap...
     
  9. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Wij hebben meestal niet veel. Nu dat virus heerst heb ik bewust wat houdbare extra dingen en water bij de boodschappen besteld om de 1e dagen door te komen. Als je ziet dat hele steden in China plat liggen wil ik wel een paar dagen nog kunnen eten
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik snap je manier van denken, grote verschil in deze vind ik wel dat je de "wapens" niet kunt vergelijken. Een pistool of geweer is dodelijk. In het geval van peperspray of een taser beide niet. Een keukenmes bij wijze van spreken gevaarlijker dan deze 2 voorbeelden. Dan verdedig ik me liever met iets waarmee ik iemand pijn kan doen dan met iets waarmee ik iemand ernstig mee kan verwonden (zoals dat keukenmes).
     
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.022
    113
    Als iets illegaal is, dan is die keuze er voor mij niet meer. En ik snap ook niet dat zoiets überhaupt gedeeld wordt op een openbare plek zoals een forum.

    Een van de ontvoerders van dat Indiase meisje uit Amsterdam gebruikte trouwens ook een taser las ik. Het wordt echt niet alleen voor zelfverdediging gebruikt.
     
    Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  12. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Goed dat je het zegt, ik heb best een aardig calamiteiten pakket maar ik heb het net nagekeken en in geval van nood had ik er heel weinig aan! De radio moest opgeladen worden, er ontbreekt van alles en er is van alles over de datum. Dus inderdaad gauw weer goed maken.
     
    GossipGirlxoxo en Poolvos vinden dit leuk.
  13. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Waarom niet? Er werd gevraagd wat voor middelen er waren om ons te beschermen.

    Daarnaast wil ik zeggen dat de wapens die wij in huis hebben niet illegaal zijn maar op zeker dat ik er iemand mee kan verwonden/doden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Torvi

    Torvi Lid

    22 jan 2020
    68
    41
    18
    Vrouw
    Hier hetzelfde
    Moet nog wel wat dingen bestellen/inslaan maar voor een groot deel heb ik in huis voor de eerste week ongeveer.
    Gisteren ook mondkapjes besteld want je weet maar nooit, maar jeetje.. was nog moeilijk om te kunnen bestellen ook, bijna overal uitverkocht...
     
  15. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Denken jullie echt dat die mondkapjes helpen?
    Het waait heus niet in de lucht hoor. Het wordt verspreid via handen bijv.
    Goed je handen wassen en niet aan je gezicht zitten.
     
  16. Torvi

    Torvi Lid

    22 jan 2020
    68
    41
    18
    Vrouw
    Het wordt ook verspreid via druppeltjes in de lucht. Als iemand bij jou in de buurt niest of hiest bijv en dit niet in een zakdoek of elleboog oid doet dan kan het virus via de lucht bij jou terechtkomen

    Ik las overigens wel dat een mondkapje wel echt goed moet aansluiten wil je er wat aan hebben. Anders kan het er alsnog langs heen
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Ik ben heel slecht voorbereid. Kaarsjes en lucifers heb ik wel. Ook een gasfornuis, dus ik denk ook nog wel te kunnen koken. Als we alle restjes opmaken dan kunnen we wel een dag of drie vooruit denk ik. Water heb ik overigens niet op voorraad, maar dat wordt dan gewoon melk en cola. :DLanger wordt moeilijk.
     
    Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  18. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Nee niks en wij zouden snel dood gaan want ik ben niet van de voorraad in huis (winkels zijn tenslotte 7 dagen in de week geopend) dus we kunnen de dingen opmaken die in de kast liggen en dan houdt het op. (chips, koekjes, snoep en wat drinken uiteraard)
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.022
    113
    Mondkapjes hebben wij trouwens een grote voorraad van... Mijn man werkte nl voorheen ergens waar dat soort dingen en veiligheidsmaskers e.d werden geproduceerd.
    Mocht t binnenkort nodig zijn dan kunnen wij wel een winkel in mondkapjes beginnen :roflmao:
     
    Louise11110 en Poolvos vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Je hebt wel speciale nodig. Ik dacht hetzelfde maar ze moeten een speciale certificering hebben om ook het corona virus tegen te houden.
     

Deel Deze Pagina