Preppen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113



    SHANGHAI - Het aantal doden in China door de uitbraak van het nieuwe coronavirus is gestegen naar 170. Volgens de Chinese autoriteiten staat op dit moment van 7711 mensen vast dat ze het Wuhan-virus hebben.

    dat is toch geen 2-4%? Al kunnen er onder deze 7711 nog doden vallen omdat ze nog niet genezen zijn. Maar op dit moment 170 doden terwijl er ook al veel weer genezen zijn en dan hebben we nog niet meegenomen dat het werkelijke aantal besmettingen hoger ligt, omdat niet alle besmettingen herkend of gemeld worden.
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    En dan lees ik dat de WHO het corona virus uitroept tot internationale gezondheidscrisis en de angst wint weer van het verstand :cry::cry::cry:
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #123 tupp, 30 jan 2020
    Laatst bewerkt: 30 jan 2020
    Dat klinkt natuurlijk ook wel heftig en eng. Maar laat ik me toch even tot je verstand richten, om je angst weer wat te sussen.

    Hoeveel zieken / sterfgevallen in Nederland kun jij je herinneren van Ebola? Nul toch? Zikavirus? Idem! Waarom, die epidemieën vonden plaats op andere continenten. En de wereld lijkt wel klein, maar is toch best groot hoor. Doordat overheden, internationale gezondheidsorganisaties en artsen hier nu heel alert op zijn, is de kans dat zo’n virus zomaar de hele wereld over vliegt en zich over de hele planeet verspreidt, erg klein.
    Ebola was vreselijk voor de mensen in Afrika die ermee te maken kregen. Zikavirus was heel beangstigend voor de mensen in Zuid-Amerika. Maar wij hebben er simpelweg geen ‘last’ van gehad.

    Zo’n ‘titel’ als ‘internationale gezondheidscrisis’ betekent niet dat de hele wereld er last van heeft of gaat krijgen. Het betekent wel dat er wereldwijd wordt meegedacht en meegeholpen om meer te weten komen over zo’n virus. En als China daar om vraagt ook om patiënten daar te helpen. (Bij het ebolavirus kwamen er artsen vanuit de hele wereld helpen in de noodhospitalen.) Dat is het internationale aspect eraan: de zoektocht naar een medicijn / vaccin. De alartheid in alle landen om bij de minste twijfel over te gaan tot quarantaine om de kans op verspreiding te minimaliseren. Maar internationaal betekent hier niet dat ineens in alle landen de noodtoestand wordt uitgeroepen of dat het virus ook op andere werelddelen een (grote) rol gaat spelen.
     
    suus1983, Louise11110 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank je wel, dit helpt heel erg!
     
    suus1983 en tupp vinden dit leuk.
  5. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113

    Ik ga even advocaat van de duivel spelen (vind ik leuk blijkbaar bedenk ik me net gezien ik het vaker zeg )
    Maar dit is geen ebola, of zika, of polio. Dit is het Corona virus. En hoewel ik je gelijk geef dat paniek nergens voor nodig is (nog) kun je naar mijn mening niet zeggen "Ooohh dat deden ze toen ook bij varkensgriep en dat viel wel mee, dus zal dit ook wel goed zijn."
    Want dit is iets heel anders. Laten we hopen dat we corona onder dat lijstje van "het viel wel mee" kunnen schuiven over een paar maanden en niet dat men zo makkelijk werd dat het alsnog een veel groter probleem gaat worden.
    Een beetje voorzichtigheid en waakzaamheid kan nooit geen kwaad.
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Precies, waakzaamheid en voorzichtigheid kan geen kwaad. Dus goed dat dit door het WHO tot internationale gezondheidscrisis is benoemd. Dat hoor je mij absoluut niet betwisten. Want dan leidt juist tot waakzaamheid en voorzichtigheid.
    Dus zorg vooral voor een noodvoorraadje eten / water / evt. medicijnen. Dat doe ik ook. Was je handen na toiletbezoek, als je thuiskomt en voordat je gaat eten. Doe ik ook. Prima dat de overheid mensen uit Wuhan in quarantaine zet en dat mensen met symptomen goed worden gevolgd. Juist dit soort maatregelen zorgen er hopelijk en waarschijnlijk voor, dat het hier mee zal vallen. Dit zijn dus allemaal vormen van voorzichtigheid en waakzaamheid waar ik helemaal voor ben.

    Maar dat is iets anders dan in paniek raken, in angst leven, je huis nauwelijks meer uit durven, andere mensen mijden etc.
    Dat is maar wat ik ermee wilde aangeven: laat verstand het winnen van angst. En relativeer even een beetje als je merkt dat angst te veel gaat overheersen.
     
    suus1983, citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wij hebben gisteren hierover gepraat en wij gaan ook een krat neerzetten op zolder.
     
  8. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    https://www.prepshop.nl/

    Er is heel veel uitverkocht op het moment op deze site. De mondmaskers zijn niet aan te slepen. Ik hok door het coronavirus:o:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja joh, als je zulke dingen wilt aanschaffen kun je beter even een paar maanden wachten. Dan zijn de prijzen weer normaal en snellere levertijden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik dacht even dat het over het medicijn prep ging.

    Vond het al een heel vreemd topic voor hier. iig één die uit kan lopen tot een teltopic.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.196
    18.937
    113
    Als je zoveel spullen inslaat kan je zeker veel gaan tellen inderdaad :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hahaha foutje
     
    GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Vind het altijd wel een beetje tenenkrommend als mensen gaan vergelijken met eerdere dreigingen zoals mexicaanse griep, SARS, EBOLA, MERS etc en daaruit gaan concluderen dat er toen ook een hoop heisa was om niets. Misschien komt het wel door de interventies die toen (wereldwijd) gedaan zijn dat het niet tot een pandemie heeft geleid.
    Wat dat betreft kunnen ze het nooit goed doen: wordt het geen pandemie dan wordt geconcludeerd dat het allemaal bangmakerij was of zelfs opgezet spel door de farmaceutische industrie om vaccins te verkopen. Wordt het wel een pandemie dan krijgen ze verwijten dat de maatregelen niet drastisch genoeg waren.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  14. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    En je was net op zoek naar een reltopic:roflmao:
     
    citroenrasp, Evanesco en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Op verzoek heropend.
     
    Chillin vindt dit leuk.
  16. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.516
    3.200
    113
    Vrouw
    @M061987
    Zie hier:D

    Ik heb zojuist nog even wat dingen besteld. Een noodradio is toch wel handig, vooral die dingen van tegenwoordig waar een zaklamp op zit en waarmee je dus ook je telefoon op kan laden. Eigenlijk wel een basis iets vind ik. Verder wat boeken over eetbare wilde planten en een basis survivalboek waarin dingen beschreven worden als tips voor kamperen en knopen leggen etc.
    Nog wel meer besteld wat al lange tijd op mijn lijstje stond maar dan word ik vast voor gek verklaard als ik dat neerzet:D
     
    Chillin vindt dit leuk.
  17. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.253
    7.207
    113
    Haha leuk. Ik ben een beginnend prepper na vandaag :roflmao:

    Mijn man.was overigens kei blij dat ik een knijpkat besteld had. Had ie altijd al willen hebben zei hij :roflmao:
     
    Chillin en Zuul vinden dit leuk.
  18. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.253
    7.207
    113
    Waar heb je die noodradio besteld?

    Enneh... do tell! Daar is dit topic voor he
     
  19. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Ik denk dat ik dezelfde heb besteld, via bol.com
     
  20. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Boy, was I wrong :roflmao:

    Jullie moeten dus allemaal echt niks van mij aannemen hè :roflmao:
     
    trulyhappy, Yvuna, Syane en 9 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina