Preppen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.693
    113
    We hebben ze echt in alle soorten en maten... inclusief van die maskers met zo'n ventiel en filter :o: haha. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat die standaard Aziatische kapjes echt helpen, mensen daar dragen het ook gewoon standaard heb ik het idee :oops:
     
    Poolvos, lidu1 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik kwam er ook pas gisteren achter dat er dus een speciaal filter in moet zitten. Ik wilde al een stapel stofmaskers van de zaak weg pikken tot iemand me er op wees. Ze moeten voor dit virus FFP1 of 2 gecertificeert zijn. Ik ga morgen langs de groothandel om te kijken of die ze hebben. Online zijn ze belachelijk duur en nu al zeer slecht en laat leverbaar.
     
  3. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik geloof daar ook niet in.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Mensen laat je niet gek maken. Mondkapjes hebben weinig zin. Zegt zelfs het RIVM
    Mondkapjes moeten helemaal om de mond sluiten en mogen nergens kiertjes of spleetjes hebben. Die vind je dus bijna niet omdat ze 1. Bijna uitverkocht zijn, 2: er veel verschillende soorten zijn en 3: iedereen een andere vorm gezicht heeft.
    En daarbij moeten ze ook nog eens meerdere keren per dag vervangen worden.
    Advies is veel handen wassen.

    Alleen zorgpersoneel zou aan de mondkapjes moeten.

    Dit virus moet en kan je vergelijken met een flinke griep. Griep is ook overdraagbaar doordruppeltjes en hoesten. Tijdens flinke griep golf zijn er ook veel besmettingen en gaan er mensen dood. Maken jullie dan ook zo'n paniek?lopen jullie dan ook met mondkapjes op?
    Denk het niet.

    En je moet het niet met China vergelijken. Daar is al snel hysterie en loopt een groot deel van de bevolking sowieso al met mondkapjes op.
     
    Kukido, mama suus, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Plus veel en veel meer mensen.
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank je voor dit bericht, neemt mijn ergste angst weer weg. Tot het volgende heftige bericht voorbij komt dan ben ik weer doodsbang.
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Het is inderdaad de bedoeling dat de patiënt die van corona verdacht wordt een chirurgisch mond neus masker draagt en dat de arts een FFP2 masker draagt (en nog meer beschermende kleding). Dit zijn de zelfde spullen als die toen bij de Mexicaanse griep werden aangeraden.
    Dus mocht je bang zijn en dat nog op zolder hebben liggen, dan kan je morgen op die manier boodschappen doen. :p
     
    Louise11110, Paardenbloem en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.158
    4.226
    113
    Vrouw
    Nou bedankt voor de uitleg. Ik had in het Corona virus topic de kracht niet meer om dit uitgebreid te typen.
     
  9. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Ik snap ook al die commotie niet, een gewoon griepvirus is veel dodelijker dan het Corona virus volgens mij. Er gaat maar 0,0nogwat procent dood aan het Corona virus... Bij een goeie griepgolf bezwijken er vaak oudere mensen en mensen met een zwakke afweer. En dan doet niemand mondkapjes op...
    Drank, drugs, appen in het verkeer is allemaal dodelijker...
    Ben volgens mij veel te nuchter voor dit soort dingen.
     
  10. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Toch is dat niet helemaal waar. Je lichaam heeft al afweer opgebouwd tegen griepvirussen. Dit coronavirus is nieuw en je afweersysteem kent het niet en moet vol aan het werk.
     
  11. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Percentage doden door griep is 0.5 procent. Dit coronavirus zit nu ergrns tussen de 2 en 4%.
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zit echt op een wip door dit topic. Opgelucht / bang / weer opgelucht / weer bang :oops:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Waar ben je bang voor dan? Als het komt dan komt het.

    Op basis van wat ze nu weten lijkt het iets minder besmettelijk te zijn dan griep.

    En zelf een goede hygiene naleven. Vaak je handen wassen en met je handen uit je gezicht blijven.
     
  14. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Op de site van het ad kun je een liveblog volgen met regelmatige updates over het virus.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben sowiso bang voor virussen en ziek worden van anderen. Waar dat vandaan komt geen idee. Maar doordat dit zo nieuw en onbekend is maakt het me nog banger dan met een griep epedemie.
     
  16. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Ach zolang de GGD er een uur over doet om terug te bellen ivm mogelijke verdenking op corona bij een patiënt, dan maak ik mij niet druk. Bij andere besmettelijke ziektes gaat alles namelijk een stuk sneller.
    Dus wat mij betreft hoef je echt niet banger te zijn dan bij een normale griep epidemie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #117 tupp, 29 jan 2020
    Laatst bewerkt: 29 jan 2020
    Om dat virus maak ik me niet zo'n zorgen. Eerder om het eventueel sluiten van winkels e.d. Nu verwacht ik dat dit in Nederland niet zo'n vaart zou lopen. Hier is de overheid toch wat minder bemoeizuchtig dan in China. En dan druk ik me mild uit. Het is daar veel meer gebruikelijk dat de overheid zich rechtstreeks met je persoonlijke leven bemoeit dan hier. Dus ik zie zo'n massaquarantaine hier nog niet zo gauw gebeuren.

    Maar ik heb wel dingen in huis als door bijv. een hackaanval, ongeluk of natuurramp o.i.d. de winkels niet open kunnen of niet bevoorraad kunnen worden. De kans dat zoiets gebeurt en dat het echt dagenlang problemen oplevert, is volgens mij super klein. Maar ik ben graag zelfredzaam. Dus ik houd liever mijn hele lange ramp-vrije leven een noodvoorraad aan, om op mijn 96e op mijn sterfbed te moeten concluderen dat het voor niks was, dan dat ik ooit toch zoiets meemaak en niet voorbereid ben.

    Dus we hebben inderdaad een aantal blikken staan met groente, knakworst en soep. We hebben altijd pasta en rijst op voorraad. En voldoende brood voor een paar dagen in de vriezer. (Als de stroom uitvalt, heb je na een paar dagen misschien wel oud brood, maar dat is beter dan niks.) We hebben altijd behoorlijk wat drinken op voorraad. Niet speciaal voor noodgevallen, maar het staat er wel. Ik heb ook wat flessen drinkwater op voorraad. En we hebben een vijver en een simpel setje om water mee te zuiveren. Dus qua eten en drinken redden we ons wel een paar dagen. We kunnen het met dank aan de buitenkeuken zelfs klaarmaken. We hebben altijd 1 gasfles in gebruik en 1 op voorraad.

    Het waterzuiveringssetje zit samen met enkele nooddekens, voor iedereen een set kleding, de jodiumpillen en nog wat andere nuttige dingen in een rugtas. Zo'n grote backpack, ooit aangeschaft voor op reis. Daar zitten ook lucifers in, waxinelichtjes, multitool, zakmes, radio/zaklamp die je zelf kunt opladen en nog wat van dat soort spullen. Mocht het ooit nodig zijn dat we moeten evacueren, dan kan ik die tas binnen een minuut tevoorschijn toveren. Als ik een kwartiertje heb, kan ik die basisvoorraad nog aanvullen met wat spullen van de kampeeruitrusting. Zelfs een 1pit gas-stelletje met gasbusjes. Met die spullen zouden we dus ook elders makkelijk onze noodvoorraad kunnen klaarmaken.

    Ik verwacht het nooit nodig te hebben. Mijn man vind het onzin. Maar nogmaals: ik heb liever dat mijn man aan het einde van een lang en gelukkig leven tegen mij kan zeggen "Zie je nou wel, dat het onzin was" dan dat we niks op voorraad hebben en ik in een panieksituatie tegen hem moet zeggen "zie je nou wel, dat we wel een noodpakket hadden moeten aanleggen."
     
    Oilell, citroenrasp, Poolvos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank je wel ;)
    Ik lees al expres het corona topic niet mee maar dit soort berichten kan ik echt goed gebruiken.
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  19. Torvi

    Torvi Lid

    22 jan 2020
    68
    41
    18
    Vrouw
    Maar je bedoelt dat er dus mogelijk een besmetting is in het ziekenhuis waar jij werkt?
     
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Nee, een patiënt die vanuit huis belde. Bleek gelukkig loos alarm.
     
    Torvi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina